Gyurkity Péter
15 milliárd dollár ment el játékokra tavaly
Egyedül az Egyesült Államokban 15 milliárd dollárt költöttek a játékosok a különböző alkotásokra, ami a nagyobb érdeklődéssel, valamint az új opciók megjelenésével egyaránt magyarázható.
Az NPD Group közzétette legújabb felmérését, amelyet különböző piackutatásokra, valamint a hivatalos forgalmazói adatokra támaszkodva készítettek el. Ebből kiderül, hogy az amerikai játékosok 15 és 15,25 milliárd dollár közötti összeget fordítottak a tavalyi év folyamán az új és használtan beszerzett alkotásokra.
A cég szakemberei két általános csoportra osztották a 2009 során gazdára talált játékokat. Az érdekes felosztás révén sajnos az nem derül ki, hogy egészen pontosan miként viszonyulnak egymáshoz a fizikai formátumban, valamint a digitális úton terjesztett fejlesztések. Az egyik csoportban ugyanis az új, fizikai formátumban értekesített alkotásokat találjuk, míg a második körben minden más módszer megtalálható, legyen szó digitális csatornákon keresztüli tranzakciókról és letöltésekről, előfizetésekről, vagy akár használt játékok beszerzéséről. Ez utóbbi a mobil eszközökön futó játékokat is tartalmazza, így pedig igen kedvező eredményt kaptak.
Az első csoport az összes eladások kétharmadát tette ki, itt 10,5 milliárd dollárra teszik a teljes éves eredményt, míg a második körben 4,5 és 4,75 milliárd dollár közötti adatot mértek. A cég leszögezi ugyanakkor, hogy bár az első csoport magába foglalja az úgynevezett mikrotranzakciókat (vagyis amikor a játékok egyes elemeiért, opcióiért, vagy akár tárgyakért fizetünk csak), a közösségi játékok (lásd Facebook) esetében elköltött összegek már kívül esnek ezen a körön. Amennyiben tehát a népszerű közösségi portálok és az ott megtalálható játékok is bekerülnének a felmérésbe, mindez alaposan megdobná a végső adatokat.
A piacon meglévő lehetőségek az utóbbi években alaposan kibővültek, elég csak az iPodra és az egyéb hordozható készülékekre, vagy akár a GameFly által lebonyolított kölcsönzésekre gondolni. Nem csoda, hogy a konzolgyártók, a mobil készülékek forgalmazói, valamint a hagyományos PC-k terén jelenlévő cégek ilyen őrült versenyfutást rendeznek a vásárlók pénztárcájáért.
Az NPD Group közzétette legújabb felmérését, amelyet különböző piackutatásokra, valamint a hivatalos forgalmazói adatokra támaszkodva készítettek el. Ebből kiderül, hogy az amerikai játékosok 15 és 15,25 milliárd dollár közötti összeget fordítottak a tavalyi év folyamán az új és használtan beszerzett alkotásokra.
A cég szakemberei két általános csoportra osztották a 2009 során gazdára talált játékokat. Az érdekes felosztás révén sajnos az nem derül ki, hogy egészen pontosan miként viszonyulnak egymáshoz a fizikai formátumban, valamint a digitális úton terjesztett fejlesztések. Az egyik csoportban ugyanis az új, fizikai formátumban értekesített alkotásokat találjuk, míg a második körben minden más módszer megtalálható, legyen szó digitális csatornákon keresztüli tranzakciókról és letöltésekről, előfizetésekről, vagy akár használt játékok beszerzéséről. Ez utóbbi a mobil eszközökön futó játékokat is tartalmazza, így pedig igen kedvező eredményt kaptak.
Az első csoport az összes eladások kétharmadát tette ki, itt 10,5 milliárd dollárra teszik a teljes éves eredményt, míg a második körben 4,5 és 4,75 milliárd dollár közötti adatot mértek. A cég leszögezi ugyanakkor, hogy bár az első csoport magába foglalja az úgynevezett mikrotranzakciókat (vagyis amikor a játékok egyes elemeiért, opcióiért, vagy akár tárgyakért fizetünk csak), a közösségi játékok (lásd Facebook) esetében elköltött összegek már kívül esnek ezen a körön. Amennyiben tehát a népszerű közösségi portálok és az ott megtalálható játékok is bekerülnének a felmérésbe, mindez alaposan megdobná a végső adatokat.
A piacon meglévő lehetőségek az utóbbi években alaposan kibővültek, elég csak az iPodra és az egyéb hordozható készülékekre, vagy akár a GameFly által lebonyolított kölcsönzésekre gondolni. Nem csoda, hogy a konzolgyártók, a mobil készülékek forgalmazói, valamint a hagyományos PC-k terén jelenlévő cégek ilyen őrült versenyfutást rendeznek a vásárlók pénztárcájáért.