SG.hu
A teljes Földet lemásolták a Microsoft Flight Simulator 2024-ben
Megjelent a Microsoft Flight Simulator 2024, és egy egész csomó szimulációval van tele. Nehéz elképzelni, hogy felülmúlja a 2020-as verziót, amely az egész világot tartalmazta, méretarányosan, 3D-ben modellezve és átrepülhetően. Volt benne valós idejű időjárás és meglehetősen részletes fizika. Hogyan lehet azt felülmúlni?
Úgy, hogy az új verzió gyakorlatilag egy világszimuláció, ami a Microsoft a Föld „teljes digitális ikertestvéreként” jellemez. A játék mérete csökkent, míg a 2020-as verzió 130 GB-ot foglalt el első induláskor, a 2024-es viszont 30 gigabájt körül van a címet fejlesztő Asobo vezérigazgatója és társalapítója, Sebastian Wloch szerint. Ez nagy segítség lehet azoknak, akik Xboxon játszanak, ahol a hely szűkösebb. De a kisebb kezdeti telepítés részeként több adatot forgalmaz az interneten: Jorg Neumann, a Microsoftnál a játékért felelős felsővezető 5 GB-ot említett óránként egy átlagos játékos számára. Persze ez lehet jóval kevesebb is, ha az idő nagy részében magasan repülünk, hiszen akkor az előre betöltött adatokat használja a játék, de a Föld közeli adatokat igény szerint streamelik.
A világtérkép megvalósításához gépi tanulást használtak. "Ez lehetővé tette a textúrák és a terep hálóinak (talán túlzó) „4000-szer nagyobb” részletességét" - mondta Wloch. A játékosok ezt főleg akkor látják majd, amikor közelebb vannak a földhöz, és a játék igény szerint generál részleteket. Gépi tanulással generálnak sziklákat vagy havas erdőket. A játékos által generált adatokat más pilóták játékába is streamelik, mondta Neumann. Lehet léggömböt, Joby VTOL légitaxit vagy "Flydoo”-t is vezetni - utóbbi egy apró motorral ellátott léggömb. A testre szabott vagy megvásárolt repülőgépek és repülőterek átkerülnek 2020-ból 2024-be.
A 26 különböző pályát tartalmazó új karrier mód némi struktúrát ad a már meglévő kihívásoknak és jutalmaknak. Lehet újoncként kezdeni és 54 tréning pályán betanulni. Ezután lehetsz regionális légitársaság pilótája, a VIP-helikopteres repülések specialistája, növénypermetező, tűzoltó vagy sok egyéb szakma. Lehet saját flottád és bővítheted a vállalkozásodat, vagy maradhatsz bérrepülő zsoké. Állatok is vannak, melyek a Planet Zoo-ból lettek átportolva. (Neumann korábban a Frontier-nél dolgozott, a Planet Zoo és az Elite: Dangerous mögött álló cégnél.) Neumann elmondta, hogy mindez személyes kapcsolatainak köszönhető: felhívta a Frontier vezérigazgatóját, és engedélyt kért rá. Így mostantól a madarak vándorolnak, és az elefántok szaladnak, ha alacsonyan repülünk.
A játék iránti érdeklődés akkora, hogy a szerverek nehezen tudnak lépést tartani a felhasználói igényekkel. A bevezetés egyes címek esetében döcögős lehet, és a szerverek túlterhelése nem csak a játékiparra jellemző, ezt bárki tanúsíthatja, aki próbált már jegyet vásárolni bizonyos eseményekre. A túlterhelés azonban könnyen előre látható volt, és a játék kiadója a második legnagyobb felhőszolgáltatót üzemelteti. Sokan hosszú betöltési időkről és órákig tartó homokórázásról számoltak be.
Azoknak a felhasználóknak, akiknek a kezdeti betöltése 90 százalékon túljutott, de aztán leállt, a Microsoft Flight Simulator támogatási fiókja azt tanácsolta, hogy indítsák újra az egész folyamatot. A fejlesztők egy videót tettek közzé, hogy elmagyarázzák a helyzetet, és elnézést kérnek a kellemetlenségekért. Sebastian Wloch szerint minden működött a 200 000 felhasználóból álló szimulált terhelés alatt, de a megjelenés napján az egyik adatbázis gyorsítótár lehalt az igénybevétel alatt. A hibák utáni újbóli próbálkozások meghosszabbították a betöltési időt, és a felhasználóknál, akik mégis bejutottak, a hiányos telepítés miatt hiányoztak a repülőgépek.
Úgy, hogy az új verzió gyakorlatilag egy világszimuláció, ami a Microsoft a Föld „teljes digitális ikertestvéreként” jellemez. A játék mérete csökkent, míg a 2020-as verzió 130 GB-ot foglalt el első induláskor, a 2024-es viszont 30 gigabájt körül van a címet fejlesztő Asobo vezérigazgatója és társalapítója, Sebastian Wloch szerint. Ez nagy segítség lehet azoknak, akik Xboxon játszanak, ahol a hely szűkösebb. De a kisebb kezdeti telepítés részeként több adatot forgalmaz az interneten: Jorg Neumann, a Microsoftnál a játékért felelős felsővezető 5 GB-ot említett óránként egy átlagos játékos számára. Persze ez lehet jóval kevesebb is, ha az idő nagy részében magasan repülünk, hiszen akkor az előre betöltött adatokat használja a játék, de a Föld közeli adatokat igény szerint streamelik.
A világtérkép megvalósításához gépi tanulást használtak. "Ez lehetővé tette a textúrák és a terep hálóinak (talán túlzó) „4000-szer nagyobb” részletességét" - mondta Wloch. A játékosok ezt főleg akkor látják majd, amikor közelebb vannak a földhöz, és a játék igény szerint generál részleteket. Gépi tanulással generálnak sziklákat vagy havas erdőket. A játékos által generált adatokat más pilóták játékába is streamelik, mondta Neumann. Lehet léggömböt, Joby VTOL légitaxit vagy "Flydoo”-t is vezetni - utóbbi egy apró motorral ellátott léggömb. A testre szabott vagy megvásárolt repülőgépek és repülőterek átkerülnek 2020-ból 2024-be.
A 26 különböző pályát tartalmazó új karrier mód némi struktúrát ad a már meglévő kihívásoknak és jutalmaknak. Lehet újoncként kezdeni és 54 tréning pályán betanulni. Ezután lehetsz regionális légitársaság pilótája, a VIP-helikopteres repülések specialistája, növénypermetező, tűzoltó vagy sok egyéb szakma. Lehet saját flottád és bővítheted a vállalkozásodat, vagy maradhatsz bérrepülő zsoké. Állatok is vannak, melyek a Planet Zoo-ból lettek átportolva. (Neumann korábban a Frontier-nél dolgozott, a Planet Zoo és az Elite: Dangerous mögött álló cégnél.) Neumann elmondta, hogy mindez személyes kapcsolatainak köszönhető: felhívta a Frontier vezérigazgatóját, és engedélyt kért rá. Így mostantól a madarak vándorolnak, és az elefántok szaladnak, ha alacsonyan repülünk.
A játék iránti érdeklődés akkora, hogy a szerverek nehezen tudnak lépést tartani a felhasználói igényekkel. A bevezetés egyes címek esetében döcögős lehet, és a szerverek túlterhelése nem csak a játékiparra jellemző, ezt bárki tanúsíthatja, aki próbált már jegyet vásárolni bizonyos eseményekre. A túlterhelés azonban könnyen előre látható volt, és a játék kiadója a második legnagyobb felhőszolgáltatót üzemelteti. Sokan hosszú betöltési időkről és órákig tartó homokórázásról számoltak be.
Azoknak a felhasználóknak, akiknek a kezdeti betöltése 90 százalékon túljutott, de aztán leállt, a Microsoft Flight Simulator támogatási fiókja azt tanácsolta, hogy indítsák újra az egész folyamatot. A fejlesztők egy videót tettek közzé, hogy elmagyarázzák a helyzetet, és elnézést kérnek a kellemetlenségekért. Sebastian Wloch szerint minden működött a 200 000 felhasználóból álló szimulált terhelés alatt, de a megjelenés napján az egyik adatbázis gyorsítótár lehalt az igénybevétel alatt. A hibák utáni újbóli próbálkozások meghosszabbították a betöltési időt, és a felhasználóknál, akik mégis bejutottak, a hiányos telepítés miatt hiányoztak a repülőgépek.