Berta Sándor

Hamarosan valósággá válhat a holofedélzet

Az 1999-ben alapított Realtime Technology több száz szakembert foglalkoztat, fő tevékenysége a valóság minél élethűbb lemodellezése. Az eredményekből egyelőre az autóipar profitálhat, de idővel hozzájárulhatnak akár a holofedélzet megalkotásához is.

"Hasonló technológiákat használunk, mint a számítógépes játékok készítői, ugyanakkor a játékiparéhoz képest a mi igényeink a valósághű megjelenítéssel kapcsolatban sokkal magasabbak. Megmutatjuk az autógyártóknak, hogy a járműveik miként hatnak a vásárlókra, ráadásul mindezt olcsón tesszük, így az ügyfeleinknek kevesebb prototípust kell építeniük. Az autógyártók ezáltal tesztelhetik a műszerfalakat vagy azt, hogy mennyire kezelhető könnyen a navigációs eszköz. Különösen a fény a fontos; hogyan esik az autóra és miként viselkedik haladás közben? Elvakítja a vezetőt? Vannak nem kívánatos árnyékok? vegyünk egy üveget; hihetetlenül bonyolult bemutatni, hogy miként törik meg rajta a fény. Mi ezt is le tudjuk modellezni, ráadásul számtalan módon és valós időben."


"Amennyiben valaki felvesz egy adatszemüveget, akkor azt akarja, hogy a kép akadás nélkül váltson, akkor is, ha mondjuk elforgatja a fejét. Ehhez azonban hatalmas számítási teljesítményre van szükség. Autókkal kezdtük, de a repülőgép- és vonatgyártókkal is együttműködünk. Most a divat- és életmódüzletágat is kiépítjük. A többi területen fokozatosan jelenünk majd meg" - jelentette ki Ludwig Fuchs, az RTT társalapítója. A szakember hozzátette: a fejlesztés és a hirdetés nagyon erősen összefügg egymással. Az új autómodellek későbbi értékesítésekor felhasználják a járművek fejlesztésekor összegyűjtött adatokat. A marketing- és a reklámterület ugyanakkor jelenleg erősebben növekszik, az internet és a digitalizáció mindent megváltoztat.

Közlése szerint létrehozhatók lesznek olyan virtuális tükrök, amelyekben felpróbálhatók lesznek a különböző ruhák. De az is lehet, hogy ezeket a rendszereket ötvözni lehet majd a hagyományos kereskedelemmel. A márkák egyedi élményvilágot hoznak létre a felhasználóknak. A digitális tapasztalati világ ugyanolyan fontos az embereknek, mint a fizikai.

"Egyszerűbb lett megalkotni egy 3D-s modellt. Korábban bizonyos termékeket a szkennerbe kellett tennünk, de mindez már a múlté. A legtöbb gyártónak komplett elektronikus konstrukciós adataik vannak a termékeikről. Nemzetközi szinten toborozunk munkatársakat, csak a müncheni központban több mint 35 nemzet képviselteti magát. Azt tervezzük, hogy az ázsiai régiót a harmadik fő területté tesszük Európa és az Amerikai Egyesült Államok mellett. Jelenleg a forgalmunk 55 százaléka Európából, egyharmada pedig az USA-ból származik" - szögezte le végül Ludwig Fuchs.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Mekong Delta #7
    ezen felvisítottam!!!!
  • AgentKis #6
    Elsőre antiszemitának tűnt a cím...
  • Deus Ex #5
    Ontologically Anthropocentric Sensory Immersive Simulation? :-)
  • Inquisitor #4
    Háát, azért egy VR szemüveg igen messze van egy holo fedélzettől. :D
    Vannak holo vetítők, vagy drágák, nagyok és kéne rengeteg egy kis térbeli lefedéshez, vagy borzasztó felbontásuk van és képminőségük. Hanghullámokkal meg tudnak "tapintható" virtuális tárgyakat létrehozni, de jelenleg ez is ilyen zsebkendőnyi területen megy ... messze vagyunk ezektől.

    Ha meg holo szoba, akkor egy csomó 3D projektor + polár szemüveg kombó még mindig barátibb és értelmesebb interaktív megjelenítéssel szerintem. Azt hiszem ilyesmiket használnak a katonai szimulátorok is.
  • SupraMKIII #3
    Jaja, ez tiszta reklám technikai tartalom nélkül.
    Bárki is nyilatkozott ilyet, ordít róla, hogy halvány lila szele sincs arról, amiről beszél!

    Meg hát amúgy is egy baromság: a star-trek holodeck egy luxusjáték, ugyanazt (vagy akár jobbat) milliószor könyebb megvalósítani az érzékszervek / idegrendszer közvetett/közvetlen stimulálásával...

    Még hogy szimulált lövedék, ami átmegy az alanyon...
    Valójában még azt sem sejtjük, hogy létezik-e olyan technika, ami alapján meg lehet jósolni, hogy ebben a téridő rendszerben ilyen 1általán lehetséges-e...
  • kvp #2
    A ceg profilja a 3D-s megjelenites. Ugyanazt csinaljak mint az animacios filmesek, csak valos idoben es ugyanugy ahogy a jatekprogramok, csak jobb minosegben. Semmilyen uj technologiaval nem rendelkeznek, csak szep sztereoszkopikus kepeket tud renderelni a szoftveruk, mindezt valos idoben.
  • Mekong Delta #1
    Na most ebből semmi nem derült ki... hülye reklámszöveg az egész.