Berta Sándor
Hamarosan valósággá válhat a holofedélzet
Az 1999-ben alapított Realtime Technology több száz szakembert foglalkoztat, fő tevékenysége a valóság minél élethűbb lemodellezése. Az eredményekből egyelőre az autóipar profitálhat, de idővel hozzájárulhatnak akár a holofedélzet megalkotásához is.
"Hasonló technológiákat használunk, mint a számítógépes játékok készítői, ugyanakkor a játékiparéhoz képest a mi igényeink a valósághű megjelenítéssel kapcsolatban sokkal magasabbak. Megmutatjuk az autógyártóknak, hogy a járműveik miként hatnak a vásárlókra, ráadásul mindezt olcsón tesszük, így az ügyfeleinknek kevesebb prototípust kell építeniük. Az autógyártók ezáltal tesztelhetik a műszerfalakat vagy azt, hogy mennyire kezelhető könnyen a navigációs eszköz. Különösen a fény a fontos; hogyan esik az autóra és miként viselkedik haladás közben? Elvakítja a vezetőt? Vannak nem kívánatos árnyékok? vegyünk egy üveget; hihetetlenül bonyolult bemutatni, hogy miként törik meg rajta a fény. Mi ezt is le tudjuk modellezni, ráadásul számtalan módon és valós időben."
"Amennyiben valaki felvesz egy adatszemüveget, akkor azt akarja, hogy a kép akadás nélkül váltson, akkor is, ha mondjuk elforgatja a fejét. Ehhez azonban hatalmas számítási teljesítményre van szükség. Autókkal kezdtük, de a repülőgép- és vonatgyártókkal is együttműködünk. Most a divat- és életmódüzletágat is kiépítjük. A többi területen fokozatosan jelenünk majd meg" - jelentette ki Ludwig Fuchs, az RTT társalapítója. A szakember hozzátette: a fejlesztés és a hirdetés nagyon erősen összefügg egymással. Az új autómodellek későbbi értékesítésekor felhasználják a járművek fejlesztésekor összegyűjtött adatokat. A marketing- és a reklámterület ugyanakkor jelenleg erősebben növekszik, az internet és a digitalizáció mindent megváltoztat.
Közlése szerint létrehozhatók lesznek olyan virtuális tükrök, amelyekben felpróbálhatók lesznek a különböző ruhák. De az is lehet, hogy ezeket a rendszereket ötvözni lehet majd a hagyományos kereskedelemmel. A márkák egyedi élményvilágot hoznak létre a felhasználóknak. A digitális tapasztalati világ ugyanolyan fontos az embereknek, mint a fizikai.
"Egyszerűbb lett megalkotni egy 3D-s modellt. Korábban bizonyos termékeket a szkennerbe kellett tennünk, de mindez már a múlté. A legtöbb gyártónak komplett elektronikus konstrukciós adataik vannak a termékeikről. Nemzetközi szinten toborozunk munkatársakat, csak a müncheni központban több mint 35 nemzet képviselteti magát. Azt tervezzük, hogy az ázsiai régiót a harmadik fő területté tesszük Európa és az Amerikai Egyesült Államok mellett. Jelenleg a forgalmunk 55 százaléka Európából, egyharmada pedig az USA-ból származik" - szögezte le végül Ludwig Fuchs.
"Hasonló technológiákat használunk, mint a számítógépes játékok készítői, ugyanakkor a játékiparéhoz képest a mi igényeink a valósághű megjelenítéssel kapcsolatban sokkal magasabbak. Megmutatjuk az autógyártóknak, hogy a járműveik miként hatnak a vásárlókra, ráadásul mindezt olcsón tesszük, így az ügyfeleinknek kevesebb prototípust kell építeniük. Az autógyártók ezáltal tesztelhetik a műszerfalakat vagy azt, hogy mennyire kezelhető könnyen a navigációs eszköz. Különösen a fény a fontos; hogyan esik az autóra és miként viselkedik haladás közben? Elvakítja a vezetőt? Vannak nem kívánatos árnyékok? vegyünk egy üveget; hihetetlenül bonyolult bemutatni, hogy miként törik meg rajta a fény. Mi ezt is le tudjuk modellezni, ráadásul számtalan módon és valós időben."
"Amennyiben valaki felvesz egy adatszemüveget, akkor azt akarja, hogy a kép akadás nélkül váltson, akkor is, ha mondjuk elforgatja a fejét. Ehhez azonban hatalmas számítási teljesítményre van szükség. Autókkal kezdtük, de a repülőgép- és vonatgyártókkal is együttműködünk. Most a divat- és életmódüzletágat is kiépítjük. A többi területen fokozatosan jelenünk majd meg" - jelentette ki Ludwig Fuchs, az RTT társalapítója. A szakember hozzátette: a fejlesztés és a hirdetés nagyon erősen összefügg egymással. Az új autómodellek későbbi értékesítésekor felhasználják a járművek fejlesztésekor összegyűjtött adatokat. A marketing- és a reklámterület ugyanakkor jelenleg erősebben növekszik, az internet és a digitalizáció mindent megváltoztat.
Közlése szerint létrehozhatók lesznek olyan virtuális tükrök, amelyekben felpróbálhatók lesznek a különböző ruhák. De az is lehet, hogy ezeket a rendszereket ötvözni lehet majd a hagyományos kereskedelemmel. A márkák egyedi élményvilágot hoznak létre a felhasználóknak. A digitális tapasztalati világ ugyanolyan fontos az embereknek, mint a fizikai.
"Egyszerűbb lett megalkotni egy 3D-s modellt. Korábban bizonyos termékeket a szkennerbe kellett tennünk, de mindez már a múlté. A legtöbb gyártónak komplett elektronikus konstrukciós adataik vannak a termékeikről. Nemzetközi szinten toborozunk munkatársakat, csak a müncheni központban több mint 35 nemzet képviselteti magát. Azt tervezzük, hogy az ázsiai régiót a harmadik fő területté tesszük Európa és az Amerikai Egyesült Államok mellett. Jelenleg a forgalmunk 55 százaléka Európából, egyharmada pedig az USA-ból származik" - szögezte le végül Ludwig Fuchs.