SG.hu
Megijedt Sam Altman, mert a Gemini három hónap alatt 200 millió felhasználót szerzett
Három évvel azután, hogy a Google vészharangot kongatott a ChatGPT miatt, megfordult a helyzet.
Az OpenAI vezérigazgatója, Sam Altman „vörös riasztást” hirdetett a vállalatnál a ChatGPT fejlesztésének felgyorsítása érdekében, ami késlelteti a hirdetési terveket és más termékeket is. A lépés a Google múlt hónapban kiadott Gemini 3 modelljét követi, amely bizonyos iparági benchmark teszteken felülmúlta a ChatGPT-t, és széleskörű dicséretet váltott ki a közösségi médiában. A feljegyzésben Altman azt írta: „Kritikus időszakban vagyunk a ChatGPT számára.” A vállalat elhalasztja a hirdetési integráció, illetve az egészségügyi és vásárlási célú MI-ügynökök bevezetését, valamint leveszi az embereket a Pulse nevű személyi asszisztensen végzett munkáról. Altman ideiglenes csapatáthelyezéseket jelentett be és napi jelentéseket kell tennie neki azoknak, akik a chatbot fejlesztéséért felelősek.
Az utasítás különös szimmetriát hoz létre a 2022 decemberében történtekkel, amikor a Google vezetése saját hasonló belső riadót fújt a ChatGPT megjelenése után. Akkoriban Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója vállalatszerte csoportokat helyezett át annak érdekében, hogy MI-prototípusokat és termékeket fejlesszenek az OpenAI chatbotjával való versengéshez. Most, három évvel később, a mesterséges intelligencia iparága nagyon más helyzetben van.
A Google november közepén adta ki a Gemini 3-at, és a modell gyorsan a LMArena ranglista élére került – ez egy közösségi alapú „vibemarking” oldal, ahol a felhasználók két MI modellt hasonlíthatnak össze, és kiválaszthatják azt, amelyiknek a kimenete jobban tetszik nekik. A megjelenést egyesek részéről visszafogott dicséret, mások részéről harsány öröm kísérte. Marc Benioff, a Salesforce vezérigazgatója az X-en arról írt, hogy három évnyi napi ChatGPT-használat után áttér a Gemini 3-ra. „Nem megyek vissza” - írta Benioff. „Az ugrás őrületes.”
A Gemini körüli közösségi médiás felhajtás mellett a Google gyorsan felzárkózik a ChatGPT felhasználói számához. Az OpenAI közlése szerint a ChatGPT-nek több mint 800 millió heti felhasználója van, míg a Google Gemini alkalmazása a Business Insider szerint a júliusi 450 millió havi aktív felhasználóról októberre 650 millióra nőtt.
Persze nem mindenki látja az OpenAI pánikját valódi vészhelyzetként. Robert Cyran, a Reuters publicistája szerint az OpenAI bejelentése „tovább erősíti azt a benyomást, hogy a cég egyszerre túl sok mindent próbál csinálni olyan technológiával, amely még mindig rengeteg fejlesztést és finanszírozást igényel”. Ugyanezen a napon, amikor Altman feljegyzése körbejárt, az OpenAI bejelentette, hogy tulajdonrészt szerez a Thrive Capital egyik vállalkozásában, és együttműködésbe kezd az Accenturével. „Egyetlen dolog nagyobb a vállalat figyelemzavaránál: a tőkeéhsége” - írta Cyran.
Az OpenAI valójában szokatlan versenyhátránnyal szembesül: szemben a Google-lal, amely keresési hirdetési bevételeiből támogatja MI-vállalkozásait, az OpenAI nem termel profitot, és fennmaradásához tőkeemelésekre támaszkodik. Ugyan a vállalat értéke jelenleg körülbelül 500 milliárd dollár, de több mint 1 billió dollárnyi pénzügyi kötelezettséget vállalt felhőszolgáltatókkal és chipgyártókkal szemben, amelyek biztosítják a modelljei betanításához és működtetéséhez szükséges számítási kapacitást.
Persze a technológiai ipar soha nem áll meg, és a dolgok gyorsan változhatnak. Altman feljegyzése szerint az OpenAI a jövő héten egy új, szimulált következtetési modellt fog kiadni, amely belső értékelések szerint felülmúlhatja a Gemini 3-at. A mesterséges intelligencia világában az oda-vissza történő, „az egyik fél felülmúlja a másikat” ciklus várhatóan mindaddig folytatódik, amíg az áramló tőke ezt lehetővé teszi.
Az OpenAI vezérigazgatója, Sam Altman „vörös riasztást” hirdetett a vállalatnál a ChatGPT fejlesztésének felgyorsítása érdekében, ami késlelteti a hirdetési terveket és más termékeket is. A lépés a Google múlt hónapban kiadott Gemini 3 modelljét követi, amely bizonyos iparági benchmark teszteken felülmúlta a ChatGPT-t, és széleskörű dicséretet váltott ki a közösségi médiában. A feljegyzésben Altman azt írta: „Kritikus időszakban vagyunk a ChatGPT számára.” A vállalat elhalasztja a hirdetési integráció, illetve az egészségügyi és vásárlási célú MI-ügynökök bevezetését, valamint leveszi az embereket a Pulse nevű személyi asszisztensen végzett munkáról. Altman ideiglenes csapatáthelyezéseket jelentett be és napi jelentéseket kell tennie neki azoknak, akik a chatbot fejlesztéséért felelősek.
Az utasítás különös szimmetriát hoz létre a 2022 decemberében történtekkel, amikor a Google vezetése saját hasonló belső riadót fújt a ChatGPT megjelenése után. Akkoriban Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója vállalatszerte csoportokat helyezett át annak érdekében, hogy MI-prototípusokat és termékeket fejlesszenek az OpenAI chatbotjával való versengéshez. Most, három évvel később, a mesterséges intelligencia iparága nagyon más helyzetben van.
A Google november közepén adta ki a Gemini 3-at, és a modell gyorsan a LMArena ranglista élére került – ez egy közösségi alapú „vibemarking” oldal, ahol a felhasználók két MI modellt hasonlíthatnak össze, és kiválaszthatják azt, amelyiknek a kimenete jobban tetszik nekik. A megjelenést egyesek részéről visszafogott dicséret, mások részéről harsány öröm kísérte. Marc Benioff, a Salesforce vezérigazgatója az X-en arról írt, hogy három évnyi napi ChatGPT-használat után áttér a Gemini 3-ra. „Nem megyek vissza” - írta Benioff. „Az ugrás őrületes.”
Holy shit. I’ve used ChatGPT every day for 3 years. Just spent 2 hours on Gemini 3. I’m not going back. The leap is insane — reasoning, speed, images, video… everything is sharper and faster. It feels like the world just changed, again. https://t.co/HruXhc16Mq
— Marc Benioff (@Benioff) November 23, 2025
A Gemini körüli közösségi médiás felhajtás mellett a Google gyorsan felzárkózik a ChatGPT felhasználói számához. Az OpenAI közlése szerint a ChatGPT-nek több mint 800 millió heti felhasználója van, míg a Google Gemini alkalmazása a Business Insider szerint a júliusi 450 millió havi aktív felhasználóról októberre 650 millióra nőtt.
Persze nem mindenki látja az OpenAI pánikját valódi vészhelyzetként. Robert Cyran, a Reuters publicistája szerint az OpenAI bejelentése „tovább erősíti azt a benyomást, hogy a cég egyszerre túl sok mindent próbál csinálni olyan technológiával, amely még mindig rengeteg fejlesztést és finanszírozást igényel”. Ugyanezen a napon, amikor Altman feljegyzése körbejárt, az OpenAI bejelentette, hogy tulajdonrészt szerez a Thrive Capital egyik vállalkozásában, és együttműködésbe kezd az Accenturével. „Egyetlen dolog nagyobb a vállalat figyelemzavaránál: a tőkeéhsége” - írta Cyran.
Az OpenAI valójában szokatlan versenyhátránnyal szembesül: szemben a Google-lal, amely keresési hirdetési bevételeiből támogatja MI-vállalkozásait, az OpenAI nem termel profitot, és fennmaradásához tőkeemelésekre támaszkodik. Ugyan a vállalat értéke jelenleg körülbelül 500 milliárd dollár, de több mint 1 billió dollárnyi pénzügyi kötelezettséget vállalt felhőszolgáltatókkal és chipgyártókkal szemben, amelyek biztosítják a modelljei betanításához és működtetéséhez szükséges számítási kapacitást.
Persze a technológiai ipar soha nem áll meg, és a dolgok gyorsan változhatnak. Altman feljegyzése szerint az OpenAI a jövő héten egy új, szimulált következtetési modellt fog kiadni, amely belső értékelések szerint felülmúlhatja a Gemini 3-at. A mesterséges intelligencia világában az oda-vissza történő, „az egyik fél felülmúlja a másikat” ciklus várhatóan mindaddig folytatódik, amíg az áramló tőke ezt lehetővé teszi.