Berta Sándor

Az Apple és a Facebook korszaka is leáldozhat

Az Apple és a Facebook számára már véget értek a legjobb esztendők, mindkét cég a csúcson van, és ugyanúgy eltűnhetnek pár év alatt, mint például a Nokia. Ezt az álláspontot képviseli John Naughton, a The Guardian szakértője.

Az újságíró azzal indokolta az álláspontját, hogy a történelem megtanította nekünk, hogy semmi sem tart örökké. Mindez ugyanúgy igaz volt az ókori Rómára, mint Napóleon korabeli Franciaországra, s a technológiai konszernek is ugyanígy elbukhatnak. Példaként elég csak megemlíteni a Nokia elmúlt pár évét: a finn gyártó nemrég még a világ legnagyobb telefongyártója volt, most pedig a létéért küzd. De ugyanez elmondható a Microsofttal és a nagy PC-gyártókkal (Dell, Hewlett-Packard) kapcsolatban is, amelyek elkeseredetten harcolnak az asztali számítógépek megmaradásáért és késve reagáltak arra a kihívásra, amit a táblagépek megjelenése és elterjedése jelentett.

Naughton ugyanakkor nincs elájulva az Apple és a Facebook teljesítményétől sem. A közösségi platform által nemrég elindított Graph Search egy további lépés abba az irányba, hogy a cég legyen a 21. századi AOL és a felhasználókat arany ketrecbe zárja. De az internet összességében túlzottan különböző dolgokból tevődik össze, innovatív és érdekes, így ez az ötlet emiatt szerinte eleve bukásra van ítélve. A szerkesztő szerint nem az a kérdés, hogy a Facebook vagy az Apple számára kezdődik-e lejtmenet, hanem az, hogy mikor.

Mindkét cég jelenleg olyan termékeket készít, amikre az ügyfeleik vágynak és amik nagy nyereséget hoznak. A hardverpiac logikája ugyanakkor azt mondja, hogy azok a márkák fognak először veszíteni az értékükből, amelyeknek egyre több vetélytárssal kell szembenézniük. Az Apple hosszú távon sokkal kevésbé lesz nyereséges és új piacokat kell szereznie éppúgy, ahogy egykor az iPod, az iPhone és az iPad esetében is tette. A Facebook viszont nehezebb helyzetben van, különösen a rossz tőzsdei szereplés okán. Egyre sürgetőbbé válhat, hogy pénzt szerezzen a felhasználói információk értékesítéséből, ezért előbb vagy utóbb egyre jobban fog követelőzni és manipulálni akarja a felhasználókat. Mindezt azért, hogy elégedetté tegye a részvényeseit. Ez a folyamat spirált indíthat el és végül a Facebook eltűnhet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • MagyaR #451
    Látom egyeseknek nem igazán megy a kulturált beszélgetés/vitázás.

    "Kis köcsög" stb. Hát ide süllyedt a színvonal...
  • levente68 #450
    Igen és sajnos ezt, mint végkövetkeztetést el is fogadhatjuk.

    Legközelebb Csipkerózsika eredetiségét kellene majd cáfolnunk, lol...
  • Jakuza001 #449
    Csirabimbo, neked kellene itt bizonyitani es nem tudod, es kozben jossz ezekkel a 0 tartalmu valaszokkal.
  • Papichulo #448
    "miért van ilyen marketing duma hintve és miért próbálod tényként elfogadtatni"

    Bizonyitsd be, hogy csak marketing duma! Cafold a forrasaimat!
  • levente68 #447
    Mondaná az ember, hogy bár értené, mire fel vársz te a hülye tempód után kulturált vitát, de evvel én úgy vagyok, hogy ha értenélek, akkor hasonló lennék, így addig jó, míg nem értem.

    Remélem, érted ;o)


    Tuti nem és ez így van jól.


    Azóta sem kapok választ én sem, miért van ilyen marketing duma hintve és miért próbálod tényként elfogadtatni, hogy igaz, mikor bűzlik, mint minden a fajtádhoz közelálló érvrendszer és vitakultúra, amivel lehetetlenné is teszitek azt, amire annyira vágytok: hogy emberszámba vegyünk titeket.

    Ti tettétek ezt esélytelenné, de panaszkodtok...


    Érvet meg nem értem, mire vársz, egy ilyen pletykaszintű nulla dumára?
    Kár várnod, arra sem fog neked érvet hozni senki, hogy nappal világos van, mert ha ennyit nem értesz, minek magyarázni?


    Lásd be, ha majom dolgot védesz és kapsz kulturált vitát, ennyi!


    Addig semmiképp, sőt, sajnos még akkor se azonnal, mert amennyi sült baromságot már összehordtál/tatok, csoda lenne, ha valódi változást mutatna egyetlen beismerés.
  • Jakuza001 #446
    Na mi van kis kocsog meg midig a valaszokat keresed de nem talalod ?
  • Papichulo #445
    @levente68

    Mennyi lehengerlo erv... szamtalan bizonyitekkal alatamasztva... raadasul milyen civilizalt formaban eloadva...

    Latom amugy mindenhol sikerult relevansan reagalni a felvetesre.
    Peldaul erre:

    "[...]szerinted az elozo iPhone-ok melyikeben, milyen szerepe volt Jobsnak? Mennyiben es miert lehetett aktivabb egy iPhone4S eseteben, mint az iPhone5-nel?" (#388)

    sikerult a #442-vel reflektalni... latszik, hogy te a kulturalt vitat preferalod a trollkodassal szemben... oh, wait!
  • levente68 #444
    Vagy valamelyik általad kedvelten beokádott betegségnek inkább...

  • levente68 #443
    Szar lesz majd a te helyedben lenni, ha egyszer megjön az eszed, az a józan paraszti.

    Addig még valószínűleg további marketing szöveg nyomán képes lennél még az i9-ben történt AKTÍV fejlesztését is elhinni...

    Ultrabarom!
  • levente68 #442
    Én tudom, hogy se értelmes válaszra, se korrektségre nem vagy képes, de biztos, hogy még egy végtelen ciklust szeretnél felállítani?

    Nem érzed, mennyire szánalmas vagy?

    Kéne már lassan...