SG.hu
A bitcoin szárnyalása miatt a luxuscégek is kezdik elfogadni fizetőeszközként
A bitcoin meredeken növekvő értéke felkeltette a csúcskategóriás divatmárkák és kiskereskedők figyelmét. A kriptovaluták fizetőeszközként való elfogadásában az új vagyonforrások megcsapolása mellett a kripto befektetőkkel való kapcsolat kialakítása is lényeges.
A közelmúltig csak néhány luxusmárka, köztük az LVMH óramárkái, a Hublot és a Tag Heuer, valamint a Kering tulajdonában lévő Gucci és Balenciaga divatmárkák kísérleteztek kriptovaluta fizetési ajánlatokkal. Az elmúlt hetekben az előkelő francia Printemps luxusáruház bejelentette, hogy a világ legnagyobb kriptotőzsdéjével, a Binance-szel és a Lyzi francia pénzügyi technológiai céggel együttműködve kriptovalutákat, köztük bitcoint és ethereumot is elfogad franciaországi üzleteiben - ezzel az első európai áruház lett, amely ezt megtette. A lépésre, amely a bitcoin emelkedésével párhuzamosan érkezett, más márkák és kiskereskedők is felfigyeltek, akik érdeklődést mutatnak a csatlakozás iránt. "Elég sok hívás érkezett - ez érdeklődést váltott ki” - mondta David Princay, a Binance France elnöke, aki szerint a vállalat más luxusmárkákkal is tárgyalásokat folytat.
Az S.T. Dupont luxusöngyújtó- és tollgyártó még az ünnepek előtt két párizsi üzletben is elfogad majd kriptovalutás fizetéseket. Az élmények terén a Virgin Voyages hajózási társaság ebben a hónapban kezdte el kínálni első olyan termékét, amely elfogadja a bitcoint fizetési lehetőségként - egy 120 000 dolláros éves bérletet, amely akár egy évig is igénybe vehető a hajóin.
A szabályozó hatóságok már régóta figyelmeztetnek arra, hogy a bitcoinhoz hasonló kriptovaluták magas kockázatú eszközök, amelyeknek korlátozott a valós világban való felhasználása. A magas volatilitás fontos akadálya volt a széles körű elfogadásnak, mint fizetési eszköznek. A megválasztott amerikai elnök, Donald Trump támogatása miatti ígéret - várhatóan barátságosabb e-pénz szabályozást vezet be - rekordokat döntögető emelkedés következett be a bitcoinnál. Az S&P elemzői szerint a narratíva kezd megváltozni, megjegyezve, hogy a pénzügyi piacokon a blokklánc-innováció növelheti a kriptovaluták kiszámíthatóságát.
A luxusmárkák már régóta igyekeznek kiszolgálni a technológiai iparból érkező tehetős vásárlókat azzal, hogy üzleteket nyitnak a Szilícium-völgy előkelő bevásárlóközpontjaiban, és olyan termékeket bocsátanak ki, mint például a Hermes Apple Watch, amely a francia Birkin táskagyártó jellegzetes, varrott bőrszíját kombinálja az Apple időmérőjével. Az értékének csúcsára emelkedő bitcoin - tegnap 107 000 dollár fölé ugrott - által generált új vagyonra nagy szüksége van a luxusiparnak, amely az elmúlt évek legnagyobb visszaesésével néz szembe és új növekedési forrásokat keres.
A kriptovalutás fizetések felajánlása módot adhat a vállalatoknak arra, hogy innovatívnak tüntessék fel magukat, nem pedig „egy fülledt, régi márkának, amely csak boomereknek ad el” - mondta Andrew O'Neill, az S&P Global Ratings vezető digitális eszközelemzője. A fizetési lehetőség persze nagyrészt szimbolikus marad. A kiskereskedők általában euróra vagy dollárra váltják át a pénzeszközöket, hogy ellensúlyozzák a volatilitás kockázatát, míg a legtöbb vásárló számára a fizetési módok összességében olyan „valaminek tűnnek, amit már megoldottak” az olyan tranzakciós platformok, mint a PayPal vagy a Venmo - mondta O'Neill. A bitcoin-befektetők számára azonban, akik a befektetésük értékének erőteljes emelkedését tapasztalták, a luxuscikkek - egy dizájner kézitáska vagy egy csúcskategóriás óra - kézenfekvő választásnak számítanak a portfólió diverzifikálására, mondják az elemzők.
A designer márkák növekvő érdeklődésének jeleként a Balenciaga nemrég egy bőr-kártyatartót adott ki, amelyet a Ledger kriptotárca-gyártó cég „Stax” hardverének tárolására terveztek. A 350 euróért kapható fekete kiegészítőhöz kulcstartó is tartozik, valamint a márka logója alatt elhelyezett NFC-chip. A Ledger Stax Crypto masináját, egy nemrég kifejlesztett, ívelt érintőképernyővel ellátott hardvert 399 dollárért árulja a Best Buy. A cég „Flex” hardvere egy mini Amazon Kindle-re hasonlít, és 249 dollárért, míg a „Nano” változat, amely egy USB-kulcsra hasonlít, 79 dollárért kapható.
Gregory Boutte, a Kering luxuskonglomerátum vezető ügyfél- és digitális igazgatója a csoport technológiai stratégiáját úgy jellemezte, hogy „tesztelj és tanulj”, nem pedig „várj és figyelj”. Hangsúlyozta, hogy az új technológiák felkarolása kulcsfontosságú a fiatalabb és ázsiai ügyfélkör eléréséhez. A Kering sztármárkája, a Gucci 2022 óta 10 kriptovalután keresztül teszi elérhetővé a vásárlást a legtöbb termékére az Egyesült Államokban. A Printemps azon dolgozik, hogy kriptovaluta fizetési szolgáltatását kiterjessze New York Cityre, ahol márciusban tervezi megnyitni multibrand kiskereskedelmi üzletét a Wall Street kerületben.
A közelmúltig csak néhány luxusmárka, köztük az LVMH óramárkái, a Hublot és a Tag Heuer, valamint a Kering tulajdonában lévő Gucci és Balenciaga divatmárkák kísérleteztek kriptovaluta fizetési ajánlatokkal. Az elmúlt hetekben az előkelő francia Printemps luxusáruház bejelentette, hogy a világ legnagyobb kriptotőzsdéjével, a Binance-szel és a Lyzi francia pénzügyi technológiai céggel együttműködve kriptovalutákat, köztük bitcoint és ethereumot is elfogad franciaországi üzleteiben - ezzel az első európai áruház lett, amely ezt megtette. A lépésre, amely a bitcoin emelkedésével párhuzamosan érkezett, más márkák és kiskereskedők is felfigyeltek, akik érdeklődést mutatnak a csatlakozás iránt. "Elég sok hívás érkezett - ez érdeklődést váltott ki” - mondta David Princay, a Binance France elnöke, aki szerint a vállalat más luxusmárkákkal is tárgyalásokat folytat.
Az S.T. Dupont luxusöngyújtó- és tollgyártó még az ünnepek előtt két párizsi üzletben is elfogad majd kriptovalutás fizetéseket. Az élmények terén a Virgin Voyages hajózási társaság ebben a hónapban kezdte el kínálni első olyan termékét, amely elfogadja a bitcoint fizetési lehetőségként - egy 120 000 dolláros éves bérletet, amely akár egy évig is igénybe vehető a hajóin.
A szabályozó hatóságok már régóta figyelmeztetnek arra, hogy a bitcoinhoz hasonló kriptovaluták magas kockázatú eszközök, amelyeknek korlátozott a valós világban való felhasználása. A magas volatilitás fontos akadálya volt a széles körű elfogadásnak, mint fizetési eszköznek. A megválasztott amerikai elnök, Donald Trump támogatása miatti ígéret - várhatóan barátságosabb e-pénz szabályozást vezet be - rekordokat döntögető emelkedés következett be a bitcoinnál. Az S&P elemzői szerint a narratíva kezd megváltozni, megjegyezve, hogy a pénzügyi piacokon a blokklánc-innováció növelheti a kriptovaluták kiszámíthatóságát.
A luxusmárkák már régóta igyekeznek kiszolgálni a technológiai iparból érkező tehetős vásárlókat azzal, hogy üzleteket nyitnak a Szilícium-völgy előkelő bevásárlóközpontjaiban, és olyan termékeket bocsátanak ki, mint például a Hermes Apple Watch, amely a francia Birkin táskagyártó jellegzetes, varrott bőrszíját kombinálja az Apple időmérőjével. Az értékének csúcsára emelkedő bitcoin - tegnap 107 000 dollár fölé ugrott - által generált új vagyonra nagy szüksége van a luxusiparnak, amely az elmúlt évek legnagyobb visszaesésével néz szembe és új növekedési forrásokat keres.
A kriptovalutás fizetések felajánlása módot adhat a vállalatoknak arra, hogy innovatívnak tüntessék fel magukat, nem pedig „egy fülledt, régi márkának, amely csak boomereknek ad el” - mondta Andrew O'Neill, az S&P Global Ratings vezető digitális eszközelemzője. A fizetési lehetőség persze nagyrészt szimbolikus marad. A kiskereskedők általában euróra vagy dollárra váltják át a pénzeszközöket, hogy ellensúlyozzák a volatilitás kockázatát, míg a legtöbb vásárló számára a fizetési módok összességében olyan „valaminek tűnnek, amit már megoldottak” az olyan tranzakciós platformok, mint a PayPal vagy a Venmo - mondta O'Neill. A bitcoin-befektetők számára azonban, akik a befektetésük értékének erőteljes emelkedését tapasztalták, a luxuscikkek - egy dizájner kézitáska vagy egy csúcskategóriás óra - kézenfekvő választásnak számítanak a portfólió diverzifikálására, mondják az elemzők.
A designer márkák növekvő érdeklődésének jeleként a Balenciaga nemrég egy bőr-kártyatartót adott ki, amelyet a Ledger kriptotárca-gyártó cég „Stax” hardverének tárolására terveztek. A 350 euróért kapható fekete kiegészítőhöz kulcstartó is tartozik, valamint a márka logója alatt elhelyezett NFC-chip. A Ledger Stax Crypto masináját, egy nemrég kifejlesztett, ívelt érintőképernyővel ellátott hardvert 399 dollárért árulja a Best Buy. A cég „Flex” hardvere egy mini Amazon Kindle-re hasonlít, és 249 dollárért, míg a „Nano” változat, amely egy USB-kulcsra hasonlít, 79 dollárért kapható.
Gregory Boutte, a Kering luxuskonglomerátum vezető ügyfél- és digitális igazgatója a csoport technológiai stratégiáját úgy jellemezte, hogy „tesztelj és tanulj”, nem pedig „várj és figyelj”. Hangsúlyozta, hogy az új technológiák felkarolása kulcsfontosságú a fiatalabb és ázsiai ügyfélkör eléréséhez. A Kering sztármárkája, a Gucci 2022 óta 10 kriptovalután keresztül teszi elérhetővé a vásárlást a legtöbb termékére az Egyesült Államokban. A Printemps azon dolgozik, hogy kriptovaluta fizetési szolgáltatását kiterjessze New York Cityre, ahol márciusban tervezi megnyitni multibrand kiskereskedelmi üzletét a Wall Street kerületben.