SG.hu
Megmentené az MI miatti forgalomcsökkenéstől a weboldalakat egy osztrák cég
A mesterséges intelligencia elrejti a válaszok alján a forrásokat, de az Otterly.AI úgy gondolja, hogy segíthet az emiatt szenvedő cégeken.
Számos webhely forgalma csökkent 2024-ben, nagyrészt az MI által generált keresési eredmények térnyerése miatt. A lekérdezések már nem feltétlen vezetnek átkattintáshoz, és még ha a felhasználók kattintanak is, a vállalatok számára nehéz a ChatGPT-hez vagy a Perplexityhez hasonló alkalmazásokon belül végzett keresésekkel kapcsolatban több kontextushoz jutni. Az erre a problémára adott választ néha generatív motoroptimalizálásnak vagy - a SEO-ra utalva - GEO-nak nevezik. "Egyesek MI keresési láthatóság optimalizálásnak hívják, ami egy kicsit hosszabb, de szerintem kicsit pontosabb” - mondta Thomas Peham, az Otterly.AI vezérigazgatója.
A New York-i székhelyű versenytárs Profoundhoz hasonlóan az osztrák startup is olyan eszközöket épít, amelyek segítségével a vállalatok és a reklámügynökségek nyomon követhetik és optimalizálhatják jelenlétüket az MI találatokban. De míg a Profound még mindig zárt bétatesztben van, addig az Otterly már átlépte az 1000 felhasználós mérföldkövet. A cég számára a Google MI áttekintésének, azaz a AI Overviews megjelenése fordulópont volt. "Hogy őszinte legyek, a valóság az volt, hogy a nulláról építettük újra a terméket, miután a Google májusban bevezette az AI Overviews-t” - mondta Peham. Az AI Overviews olyan találatokat jelenít meg, amelyek gyakran úgynevezett kattintás nélküli eredményeket hoznak, ahol a felhasználók nem lépnek tovább a keresőmotoron.
Ahogy a mesterséges intelligencia áttekintése globálisan kezd elterjedni, az organikus keresőforgalomra támaszkodó vállalatok forgalma esik. Peham egy SaaS-vállalkozás példáját hozta fel, amely az Egyesült Államokban az organikus keresési jelenlétének csökkenését tapasztalta, majd az Otterly segítségével rájött, hogy a Google a SEO-kulcsszavak felére az AI Overviews keresési eredményeket mutat. A következő kérdés az, hogyan lehet ezt a tudást hasznosítani, különösen akkor, amikor az LLM-eket gyakran fekete dobozként írják le. Ez az egyik oka annak, hogy az Otterly tervezi egy ajánlómotor hozzáadását, de addig is havi nyomon követésről heti nyomon követésre váltottak - így a marketingcsapatok kísérleteket végezhetnek a tartalmak optimalizálására, és gyorsan láthatják, hogy mi működik vagy mi nem.
Bár ez a bütykölés részben a SEO-hoz hasonlít, de a kattintások kevésbé állnak a középpontban. „Szerintem az, hogy ezt MI keresési láthatóság optimalizálásnak nevezzük, igazán kiemeli azt a szempontot, hogy nekünk, marketingcsapatoknak a márka pozíciónkra, a márka láthatóságára is gondolnunk kell” - mondta Peham. Peham maga is a marketing területén töltötte karrierje nagy részét. A Storyblok CMS-vállalat korábbi marketing alelnöke azért indította el az Otterlyt, hogy megértse, hogyan befolyásolja a ChatGPT a keresést a márka szempontjából. Végül összeállt két társalapítóval, Josef Traunerrel és Klaus M. Schremserrel, akik a Usersnap korábbi vezetői voltak.
Schremser a működésre és a termékre, Trauner pedig a technikai szempontokra koncentrál. Az Otterly azt tervezi, hogy tovább növekszik az ügyfélkörével, azzal az ambícióval, hogy olyan legyen, mint a Semrush vagy az Ahrefs a SEO számára, de az MI keresési térben. Mindig fennáll a veszélye annak, hogy ezek a cégek ki akarják terjeszteni tevékenységi körüket, és közvetlen versenytársakká válnak, de az Otterly reméli, hogy együtt tudnak dolgozni, és azt tervezi, hogy a jövő hónapban bejelenti a Semrush-szal való partnerség részleteit, mondta Peham.
Számos webhely forgalma csökkent 2024-ben, nagyrészt az MI által generált keresési eredmények térnyerése miatt. A lekérdezések már nem feltétlen vezetnek átkattintáshoz, és még ha a felhasználók kattintanak is, a vállalatok számára nehéz a ChatGPT-hez vagy a Perplexityhez hasonló alkalmazásokon belül végzett keresésekkel kapcsolatban több kontextushoz jutni. Az erre a problémára adott választ néha generatív motoroptimalizálásnak vagy - a SEO-ra utalva - GEO-nak nevezik. "Egyesek MI keresési láthatóság optimalizálásnak hívják, ami egy kicsit hosszabb, de szerintem kicsit pontosabb” - mondta Thomas Peham, az Otterly.AI vezérigazgatója.
A New York-i székhelyű versenytárs Profoundhoz hasonlóan az osztrák startup is olyan eszközöket épít, amelyek segítségével a vállalatok és a reklámügynökségek nyomon követhetik és optimalizálhatják jelenlétüket az MI találatokban. De míg a Profound még mindig zárt bétatesztben van, addig az Otterly már átlépte az 1000 felhasználós mérföldkövet. A cég számára a Google MI áttekintésének, azaz a AI Overviews megjelenése fordulópont volt. "Hogy őszinte legyek, a valóság az volt, hogy a nulláról építettük újra a terméket, miután a Google májusban bevezette az AI Overviews-t” - mondta Peham. Az AI Overviews olyan találatokat jelenít meg, amelyek gyakran úgynevezett kattintás nélküli eredményeket hoznak, ahol a felhasználók nem lépnek tovább a keresőmotoron.
Ahogy a mesterséges intelligencia áttekintése globálisan kezd elterjedni, az organikus keresőforgalomra támaszkodó vállalatok forgalma esik. Peham egy SaaS-vállalkozás példáját hozta fel, amely az Egyesült Államokban az organikus keresési jelenlétének csökkenését tapasztalta, majd az Otterly segítségével rájött, hogy a Google a SEO-kulcsszavak felére az AI Overviews keresési eredményeket mutat. A következő kérdés az, hogyan lehet ezt a tudást hasznosítani, különösen akkor, amikor az LLM-eket gyakran fekete dobozként írják le. Ez az egyik oka annak, hogy az Otterly tervezi egy ajánlómotor hozzáadását, de addig is havi nyomon követésről heti nyomon követésre váltottak - így a marketingcsapatok kísérleteket végezhetnek a tartalmak optimalizálására, és gyorsan láthatják, hogy mi működik vagy mi nem.
Bár ez a bütykölés részben a SEO-hoz hasonlít, de a kattintások kevésbé állnak a középpontban. „Szerintem az, hogy ezt MI keresési láthatóság optimalizálásnak nevezzük, igazán kiemeli azt a szempontot, hogy nekünk, marketingcsapatoknak a márka pozíciónkra, a márka láthatóságára is gondolnunk kell” - mondta Peham. Peham maga is a marketing területén töltötte karrierje nagy részét. A Storyblok CMS-vállalat korábbi marketing alelnöke azért indította el az Otterlyt, hogy megértse, hogyan befolyásolja a ChatGPT a keresést a márka szempontjából. Végül összeállt két társalapítóval, Josef Traunerrel és Klaus M. Schremserrel, akik a Usersnap korábbi vezetői voltak.
Schremser a működésre és a termékre, Trauner pedig a technikai szempontokra koncentrál. Az Otterly azt tervezi, hogy tovább növekszik az ügyfélkörével, azzal az ambícióval, hogy olyan legyen, mint a Semrush vagy az Ahrefs a SEO számára, de az MI keresési térben. Mindig fennáll a veszélye annak, hogy ezek a cégek ki akarják terjeszteni tevékenységi körüket, és közvetlen versenytársakká válnak, de az Otterly reméli, hogy együtt tudnak dolgozni, és azt tervezi, hogy a jövő hónapban bejelenti a Semrush-szal való partnerség részleteit, mondta Peham.