Berta Sándor
Belga fogyasztóvédők perelték be az Apple-t
Az amerikai konszernt azzal vádolják, hogy nem jelölte megfelelően a garanciális feltételeit és ezzel mind a belgiumi, mind az európai törvényeket megsértette.
A Test-Aankoop/Test-Achats belga fogyasztóvédelmi szervezet keresetet nyújtott be az Apple ellen. A beadvány szerint a tengerentúli társaság a garanciális feltételeivel egyaránt megsérti a helyi és az európai jogszabályokat. Miután a felhasználók nem értesülnek megfelelően arról, hogy pontosan milyen hosszú garancia vonatkozik a vállalat termékeire ezzel arra késztetik őket, hogy megvásárolják az Apple Care kiegészítő csomagokat.
A Test-Aankoop/Test-Achats álláspontja szerint az egyes készülékekre vonatkozó garanciális feltételek nincsenek világosan megfogalmazva és más, kétségkívül átfogóbb dokumentumokra hivatkoznak, amelyek ugyanakkor még inkább összezavarhatják a fogyasztókat. További problémát jelent, hogy az Apple a termékleírásokban egy év garanciáról ír, miközben az Európai Unióban minimum két év garanciával hozhatók csak forgalomba a különböző eszközök. Az amerikai konszernnél úgynevezett Appe Care Protection Plan csomagok segítségével meghosszabbítható a garanciaidő, ez azonban minimum 29, maximum 349 euróba kerül. Cserébe a felhasználók legfeljebb 3 év plusz garanciát kapnak.
Hasonló okokból perelték be az Apple-t Olaszországban is, ahol 2011 végén a nem megfelelő garanciális és jótállási információk miatt 900 000 euró megfizetésére kötelezték. A Test-Aankoop/Test-Achats tavaly márciusban kezdeményezést hívott életre tíz európai fogyasztóvédelmi szervezet részvételével, amelyben azt követelik, hogy a társaság változtasson a gyakorlatán. Miután úgy tűnik, hogy a felhívások süket fülekre találtak, ezért a jogi lépések mellett döntöttek. Az ügyet a belga kereskedelmi bíróság tárgyalja.
A Test-Aankoop/Test-Achats belga fogyasztóvédelmi szervezet keresetet nyújtott be az Apple ellen. A beadvány szerint a tengerentúli társaság a garanciális feltételeivel egyaránt megsérti a helyi és az európai jogszabályokat. Miután a felhasználók nem értesülnek megfelelően arról, hogy pontosan milyen hosszú garancia vonatkozik a vállalat termékeire ezzel arra késztetik őket, hogy megvásárolják az Apple Care kiegészítő csomagokat.
A Test-Aankoop/Test-Achats álláspontja szerint az egyes készülékekre vonatkozó garanciális feltételek nincsenek világosan megfogalmazva és más, kétségkívül átfogóbb dokumentumokra hivatkoznak, amelyek ugyanakkor még inkább összezavarhatják a fogyasztókat. További problémát jelent, hogy az Apple a termékleírásokban egy év garanciáról ír, miközben az Európai Unióban minimum két év garanciával hozhatók csak forgalomba a különböző eszközök. Az amerikai konszernnél úgynevezett Appe Care Protection Plan csomagok segítségével meghosszabbítható a garanciaidő, ez azonban minimum 29, maximum 349 euróba kerül. Cserébe a felhasználók legfeljebb 3 év plusz garanciát kapnak.
Hasonló okokból perelték be az Apple-t Olaszországban is, ahol 2011 végén a nem megfelelő garanciális és jótállási információk miatt 900 000 euró megfizetésére kötelezték. A Test-Aankoop/Test-Achats tavaly márciusban kezdeményezést hívott életre tíz európai fogyasztóvédelmi szervezet részvételével, amelyben azt követelik, hogy a társaság változtasson a gyakorlatán. Miután úgy tűnik, hogy a felhívások süket fülekre találtak, ezért a jogi lépések mellett döntöttek. Az ügyet a belga kereskedelmi bíróság tárgyalja.