Berta Sándor

Belga fogyasztóvédők perelték be az Apple-t

Az amerikai konszernt azzal vádolják, hogy nem jelölte megfelelően a garanciális feltételeit és ezzel mind a belgiumi, mind az európai törvényeket megsértette.

A Test-Aankoop/Test-Achats belga fogyasztóvédelmi szervezet keresetet nyújtott be az Apple ellen. A beadvány szerint a tengerentúli társaság a garanciális feltételeivel egyaránt megsérti a helyi és az európai jogszabályokat. Miután a felhasználók nem értesülnek megfelelően arról, hogy pontosan milyen hosszú garancia vonatkozik a vállalat termékeire ezzel arra késztetik őket, hogy megvásárolják az Apple Care kiegészítő csomagokat.

A Test-Aankoop/Test-Achats álláspontja szerint az egyes készülékekre vonatkozó garanciális feltételek nincsenek világosan megfogalmazva és más, kétségkívül átfogóbb dokumentumokra hivatkoznak, amelyek ugyanakkor még inkább összezavarhatják a fogyasztókat. További problémát jelent, hogy az Apple a termékleírásokban egy év garanciáról ír, miközben az Európai Unióban minimum két év garanciával hozhatók csak forgalomba a különböző eszközök. Az amerikai konszernnél úgynevezett Appe Care Protection Plan csomagok segítségével meghosszabbítható a garanciaidő, ez azonban minimum 29, maximum 349 euróba kerül. Cserébe a felhasználók legfeljebb 3 év plusz garanciát kapnak.

Hasonló okokból perelték be az Apple-t Olaszországban is, ahol 2011 végén a nem megfelelő garanciális és jótállási információk miatt 900 000 euró megfizetésére kötelezték. A Test-Aankoop/Test-Achats tavaly márciusban kezdeményezést hívott életre tíz európai fogyasztóvédelmi szervezet részvételével, amelyben azt követelik, hogy a társaság változtasson a gyakorlatán. Miután úgy tűnik, hogy a felhívások süket fülekre találtak, ezért a jogi lépések mellett döntöttek. Az ügyet a belga kereskedelmi bíróság tárgyalja.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • narumon #7
    ? Pedig ha nem csak 1-1 forumot olvasnál akkor sűrűbben találkoznál ilyen beírásokkal részemről. Ha valamit nem szeretek akkor a sundám-bundám.
  • Vol Jin #6
    Ha laza egy csavar, és zörög a ventilátor vagy a merevlemez kerete, azért még nem kell cserélni a cuccost...
  • Vol Jin #5
    Nofene, ilyet is tudsz írni? Komolyan megleptél...
    Ez meglepett. Azért te is kiszúrtad, hogy a borg kollektívából a többiek messze elkerülik ezt a topikot? :-)
  • lipovics #4
    Alma-hívő kollégám pár hetes I5-je zörgött. Bevitte, hogy cseréljék, erre hátra vitték, valamit hekkeltek rajta és nem zörgött, majd visszaadták.
    Nem cserélték, teljesen fel volt háborodva. Azt mondta, az alma sem a régi már és többet nem is vesz ilyet. Most realizálta, hogy fölösleges volt lecserélni a 4S-t, napi használatban nem sok a különbség és aláírt két évre a semmire :))
  • Sippie #3
    "ez azonban minimum 29, maximum 349 euróba kerül"
    ez elírás? 349 euróért már új telefont veszek...
  • narumon #2
    Ha ez igaz, akkor fingassák meg rendesen, és kötelezzék a helyes feltüntetésre. Bár a cikkben azt a részt nem értem, hogy EU-ban csak 2 év garanciával hozhatók forgalomba eszközök. Milyen eszközök? Rengeteg eszközt lehet kapni 1 év vagy fél év garanciával is. Magyarországon is ami EU. Ezt kérjük a kedves cikkírótól kicsit pontosítsa, mert eszközök alá tartozik a telefon is meg a rotációs kapa is, sőt a 3e forintos egér is, mégis tök más garanciák vannak mindháromra.
  • Vol Jin #1
    Lehet jönni megmagyarázni az önkénteseknek, hogy miért korrekt az Apple, amikor szarik a törvényekre, és átbassza a vevőit.

    Ha ennyire komoly a helyzet, akkor komoly büntetés is szükséges lenne. Mondjuk fél évre megtiltani a termékeik értékesítését az EU-ban, egyben megtiltani, hogy bárkit is elbocsátson ez idő alatt az alkalmazottai közül. És kötelezni őket egy tekintélyesebb reklámbüdzsé elköltésére, amiben tájékoztatnák a fogyasztókat, hogy miért is alakult ki ez a helyzet.