Gyurkity Péter
A tévéhez csatolnák az okostelefonokat
A sok lehetőséget és jelentős növekedést kínáló ázsiai régióban egyes piaci szereplők a már jól ismert mobil platformok felhasználásának kiterjesztésének gondolkodnak, itt pedig logikus lépésként merül fel a tévé bevonása.
A Hong Kong-i székhelyű Sengital vezérigazgatója egy helyi kiállításon a napokban arról beszélt, hogy a mobiltelefonok és táblák révén egyre nagyobb teret hódító mobil operációs rendszerek előbb-utóbb további eszközökben is otthonra találnak majd, ezt pedig minden valamirevaló piaci szereplőnek ki kell használnia. Mivel a hordozható eszközök akár távirányítóként is funkcionálhatnak, logikusnak tűnik a televíziók bevonása.
Nem kétséges, hogy mára az igazán nagyok itt is átvették a vezetést, a piac éretté válásával pedig az ebben érdekelt cégek új utakat és lehetőségeket keresnek, a nagyobb profit és a további sikerek reményében. A cégvezető három ilyen lehetőséget lát maga előtt, ezek egyike pedig a televíziókészülékek bevonása az ökoszisztémába, mivel a meglévő mobil platformok kellő alapot nyújtanak a különböző eszközök összekapcsolásához, a kényelmes vezérlés feltételeinek kialakításához. Ehhez természetesen szükség lesz a megfelelő szoftveres megoldások integrálása a tévék esetében, illetve el kell készíteni a megfelelő appokat, amelyek kielégítik a vásárlói igényeket - ez utóbbival értelemszerűen jobban állunk.
Példaként említette az Android rendszert, illetve annak Play elnevezésű online szoftverboltját, amely megfelelő alapot nyújtana a különböző tartalmak terjesztéséhez. Az egyes televíziókészülékek ezen keresztül streamelnék a kívánt alkotásokat, a fogyasztás kényelmes és gyors lenne, ehhez azonban szükség lesz a tévégyártók és a mobil szegmensben tevékenykedő cégek összefogásához (néhány óriás, így például a Samsung számára ez nyilván nem jelent gondot). Gyakorlatilag a televíziózás és az internet teljes összefonódásáról van szó, jóval kifinomultabb formában, mint ahogy azzal az Apple és a Google kísérletezik saját egyéni megoldásaival (Apple TV, Google TV).
A legnagyobb lehetőségeket egyértelműen az ázsiai-csendes-óceáni régió kínálja, de a többi felemelkedő terület (köztük Kelet-Európa) is kiugrási pontként jelenik meg. A fiatalabb korosztályok jelentik a harmadik pillért, hiszen számukra már teljesen természetes a mobil eszközök mindennapos használata és az azokon történő tartalomfogyasztás, így a vállalatoknak rájuk lesz érdemes fókuszálni.
A Hong Kong-i székhelyű Sengital vezérigazgatója egy helyi kiállításon a napokban arról beszélt, hogy a mobiltelefonok és táblák révén egyre nagyobb teret hódító mobil operációs rendszerek előbb-utóbb további eszközökben is otthonra találnak majd, ezt pedig minden valamirevaló piaci szereplőnek ki kell használnia. Mivel a hordozható eszközök akár távirányítóként is funkcionálhatnak, logikusnak tűnik a televíziók bevonása.
Nem kétséges, hogy mára az igazán nagyok itt is átvették a vezetést, a piac éretté válásával pedig az ebben érdekelt cégek új utakat és lehetőségeket keresnek, a nagyobb profit és a további sikerek reményében. A cégvezető három ilyen lehetőséget lát maga előtt, ezek egyike pedig a televíziókészülékek bevonása az ökoszisztémába, mivel a meglévő mobil platformok kellő alapot nyújtanak a különböző eszközök összekapcsolásához, a kényelmes vezérlés feltételeinek kialakításához. Ehhez természetesen szükség lesz a megfelelő szoftveres megoldások integrálása a tévék esetében, illetve el kell készíteni a megfelelő appokat, amelyek kielégítik a vásárlói igényeket - ez utóbbival értelemszerűen jobban állunk.
Példaként említette az Android rendszert, illetve annak Play elnevezésű online szoftverboltját, amely megfelelő alapot nyújtana a különböző tartalmak terjesztéséhez. Az egyes televíziókészülékek ezen keresztül streamelnék a kívánt alkotásokat, a fogyasztás kényelmes és gyors lenne, ehhez azonban szükség lesz a tévégyártók és a mobil szegmensben tevékenykedő cégek összefogásához (néhány óriás, így például a Samsung számára ez nyilván nem jelent gondot). Gyakorlatilag a televíziózás és az internet teljes összefonódásáról van szó, jóval kifinomultabb formában, mint ahogy azzal az Apple és a Google kísérletezik saját egyéni megoldásaival (Apple TV, Google TV).
A legnagyobb lehetőségeket egyértelműen az ázsiai-csendes-óceáni régió kínálja, de a többi felemelkedő terület (köztük Kelet-Európa) is kiugrási pontként jelenik meg. A fiatalabb korosztályok jelentik a harmadik pillért, hiszen számukra már teljesen természetes a mobil eszközök mindennapos használata és az azokon történő tartalomfogyasztás, így a vállalatoknak rájuk lesz érdemes fókuszálni.