SG.hu

Egyre többen webezünk tévénézés közben

A tévé mellé Facebook is kell: egyre többen osztják meg közösségi oldalakon a tévében látottakat.

Az Ericsson a TV és videóhasználati szokásokat vizsgáló friss felmérése szerint egyre bővül a TV-t és a közösségi platformokat egyidejűleg használó nézők tábora, és a közösségi tévézés ma már tömegpiaci jelenségnek tekinthető. A kutatásból kiderül, hogy a fogyasztók 62 százaléka heti rendszerességgel látogat közösségi oldalalkat TV-nézés közben – ez a tavalyi adatokhoz képest 18 százalékos növekedés. Ez a fajta párhuzamos médiahasználat a nők 66, a férfiak 58 százalékára jellemző, a fogyasztók negyede rendszeresen meg is vitatja a közösségi oldalakon a látottakat.

„A mobilkészülékek a tévézés részévé váltak, a fogyasztók 67 százaléka okostelefonnal, táblagéppel vagy laptoppal a kezében néz TV-t vagy videót.” – mondja Niklas Rönnblom, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója. „A fogyasztók hatvan százaléka számolt be arról, hogy heti rendszerességgel használ igény szerinti – on-demand – szolgáltatásokat. Utazás közben tévézni vagy videót nézni is egyre népszerűbb szórakozás: ez ma már felerészben okostelefonon zajlik, terjedését a fejlett mobil szélessávú rendszerek is ösztönzik.”


Bár a TV- és videónézéssel kapcsolatos szokások és igények nagyon megváltoztak, a fogyasztók csupán 7 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a jövőben szűkíteni kívánja TV-s csomagjának tartalmát. Sőt, a költségek csökkentése helyett a fogyasztók hajlandóak többet fizetni a jobb élményért: 41 százalékuk például a nagy felbontású (HD) TV- és videotartalmakra költene több pénzt.

A megkérdezettek fele maga szeretné kiválasztani a számára érdekes TV- és videotartalmat. „Ahogy nő a képernyők és a szolgáltatások száma, az emberek egyre inkább egy olyan, egyszerűen használható, aggregált szolgáltatást keresnek, amely mindent egyben kínál.” – tette hozzá Rönnblom. „Az igény szerinti és hagyományos (lineáris) TV technológiát egyaránt biztosítani kell a fogyasztóknak, akárcsak az egyszerűbb tartalomböngészést, a közösségi TV lehetőségeinek kihasználását és a tökéletes hozzáférést a legkülönbözőbb készülékekről.”

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #3
    Kell venni egy androidos médialejátszót a tv mellé (60 dollártól dobálnak egész jókat az ebayen), aztán azon is kényelmesen lehet kapcsolgatni az online filmeket/animéket/sorozatokat, aztán nem kell fizetni a kábeltvt.
  • thrawnguru #2
    Én csak a reklámblokkok alatt netezek, azt is csak azért, hogy ne kelljen annyiszor cigizni menni, 2x annyi kellene egy nap, ha minden esti filnél, amit megnézek, mindig kijárkálnék...
  • Szefmester #1
    "a közösségi tévézés ma már tömegpiaci jelenségnek tekinthető."

    Szerintem meg annak hogy a tévéműsorok színvonala elérte azt a szintet amikor az átlagnéző is elfoglalja magát közben és inkább csak mint zajforrás megy a háttérben, amire akkor néz oda ha érdekességet hall. Én Netezés közben zenét hallgatok, esetenként online rádiót.. akkor ez most közösségi rádiózás?

    Volt már olyan hogy egy ismerősömmel egy időben néztük meg ugyanazt a filmet és közben ment a webcamerás beszélgetés és a film kitárgyalása, de ennyi.. ez még nem olyan mintha a lúzere felmenne az FB-re és ott megosztaná hogy "láttátok hogy nézett a Zsolt a bk-ban? tuti forral valami szegény Sanyi ellen!" Aki így nézi az menjen orvoshoz. :D