Berta Sándor

DLD 2012 - Dinamikusan alakítaná az árakat a Groupon

A közösségi vásárlás területén úttörőnek számító amerikai vállalat első embere a Digital, Life, Design (DLD) müncheni konferencia egyik fő előadója volt. Az üzletember közölte, hogy a jövőben elsősorban a mobil megoldásokra akarnak összpontosítani és forradalmasítani akarják az árképzést.

"Szerencsésnek érzem magam azért, mert lehetőségem van egy független céget vezetni. Olyan biztosak vagyunk a jövőnket illetően, mint korábban soha, így jelenleg nincsenek a társaság eladására vonatkozó tervek sem. A Google-lel és a többi konkurensünkkel folytatott versenyünket nem nevezném igazán keménynek. Minden piaci fejlődési folyamatot figyelünk és minden vetélytársunkat komolyan vesszük, függetlenül attól, hogy globális vagy helyi konkurensről van szó, de őszintén szólva vagyunk önmagunk legnagyobb vetélytársai. Sikerünk csak a képességeinktől függ és attól, hogy miként teljesítünk, továbbá attól a kérdéstől is, hogy miként leszünk még innovatívabbak. A sikerünk sokkal inkább függ attól, hogy mit csinálunk, mint attól, hogy miként viselkednek a konkurenseink" - jelentette ki Andrew Mason, a Groupon alapítója és ügyvezető igazgatója.


Andrew Mason szerint a cég üzleti modelljével kapcsolatos kritikák megalapozatlanok

Az üzletember szerint egyelőre még nem lehet megmondani, hogy a vállalat mennyire fejlődött a tőzsdén való megjelenésnek köszönhetően. Ezt a folyamatot egy sokkal nagyobb távlatból kell majd megvizsgálni, hiszen csak 3 hónapja vannak a börzén. Szerinte erre vezethető vissza az is, hogy a részvények ára nem úgy alakult, ahogy eredetileg tervezték és a jelenlegi gyenge kurzusra sem figyeltek fel sokan. A hosszú távon sikerességért dolgoznak, a fő feladat éppen ezért az, hogy tovább növekedjenek és olyan területeken fektessenek be, amelyekről azt gondolják, hogy a jövőben érdekesek lehetnek és amelyek megváltoztathatják majd az emberek helyi vásárlási szokásait. Emellett nem hagyják figyelmen kívül azt sem, hogy az internethasználat egyre inkább mobil lesz. Meggyőződésük, hogy a Groupon jó pozícióban van ahhoz, hogy az emberek életének részévé váljon. Ez egy olyan dolog, ami a helyi vásárlások összegét is megnövelheti.

"Számos dologgal kísérleteztünk Amerikában és az idei év első felében két innovációt fogunk elhozni Európába. Az egyik a Groupon Now, ami egy ajánlatokkal kapcsolatos valós idejű szolgáltatás, míg a másik az egyes ügyfeleknek való személyes ajánlatok készítésének lehetősége. Ez utóbbi napjainkban az emberek legfontosabb igénye. Olyan dolgokat akarnak olcsóbban megkapni, amik fontosak a számukra. Az elmúlt években a Smart Deal algoritmusunkon dolgoztunk és most készen állunk arra, hogy ezt a nemzetközi piacon is alkalmazzuk. Ez az algoritmus számos adatot használ, többek között megkérdezzük a felhasználókat arról, hogy hol laknak és milyen neműek. Emellett kíváncsiak vagyunk arra is, hogy milyen típusú ajánlatok érdeklik különösen. Ezután a katalógusunkból kikeressük az illető számára leginkább megfelelő ajánlatokat."

"Úgy gondolom, hogy számos olyan ágazat van, amiket az okostelefonok és a táblagépek alapjaiban fognak megváltoztatni. Az egyik ilyen ágazat a kereskedelem. Amennyiben egy vásárló a tartózkodási helyétől függetlenül online tud lenni, akkor ez olyan lehetőségeket nyit meg előtte, amik az asztali számítógépek használatakor nem léteznek. Éppen ezért olyan termékekbe és technikákba fektetjük be a pénzünket, amelyekről azt gondoljuk, hogy beleillenek a jelenleg zajló forradalomba. Olyan szintre akarjuk fejleszteni a Groupon Now szolgáltatást, hogy az emberek minden helyi vásárlásukat nálunk kezdjék. Könnyen lehet, hogy mondjuk egy két háztömbnyire lévő pékségnek van egy ajánlata, míg a következő pékségnek semmilyen ajánlata sincs. Akkor az ügyfélnek kell eldöntenie, hogy mit akar."

"Szeretnénk olyan dolgokat bevezetni, mint a dinamikus árképzés, amelyek segítségével jobban kielégíthetjük a vásárlók igényeit. Mindez úgy nézhet majd ki a gyakorlatban, hogy az adott üzlettől távolabb lévő személy nagyobb kedvezményt fog kapni, ha mégis oda tér be vásárolni, mint egy közelebb lakó társa" - hangsúlyozta Andrew Mason. A Groupon alapítója és ügyvezető igazgatója szerint jó, vonzó, közvetlen és könnyen elérhető ajánlatokra van szükség, s ezeknek függetleneknek kell attól lenniük, hogy a szolgáltatás használója éppen hol tartózkodik. Ennek a megteremtése az ő feladatuk.


Amennyiben valaki a mobiljáról fogja használni a Groupont és tudja, hogy ott megbízható ajánlatokat talál, akkor minden egyes alkalommal vissza fog térni. A vállalat életében Európa egyre fontosabb szerepet tölthet be a közeljövőben, ezért együttműködési megállapodást kötött a Deutsche Telekommal (DT). Ez a kooperáció azért fontos a cég számára, mert a DT rengeteg ügyfele az okostelefonjaikról könnyebben hozzáférhet a Groupon ajánlataihoz. Ezzel több embert érhetnek el és erre a DT ideális partner. Mivel a T-Mobile az USA-ban is jelen van, így az együttműködés a jövőben nem csak Európára korlátozódik majd.

Andrew Mason tavaly januárban úgy nyilatkozott, hogy nem tart a Google támadásától. 2011 áprilisában kiderült, hogy a világ jelenleg legnagyobb közösségi vásárlós oldala egyszerre lépne piacra Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában. A társaság tavaly novemberben debütált a tőzsdén. A közösségi vásárlás az elmúlt években lett komoly piac, hazánkban a semmiből alig egy év alatt milliárd forintos forgalmú, vásárlásra építő cégek jelentek meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!