Berta Sándor
Az amerikai cégek használják leginkább a közösségi platformokat
Kutatók arra voltak kíváncsiak, hogy a tőzsdén jegyzett vállalatok mennyire használják a közösségi oldalakat és az azokban rejlő különböző lehetőségeket. Az eredmény szerint ezen a területen az amerikai társaságok a legaktívabbak.
A tanulmány készítői kiderítették, hogy a legtöbb tőzsdén bejegyzett társaságnak nincs következetes online kommunikációs stratégiája, mely igaz a befektetőkkel való kapcsolattartásra is. A legtöbb cég alighanem attól tart, hogy egy nem megfelelő helyen megjelentett információ percek alatt lerombolhatja a jó hírét, ennek pedig komoly hatása lehet a részvényárfolyamra és a vállalat üzleti értékére.
"A részvénytársaságok komoly kihívások előtt állnak; kommunikációjukba be kellene vonniuk a Facebookot, a Twittert, a Slideshare-t és más platformokat, továbbá a befektetőket, az elemzőket és a gazdasági újságírókat,. Fontos lenne, hogy a súlyosabb témák esetében hozzanak létre egy megfelelő fórumot, ahol ellenőrzésük alatt tarthatják a negatív információk, illetve a pletykák áramlását" - jelentette ki Ansgar Zerfaß, a Lipcsei Egyetem munkatársa.
Általánosságban elmondható, hogy a cégek illetékesei túlzott óvatossággal kezelik a Facebookot és a YouTube-ot. Zerfaß szerint a vállalatok sokkal aktívabbak lehetnének ezen a területen. A lipcsei kutatók összesen 280 amerikai, német, brit, francia és japán konszern kommunikációs stratégiáját vizsgálták meg. Megállapították, hogy a közösségi platformok céges használata minden országban és kultúrában más. Az amerikai társaságok például minden lehetőséget kihasználnak, a közösségi oldalakon nem csak megosztják az ügyfeleikkel a fontos információkat, de véleményeket is gyűjtenek és kapcsolatba lépnek a befektetőkkel is. A japán vállalatok ezzel szemben szinte csak a részvényesekkel való kapcsolattartásra korlátozzák a közösségi oldalakon folytatott kommunikációjukat, míg a francia cégek különösen nagy hangsúlyt fektetnek a befektetőknek fontos információk megosztására.
A cégek többsége egyébként a jól bevált módszereket alkalmazza, például elemzői konferenciákról és üzleti eredmények ismertetéséről készült videókat hoz nyilvánosságra a Facebookon és más közösségi portálokon. Emellett egyre nagyobb figyelmet fordítanak a blogokban, chateken és más platformokon való kommunikációra.
A tanulmány készítői kiderítették, hogy a legtöbb tőzsdén bejegyzett társaságnak nincs következetes online kommunikációs stratégiája, mely igaz a befektetőkkel való kapcsolattartásra is. A legtöbb cég alighanem attól tart, hogy egy nem megfelelő helyen megjelentett információ percek alatt lerombolhatja a jó hírét, ennek pedig komoly hatása lehet a részvényárfolyamra és a vállalat üzleti értékére.
"A részvénytársaságok komoly kihívások előtt állnak; kommunikációjukba be kellene vonniuk a Facebookot, a Twittert, a Slideshare-t és más platformokat, továbbá a befektetőket, az elemzőket és a gazdasági újságírókat,. Fontos lenne, hogy a súlyosabb témák esetében hozzanak létre egy megfelelő fórumot, ahol ellenőrzésük alatt tarthatják a negatív információk, illetve a pletykák áramlását" - jelentette ki Ansgar Zerfaß, a Lipcsei Egyetem munkatársa.
Általánosságban elmondható, hogy a cégek illetékesei túlzott óvatossággal kezelik a Facebookot és a YouTube-ot. Zerfaß szerint a vállalatok sokkal aktívabbak lehetnének ezen a területen. A lipcsei kutatók összesen 280 amerikai, német, brit, francia és japán konszern kommunikációs stratégiáját vizsgálták meg. Megállapították, hogy a közösségi platformok céges használata minden országban és kultúrában más. Az amerikai társaságok például minden lehetőséget kihasználnak, a közösségi oldalakon nem csak megosztják az ügyfeleikkel a fontos információkat, de véleményeket is gyűjtenek és kapcsolatba lépnek a befektetőkkel is. A japán vállalatok ezzel szemben szinte csak a részvényesekkel való kapcsolattartásra korlátozzák a közösségi oldalakon folytatott kommunikációjukat, míg a francia cégek különösen nagy hangsúlyt fektetnek a befektetőknek fontos információk megosztására.
A cégek többsége egyébként a jól bevált módszereket alkalmazza, például elemzői konferenciákról és üzleti eredmények ismertetéséről készült videókat hoz nyilvánosságra a Facebookon és más közösségi portálokon. Emellett egyre nagyobb figyelmet fordítanak a blogokban, chateken és más platformokon való kommunikációra.