Berta Sándor
Közösségi portálok hírességeknek
Egyre több olyan exkluzív közösségi hálózat jelenik meg, amely kifejezetten a sportolókat, színészeket, művészeket és más híres embereket célozza meg a szolgáltatásaival.
A hírességek egyik legismertebb közösségi platformja a Whosay.com, de meglehetősen népszerű az A Small World is. A Whosay 2010 óta működik és a tagok kizárólag meghívás alapján kerülhetnek be. A célközönség a zenészek, színészek, rendezők, üzletemberek, sportolók, írók közül kerül ki. Az elsődleges cél bizonyos védettség nyújtása a híres emberek és az általuk elérhetővé tett különböző tartalmak (képek, videók) számára.
A Whosay lehetővé teszi, hogy a zenészek vagy éppen a sportolók saját maguk kezeljék a tevékenységüket és online tartalmaikat, s akár pénzt is keressenek ezek értékesítésével. Többek között lehetőség nyílik a fotók és a videók megosztására, a szerzői jogok ellenőrzésére. Vannak azonban más megoldások is, egy mobil alkalmazással például a sajtósok frissíthetik a sztárok Facebook- és Twitter-profiljait.
"Ez egy aranyos ötlet, azonban kérdéses, hogy mennyire élnek ezzel a lehetőséggel a prominens személyiségek, hiszen megengedhetik maguknak a drága ügyvédeket" - közölte egy szerzői jogi szakértő. Persze ez mindenképpen jobb megoldás annál, mint amikor a kiadók és a zeneipar kezébe kerülnek a szerzői jogok és a előadók gyakorlatilag teljesen elveszítik a függetlenségüket. Akkor ugyanis a zenészek vagy a színészek szinte semmilyen kérdésben sem dönthetnek, ki vannak szolgáltatva a menedzsmentnek.
A legfontosabb azonban természetesen elit klubok létrehozása, ahol a prominens tagok magukban lehetnek és prémium tartalmakhoz férhetnek hozzá, amiket csak ők ismernek. Ennek kiszolgálására az elmúlt hónapokban a CNN és a New York Daily News is a Whosay partnere lett. Ugyan ezeken a platformokon a látogatók általában megtekinthetik a profilokat, de megjegyzést már nem fűzhetnek hozzájuk vagy a tartalmakhoz és nem is oszthatnak meg anyagokat a regisztrált tagokkal, tehát ez egy zárt világ. A Small World például jelenleg 770 000 regisztrált taggal büszkélkedhet.
A hírességek egyik legismertebb közösségi platformja a Whosay.com, de meglehetősen népszerű az A Small World is. A Whosay 2010 óta működik és a tagok kizárólag meghívás alapján kerülhetnek be. A célközönség a zenészek, színészek, rendezők, üzletemberek, sportolók, írók közül kerül ki. Az elsődleges cél bizonyos védettség nyújtása a híres emberek és az általuk elérhetővé tett különböző tartalmak (képek, videók) számára.
A Whosay lehetővé teszi, hogy a zenészek vagy éppen a sportolók saját maguk kezeljék a tevékenységüket és online tartalmaikat, s akár pénzt is keressenek ezek értékesítésével. Többek között lehetőség nyílik a fotók és a videók megosztására, a szerzői jogok ellenőrzésére. Vannak azonban más megoldások is, egy mobil alkalmazással például a sajtósok frissíthetik a sztárok Facebook- és Twitter-profiljait.
"Ez egy aranyos ötlet, azonban kérdéses, hogy mennyire élnek ezzel a lehetőséggel a prominens személyiségek, hiszen megengedhetik maguknak a drága ügyvédeket" - közölte egy szerzői jogi szakértő. Persze ez mindenképpen jobb megoldás annál, mint amikor a kiadók és a zeneipar kezébe kerülnek a szerzői jogok és a előadók gyakorlatilag teljesen elveszítik a függetlenségüket. Akkor ugyanis a zenészek vagy a színészek szinte semmilyen kérdésben sem dönthetnek, ki vannak szolgáltatva a menedzsmentnek.
A legfontosabb azonban természetesen elit klubok létrehozása, ahol a prominens tagok magukban lehetnek és prémium tartalmakhoz férhetnek hozzá, amiket csak ők ismernek. Ennek kiszolgálására az elmúlt hónapokban a CNN és a New York Daily News is a Whosay partnere lett. Ugyan ezeken a platformokon a látogatók általában megtekinthetik a profilokat, de megjegyzést már nem fűzhetnek hozzájuk vagy a tartalmakhoz és nem is oszthatnak meg anyagokat a regisztrált tagokkal, tehát ez egy zárt világ. A Small World például jelenleg 770 000 regisztrált taggal büszkélkedhet.