Gyurkity Péter
Stream technológiák összecsapása az olimpián
A versenyek alatt egy szokatlan kategóriában is összemérték tudásukat az indulók, ennek eredményét azonban utólag, az online közvetítések nézettsége alapján mérhetjük le - részletek a Silverlight és a Flash összecsapásáról.
A Reuters a versenyek lezárulta után hosszabb írásban értekezett a közvetítésekről, az azok által használt technológiák által kínált előnyökről. Hamar világossá vált, hogy a Microsoft minden eddiginél jobb esélyt látott az ötkarikás játékokban, és igyekeztek az összes lehetséges módon népszerűsíteni saját megoldásukat, az Adobe által fejlesztett és promotált Flash ellenében. A lépés eredményei láttán a panasznak nincs helye Redmondban.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Az egyik legfontosabb támogatóvá az NBC lépett elő, amely saját hivatalos oldalán végig folyamatosan közvetítette a fontosabb eseményeket - az amerikai internetezőknek. Az NBC Olympics portálon a Silverlight technológia révén egyszerre akár négy különböző stream folyamot is figyelemmel kísérhettek a látogatók, ezek mellé pedig bekeverhették az online közvetítés hangját. Mindössze a böngészőbe beágyazott lejátszóra volt szükségük, amely a Flash pluginhoz hasonlóan teljesíti feladatát. Az egyik legfontosabb eredménye persze az volt, hogy a technológia egyáltalán megjelent a küzdőtéren, hiszen eddig a YouTube és társai uralták a pályát Flash-alapú lejátszóikkal.
A játékok alatt összesen mintegy 40 millió amerikai néző fordult meg az oldalon, 50 százalékuk pedig előzőleg nem rendelkezett a szükséges Silverlight lejátszóval - érthető a Microsoft öröme, amikor az eredményekről beszélnek. Jelenleg azonban talán még ennél is fontosabb a külső fejlesztők megnyerése, akik a jövőben saját megoldásaikkal gazdagíthatják a kínálatot, a YouTube mintájára. Ezeknek persze nemcsak az online közvetítéseknek juthat szerep - elég csak a pénzügyi intézetek és az egyéb vállalatok honlapjain megjelenített, dinamikusan frissített AJAX-ablakokra, keretekre gondolni. A nagyvállalatok átállási üteme persze itt is lassabb az átlagnál, így a szoftvercégnek bőven van esélye megragadni az első helyet és letaszítani trónjáról a Flash technológiát.
Utóbbi egyelőre magabiztos, ahogy az Jennifer Taylor nyilatkozatából is leszűrhető. A Flash termékek fejlesztéséért felelős Adobe igazgató elmondása szerint széles felhasználói rétegre támaszkodnak, így a Microsoft agresszív előrenyomulása ellenére egy ideig még nincs mitől tartaniuk.
A Reuters a versenyek lezárulta után hosszabb írásban értekezett a közvetítésekről, az azok által használt technológiák által kínált előnyökről. Hamar világossá vált, hogy a Microsoft minden eddiginél jobb esélyt látott az ötkarikás játékokban, és igyekeztek az összes lehetséges módon népszerűsíteni saját megoldásukat, az Adobe által fejlesztett és promotált Flash ellenében. A lépés eredményei láttán a panasznak nincs helye Redmondban.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Az egyik legfontosabb támogatóvá az NBC lépett elő, amely saját hivatalos oldalán végig folyamatosan közvetítette a fontosabb eseményeket - az amerikai internetezőknek. Az NBC Olympics portálon a Silverlight technológia révén egyszerre akár négy különböző stream folyamot is figyelemmel kísérhettek a látogatók, ezek mellé pedig bekeverhették az online közvetítés hangját. Mindössze a böngészőbe beágyazott lejátszóra volt szükségük, amely a Flash pluginhoz hasonlóan teljesíti feladatát. Az egyik legfontosabb eredménye persze az volt, hogy a technológia egyáltalán megjelent a küzdőtéren, hiszen eddig a YouTube és társai uralták a pályát Flash-alapú lejátszóikkal.
A játékok alatt összesen mintegy 40 millió amerikai néző fordult meg az oldalon, 50 százalékuk pedig előzőleg nem rendelkezett a szükséges Silverlight lejátszóval - érthető a Microsoft öröme, amikor az eredményekről beszélnek. Jelenleg azonban talán még ennél is fontosabb a külső fejlesztők megnyerése, akik a jövőben saját megoldásaikkal gazdagíthatják a kínálatot, a YouTube mintájára. Ezeknek persze nemcsak az online közvetítéseknek juthat szerep - elég csak a pénzügyi intézetek és az egyéb vállalatok honlapjain megjelenített, dinamikusan frissített AJAX-ablakokra, keretekre gondolni. A nagyvállalatok átállási üteme persze itt is lassabb az átlagnál, így a szoftvercégnek bőven van esélye megragadni az első helyet és letaszítani trónjáról a Flash technológiát.
Utóbbi egyelőre magabiztos, ahogy az Jennifer Taylor nyilatkozatából is leszűrhető. A Flash termékek fejlesztéséért felelős Adobe igazgató elmondása szerint széles felhasználói rétegre támaszkodnak, így a Microsoft agresszív előrenyomulása ellenére egy ideig még nincs mitől tartaniuk.