Gyurkity Péter

Tiltakozás a tervezett email díjak ellen

Számos különböző szervezet tiltakozik a Yahoo és az America Online által bejelentett kezdeményezés ellen, amelynek keretében különdíjat szednének a reklámnak minősülő emailek után.

A két szolgáltató tervéről már a hónap elején beszámoltunk. Nem egyébről van itt szó, mint a nagy forgalmat lebonyolító cégek, magánszemélyek megadóztatásáról, amely a máris ellenérzéseket váltott ki. Mindkét cég a Goodmail Systems segítségére számít a rendszer felállításában, amely szerint mindez a felhasználók megvédését jelenti a kéretlen üzenetek, reklámok áradata ellen. A különdíj befizetése után azonban az adott cég üzenetei szűrés nélkül érnék el a felhasználók postafiókjait, jelezve, hogy legitim az üzenet.

A tiltakozók máris felállították saját internetes oldalukat, amellyel a kezdeményezés ellen szeretnék kifejezni ellenérzéseiket. A legtöbben ugyanis attól tartanak, hogy reklámnak, illetve kéretlen üzenetnek még véletlenül sem nevezhető emailek miatt fogják megkopasztani őket, pusztán amiatt, mert az átlagosnál jóval nagyobb forgalmat generálnak nap mint nap. Az akció kezdeményezője a MoveOn.org, amely már hozzákezdett az internetezők petícióinak gyűjtéséhez. Céljuk, hogy meggyőzzék az AOL-t a lépés visszavonásáról, és még a rendszer életbe lépése előtt visszavonják azt.

A Goodmail már korábban jelezte, hogy a nonprofit szervezetek számára kedvezmények bevezetését tervezik, ám ezzel nem tudták megnyugtatni az ellenzők táborát. Ők ugyanis nem kedvezményekért, hanem a tervezet teljes visszavonásáért küzdenek, és egyedül ebben látják a megoldást. Hangjukkal az AOL-ra koncentrálják, mivel a cég már egy hónapon belül megkezdené a tesztüzemet, míg a Yahoo csak jóval később követné riválisát. "A díj egyértelmű hátrányt jelentene a jótékonysági szervezeteknek, kisvállalkozásoknak és a terjedelmes címlistával rendelkező családoknak is, mivel üzeneteik célbajuttatását ezentúl nem garantálnák" - jelentette ki Adam Green, a MoveOn szóvivője, hozzátéve, hogy a világháló varázsa éppen nyitottságában és elérhetőségében rejlik.

Márpedig világszerte számos olyan szervezet tevékenykedik, amely óriási email forgalmat bonyolít le, mégsem lehet spamküldőnek nevezni. Példaként említik az amerikai Rákszövetséget, amelynek online részlege havonta mintegy másfél millió üzenetet továbbít a betegséggel küzdőknek - a csoport máris csatlakozott a tiltakozó akcióhoz, mivel ők is tartanak a díj bevezetésétől.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Neurotoxin #13
    Sztem meg igenis adózatassák meg a büdös k*urva spammereket. Már máskor is volt erről szó. Ma kb 6ot törötem ki(kivétel ez alól a ZDnet), nem akarok viagrát venni, bonsai cat betiltsához csatlakozni kamu levelező listákhoz ,szóval semmit. A magánemberkéket meg hagyják békén...
  • norti #12
    Adj példát arra, hogy egy magánszemély mikor küld _nagy_ mennyiségű levelet? Ez kb. ugyanaz, mint amikor a lakosság felzúg, mert a nagyáramfogyasztókat emeléssel sújtják. Mégis hol van köze a magánembernek a "nagy" szóhoz? Mindig felfújják az ilyen híreket, pont azok, akiknek okuk sincs félni attól, hogy akár rájuk terhelnének valami új költséget...

    Azt, meg hogy melyik levél reklám tartalmú ugyanúgy eldönthetik a felhasználók, mint ahogy a spammel tehetik manapság. Így visszajelzést is kaphat az adott cég, honnan szedhetne be még pénzt...

    Mice: ez egy árbevételi stratégia, ami befolyásolhatja a reklámlevelek csökkenését. Így kell felfogni, nem úgy hogy de geci a cég, mer adóztat. Szabad világban élünk, senki se fogja megmondani, hogy AOL-t használj, ugyanúgy, ahogy nem muszáj Tés "korlátlan" csomagra előfizetned kedvenc társaságunknál.

    Nem azzal kéne már 2006-ban foglalkoznunk, mit találnak ki az amerikaiak, és azon izgulni, jaj mi lesz most velünk, hanem hogy rendbe tegyük a saját országunkat. Kurvára nem befolyásol senki földi halandót - legalábbis az esetleges minimális kivétellel - mi történik Amerikában. Szerintem.
  • Mice #11
    a kutya ott van elásva, hogy ezt azért nem szabad hagyni, mert elég csak egy nagyobb cégnek kivitelezni ezt és követi a többi...már most se nagyon tudsz olyan email handlert választani ami alapulása után alig 1-2 évvel ne dugulna be.., hát még ha az ilyen nagyobbakról is szétsézled a nép...
  • Hegyikecske #10
    hagyják a csúdába ezt, nekem nem kéne he átvizsgálják a leveleim (ehhez tudni kell h általába csak hivatalos vagy fájlküldésre használom a mailt) de ha jól értettem ez mást se tesz csak megadóztatja de ha kifizették a pénzt, utána úgyanugy küldhetnek akármint mint előtte... szal az egész semmire nemjó csak h acég megszedje magát.. amugy meg van más mailszolgáltató is nem? mért nem mennek át oda ahol nincs adó? akkor egyből rájönne az AOL h nemjó üzlet :D
  • irkab1rka #9
    ez email tax, és semmmi köze a spam-hez, mivel ez bekalkulálható költség.
    Egész pontosan legalizálná az email spam-et (yahhomail és aol előfizetőknek (fél amerika))
  • Mice #8
    "emailers could pay AOL a fee that amounts to an "email tax" for every email sent, in return for a guarantee that such messages would bypass spam filters and go directly to AOL members' inboxes. "

    :)szóval hogy is csökkenti ez a spamet?
  • Sanyix #7
    ezek be vannak kattanva...
  • Mice #6
    meg egyáltalán milyen alapon kér el tőlem egy email-ért bki is manit amikor kiperkálom a havi pénzt a netemért?
  • Dj Faustus #5
    "Nem egyébről van itt szó, mint a nagy forgalmat lebonyolító cégek, magánszemélyek megadóztatásáról"
    Szóval ha van egy céged, ami nagyforgalmú e-mail forgalmat bonyolít le, külön kéne fizetnie spam-adót attól függetlenűl, hogy tényleg spam-et küld-e (vagy csak hírlevelet, vagy felhasználói kérésre küldött termékbemutatót).

    Másrészt ha van egy egyszeri felhasználó - aki nagyforgalmú levelezést folytat (például mert tanár, pap, rendezvényszervező, vagy egyszeri tizenéves) - annak s külön díjat kell fizetnie?

    Ok egy bizonyos mennyiség felett már gyanús az e-mail forgalom. De ha tényleg van olyan, aki ennyi levelet forgalmaz - nem spamként - akkor minek külön díjat fizetnie?

    Szóval összegezve: mi/ki dönti el hogy valóban kéretlen vagy kért a levél, és hogy reklám-e?
  • norti #4
    Ne keverd össze a reklám tartalmú leveleket az egyszerű júzer által küldött levelekkel, itt ugyanis az elsőről van szó...