Gyurkity Péter
Tiltakozás a tervezett email díjak ellen
Számos különböző szervezet tiltakozik a Yahoo és az America Online által bejelentett kezdeményezés ellen, amelynek keretében különdíjat szednének a reklámnak minősülő emailek után.
A két szolgáltató tervéről már a hónap elején beszámoltunk. Nem egyébről van itt szó, mint a nagy forgalmat lebonyolító cégek, magánszemélyek megadóztatásáról, amely a máris ellenérzéseket váltott ki. Mindkét cég a Goodmail Systems segítségére számít a rendszer felállításában, amely szerint mindez a felhasználók megvédését jelenti a kéretlen üzenetek, reklámok áradata ellen. A különdíj befizetése után azonban az adott cég üzenetei szűrés nélkül érnék el a felhasználók postafiókjait, jelezve, hogy legitim az üzenet.
A tiltakozók máris felállították saját internetes oldalukat, amellyel a kezdeményezés ellen szeretnék kifejezni ellenérzéseiket. A legtöbben ugyanis attól tartanak, hogy reklámnak, illetve kéretlen üzenetnek még véletlenül sem nevezhető emailek miatt fogják megkopasztani őket, pusztán amiatt, mert az átlagosnál jóval nagyobb forgalmat generálnak nap mint nap. Az akció kezdeményezője a MoveOn.org, amely már hozzákezdett az internetezők petícióinak gyűjtéséhez. Céljuk, hogy meggyőzzék az AOL-t a lépés visszavonásáról, és még a rendszer életbe lépése előtt visszavonják azt.
A Goodmail már korábban jelezte, hogy a nonprofit szervezetek számára kedvezmények bevezetését tervezik, ám ezzel nem tudták megnyugtatni az ellenzők táborát. Ők ugyanis nem kedvezményekért, hanem a tervezet teljes visszavonásáért küzdenek, és egyedül ebben látják a megoldást. Hangjukkal az AOL-ra koncentrálják, mivel a cég már egy hónapon belül megkezdené a tesztüzemet, míg a Yahoo csak jóval később követné riválisát. "A díj egyértelmű hátrányt jelentene a jótékonysági szervezeteknek, kisvállalkozásoknak és a terjedelmes címlistával rendelkező családoknak is, mivel üzeneteik célbajuttatását ezentúl nem garantálnák" - jelentette ki Adam Green, a MoveOn szóvivője, hozzátéve, hogy a világháló varázsa éppen nyitottságában és elérhetőségében rejlik.
Márpedig világszerte számos olyan szervezet tevékenykedik, amely óriási email forgalmat bonyolít le, mégsem lehet spamküldőnek nevezni. Példaként említik az amerikai Rákszövetséget, amelynek online részlege havonta mintegy másfél millió üzenetet továbbít a betegséggel küzdőknek - a csoport máris csatlakozott a tiltakozó akcióhoz, mivel ők is tartanak a díj bevezetésétől.
A két szolgáltató tervéről már a hónap elején beszámoltunk. Nem egyébről van itt szó, mint a nagy forgalmat lebonyolító cégek, magánszemélyek megadóztatásáról, amely a máris ellenérzéseket váltott ki. Mindkét cég a Goodmail Systems segítségére számít a rendszer felállításában, amely szerint mindez a felhasználók megvédését jelenti a kéretlen üzenetek, reklámok áradata ellen. A különdíj befizetése után azonban az adott cég üzenetei szűrés nélkül érnék el a felhasználók postafiókjait, jelezve, hogy legitim az üzenet.
A tiltakozók máris felállították saját internetes oldalukat, amellyel a kezdeményezés ellen szeretnék kifejezni ellenérzéseiket. A legtöbben ugyanis attól tartanak, hogy reklámnak, illetve kéretlen üzenetnek még véletlenül sem nevezhető emailek miatt fogják megkopasztani őket, pusztán amiatt, mert az átlagosnál jóval nagyobb forgalmat generálnak nap mint nap. Az akció kezdeményezője a MoveOn.org, amely már hozzákezdett az internetezők petícióinak gyűjtéséhez. Céljuk, hogy meggyőzzék az AOL-t a lépés visszavonásáról, és még a rendszer életbe lépése előtt visszavonják azt.
A Goodmail már korábban jelezte, hogy a nonprofit szervezetek számára kedvezmények bevezetését tervezik, ám ezzel nem tudták megnyugtatni az ellenzők táborát. Ők ugyanis nem kedvezményekért, hanem a tervezet teljes visszavonásáért küzdenek, és egyedül ebben látják a megoldást. Hangjukkal az AOL-ra koncentrálják, mivel a cég már egy hónapon belül megkezdené a tesztüzemet, míg a Yahoo csak jóval később követné riválisát. "A díj egyértelmű hátrányt jelentene a jótékonysági szervezeteknek, kisvállalkozásoknak és a terjedelmes címlistával rendelkező családoknak is, mivel üzeneteik célbajuttatását ezentúl nem garantálnák" - jelentette ki Adam Green, a MoveOn szóvivője, hozzátéve, hogy a világháló varázsa éppen nyitottságában és elérhetőségében rejlik.
Márpedig világszerte számos olyan szervezet tevékenykedik, amely óriási email forgalmat bonyolít le, mégsem lehet spamküldőnek nevezni. Példaként említik az amerikai Rákszövetséget, amelynek online részlege havonta mintegy másfél millió üzenetet továbbít a betegséggel küzdőknek - a csoport máris csatlakozott a tiltakozó akcióhoz, mivel ők is tartanak a díj bevezetésétől.