Gyurkity Péter
2 GB-os e-mail tárhellyel hódítana az America Online
Az amerikai vállalat útjára indította ingyenes levelező szolgáltatását, amely nem kisebb célt szolgál, minthogy a vállalat betörjön a piacra és felvegye a versenyt a konkurens szolgáltatókkal.
A cég sajtóközleményben adta hírül a szolgáltatás beindítását, amelyben kiemelik, hogy a felhasználók megfelelő spamszűrés és vírusvédelem mellett levelezhetnek, és egészen pontosan 2 GB-os tárhelyet vehetnek igénybe. Az AIM Mail névre keresztelt kezdeményezés előnye, hogy az AIM azonnali üzenetküldő szoftver használói - 5.9-es vagy annál újabb verzió megléte esetén - böngésző, vagy e-mail kliens nélkül is igénybe vehetik a levelező szolgáltatást, így leegyszerűsödik annak használata.
"Az AIM Mail regisztráció mától elérhető, és teljességgel ingyenes a felhasználók számára" - jelentette ki Csamath Palihapitija, az AIM és ICQ szoftverekért felelős részleg alelnöke. A szolgáltatás elterjedése érdekében ezen a héten mind a 22 millió AIM-fehasználót értesítik a regisztráció lehetőségéről, és kiterjedt reklámkampány indul, amelynek keretében az újonnan regisztráló felhasználók értékes ajándékokat nyerhetnek (igaz, az ajánlat nagy valószínűséggel kizárólag az amerikai felhasználókra vonatkozik).
A jelek szerint az AOL döntő lépésre határozta el magát, és mielőbb szeretne komoly részesedést szerezni az e-mail szolgáltatások piacán. A meglehetően nagy, 2 GB-os tárolókapacitás kétségkívül ezt a célt szolgálja, hiszen a korábbi tervekben még csak 100 MB-ról volt szó. Szükség is van a bővítésre, hiszen a Gmail már áprilisban megduplázta kapacitását és szintén 2 GB-ot kínál, míg a Yahoo egyelőre beéri 1 GB-os tárolóhellyel.
A hazai szolgáltatók meglehetősen nagy lemaradásban vannak a nagyokhoz képest. Az annak idején úttörő szerepet magára vállaló Freemail még mindig csak 5 MB-os tárhelyet kínál (melyet értesüléseink szerint nemsokára 25 MB-ra, illetve fizetősen 1 GB-ra fognak növelni), és ennél nagyobb férőhelyhez kizárólag fizetős SMS útján juthatunk. A PrímPosta 6 MB-ot, a CsúcsPosta 10 MB-ot, míg a Mailbox és a VIPmail egyaránt 20 MB-ot, az SGMail pedig 100 MB-ot kínál, néhány szolgáltatónál azonban komoly korlátozásokba ütközünk, ha nagy méretű fájlt szeretnénk továbbítani. A lemaradás tehát szembetűnő, igaz, az átlagos felhasználó általában nem tölt meg extrém nagy tárhelyeket a levelekkel. Azt sem hagyhatjuk viszont figyelmen kívül, hogy az 5-20 MB-os tárhely nagyon rövid idő betelhet, és itt lenne az idő, hogy a hazai szolgáltatók általánosan bevezessék a nagyobb, 50-100 MB-os ingyenes tárhelyeket.
A cég sajtóközleményben adta hírül a szolgáltatás beindítását, amelyben kiemelik, hogy a felhasználók megfelelő spamszűrés és vírusvédelem mellett levelezhetnek, és egészen pontosan 2 GB-os tárhelyet vehetnek igénybe. Az AIM Mail névre keresztelt kezdeményezés előnye, hogy az AIM azonnali üzenetküldő szoftver használói - 5.9-es vagy annál újabb verzió megléte esetén - böngésző, vagy e-mail kliens nélkül is igénybe vehetik a levelező szolgáltatást, így leegyszerűsödik annak használata.
"Az AIM Mail regisztráció mától elérhető, és teljességgel ingyenes a felhasználók számára" - jelentette ki Csamath Palihapitija, az AIM és ICQ szoftverekért felelős részleg alelnöke. A szolgáltatás elterjedése érdekében ezen a héten mind a 22 millió AIM-fehasználót értesítik a regisztráció lehetőségéről, és kiterjedt reklámkampány indul, amelynek keretében az újonnan regisztráló felhasználók értékes ajándékokat nyerhetnek (igaz, az ajánlat nagy valószínűséggel kizárólag az amerikai felhasználókra vonatkozik).
A jelek szerint az AOL döntő lépésre határozta el magát, és mielőbb szeretne komoly részesedést szerezni az e-mail szolgáltatások piacán. A meglehetően nagy, 2 GB-os tárolókapacitás kétségkívül ezt a célt szolgálja, hiszen a korábbi tervekben még csak 100 MB-ról volt szó. Szükség is van a bővítésre, hiszen a Gmail már áprilisban megduplázta kapacitását és szintén 2 GB-ot kínál, míg a Yahoo egyelőre beéri 1 GB-os tárolóhellyel.
A hazai szolgáltatók meglehetősen nagy lemaradásban vannak a nagyokhoz képest. Az annak idején úttörő szerepet magára vállaló Freemail még mindig csak 5 MB-os tárhelyet kínál (melyet értesüléseink szerint nemsokára 25 MB-ra, illetve fizetősen 1 GB-ra fognak növelni), és ennél nagyobb férőhelyhez kizárólag fizetős SMS útján juthatunk. A PrímPosta 6 MB-ot, a CsúcsPosta 10 MB-ot, míg a Mailbox és a VIPmail egyaránt 20 MB-ot, az SGMail pedig 100 MB-ot kínál, néhány szolgáltatónál azonban komoly korlátozásokba ütközünk, ha nagy méretű fájlt szeretnénk továbbítani. A lemaradás tehát szembetűnő, igaz, az átlagos felhasználó általában nem tölt meg extrém nagy tárhelyeket a levelekkel. Azt sem hagyhatjuk viszont figyelmen kívül, hogy az 5-20 MB-os tárhely nagyon rövid idő betelhet, és itt lenne az idő, hogy a hazai szolgáltatók általánosan bevezessék a nagyobb, 50-100 MB-os ingyenes tárhelyeket.