Gyurkity Péter
November 22-én startol az Xbox 360
A Microsoft bejelentette következő generációs konzolja megjelenési időpontját. Eszerint az Xbox 360 november 22-én debütál az Egyesült Államokban, amit két héten belül követ az európai és japán bemutatkozás.
A szoftvercég a japán fővárosban jelentette be a megjelenés három hivatalos dátumát. Immár biztos, hogy a konzol november 22-én indul hódító útjára az Egyesült Államokban, míg Európában december 2-án, Japánban pedig december 10-én startol. Érdekes módon tehát épp a távol-keleti szigetország szenved hátrányt, amely hagyományosan erős piacnak számít a játékkonzolok területén. A Tokyo Game Show 2005 elnevezésű rendezvényen az is elhangzott, hogy a sorozatgyártás már megkezdődött, és a tervek szerint halad.
"Az ünnepekre a japán, az amerikai és az európai vásárlók is megtapasztalhatják a konzol által nyújtott lenyűgöző, high-definition grafikát, a páratlan online játéklehetőségeket, és egyéb funkciókat" - jelentette ki Robbie Bach, a következő Xbox fejlesztéséért felelős csoport vezetője. Elmondása szerint a kiadók már az utolsó simításokat végzik új játékaikon és a megjelenés napján kellő választék áll majd a vásárlók rendelkezésére. Ezt egészíti ki további kétszáz, még fejlesztés alatt álló játék, amelyek később készülnek csak el. Eddig több, mint 40 kiadó jelezte együttműködési szándékát a Microsoft felé.
Az Xbox 360-hoz mindenképpen HD TV ajánlott
Némileg meglepő, hogy az Xbox 360 éppen Japánban mutatkozik be legkésőbb. Úgy tűnik, a Microsoft nem is reménykedik abban, hogy megszorongathatják a rivális konzolokat a szigetországban, ahol a első Xbox csak harmadik helyen végzett, a PlayStation 2 és a Nintendo GameCube mögött. A japán Famitsu magazin adatait szerint a vállalat eddig mintegy 470 ezer konzolt adott el az országban, amely elenyészik a PlaySation 18 milliós, illetve a GameCube 3,8 milliós eredménye mellett.
A Microsoft ugyanakkor igyekezett leszögezni, hogy Japán kiemelt szerepet foglal el a vállalat terveiben. "A japán piac kulcsfontosságú a Microsoft globális Xbox-stratégiájában. A vállalat teljes mértékben elkötelezett az itteni sikerek irányában" - jelentette ki a Reuters szerint Josihiro Marujama, az ottani Xbox-divízió első embere egy sajtótájékoztatón. Érdekes ugyanakkor, hogy az extraként 20 gigabájtos merevlemezt, vezeték nélküli kontrollert, Ethernet-csatlakozót és tv-távirányítót tartalmazó csomag csak az Egyesült Államokban és Európában kerül a boltokba. Japánban kizárólag a "prémium" változat lesz elérhető, 37 900 jenes áron, ami nem tűnik soknak az első Xbox 34 800 jenes induló árához képest.
A vállalat egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy mennyi konzolt szállítanak le. A Wedbush Morgan Securities mintegy kétmillió példányra számít, amiből 1,5 millió az első héten el fog kelni az Egyesült Államokban. Európában 500-700 ezerre teszik a várható forgalmat, míg Japánt illetően nem bocsátkoztak becslésekbe.
A szoftvercég a japán fővárosban jelentette be a megjelenés három hivatalos dátumát. Immár biztos, hogy a konzol november 22-én indul hódító útjára az Egyesült Államokban, míg Európában december 2-án, Japánban pedig december 10-én startol. Érdekes módon tehát épp a távol-keleti szigetország szenved hátrányt, amely hagyományosan erős piacnak számít a játékkonzolok területén. A Tokyo Game Show 2005 elnevezésű rendezvényen az is elhangzott, hogy a sorozatgyártás már megkezdődött, és a tervek szerint halad.
"Az ünnepekre a japán, az amerikai és az európai vásárlók is megtapasztalhatják a konzol által nyújtott lenyűgöző, high-definition grafikát, a páratlan online játéklehetőségeket, és egyéb funkciókat" - jelentette ki Robbie Bach, a következő Xbox fejlesztéséért felelős csoport vezetője. Elmondása szerint a kiadók már az utolsó simításokat végzik új játékaikon és a megjelenés napján kellő választék áll majd a vásárlók rendelkezésére. Ezt egészíti ki további kétszáz, még fejlesztés alatt álló játék, amelyek később készülnek csak el. Eddig több, mint 40 kiadó jelezte együttműködési szándékát a Microsoft felé.
Az Xbox 360-hoz mindenképpen HD TV ajánlott
Némileg meglepő, hogy az Xbox 360 éppen Japánban mutatkozik be legkésőbb. Úgy tűnik, a Microsoft nem is reménykedik abban, hogy megszorongathatják a rivális konzolokat a szigetországban, ahol a első Xbox csak harmadik helyen végzett, a PlayStation 2 és a Nintendo GameCube mögött. A japán Famitsu magazin adatait szerint a vállalat eddig mintegy 470 ezer konzolt adott el az országban, amely elenyészik a PlaySation 18 milliós, illetve a GameCube 3,8 milliós eredménye mellett.
A Microsoft ugyanakkor igyekezett leszögezni, hogy Japán kiemelt szerepet foglal el a vállalat terveiben. "A japán piac kulcsfontosságú a Microsoft globális Xbox-stratégiájában. A vállalat teljes mértékben elkötelezett az itteni sikerek irányában" - jelentette ki a Reuters szerint Josihiro Marujama, az ottani Xbox-divízió első embere egy sajtótájékoztatón. Érdekes ugyanakkor, hogy az extraként 20 gigabájtos merevlemezt, vezeték nélküli kontrollert, Ethernet-csatlakozót és tv-távirányítót tartalmazó csomag csak az Egyesült Államokban és Európában kerül a boltokba. Japánban kizárólag a "prémium" változat lesz elérhető, 37 900 jenes áron, ami nem tűnik soknak az első Xbox 34 800 jenes induló árához képest.
A vállalat egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy mennyi konzolt szállítanak le. A Wedbush Morgan Securities mintegy kétmillió példányra számít, amiből 1,5 millió az első héten el fog kelni az Egyesült Államokban. Európában 500-700 ezerre teszik a várható forgalmat, míg Japánt illetően nem bocsátkoztak becslésekbe.