Gyurkity Péter
John Carmack is a konzolok felé fordul
A Doom- és Quake-sorozat legendás alkotója a Microsoft következő generációs konzolgépére is fejleszti új játékát, és úgy gondolja, hogy az Xbox 360 egyenesen felüdülés a PC-k után.
A fejlesztő a QuakeCon 2005 találkozón számolt be terveiről, többek között arról, hogy következő játékát már elsősorban konzolra fejleszti. Ez legfőképpen azért jelent nagy változást, mert Carmack mindeddig az OpenGL platform lelkes támogatójának számított, és leginkább a személyi számítógépekben látta a jövőt, már ami a játékfejlesztést illeti. Elhatározása azt jelenti, hogy megbarátkozott a Microsoft-féle DirectX platformmal - amelyet még a Doom III megjelenése előtt is éles kritikával illetett - és most már életképes alternatívát lát a konzolokban.
Ez nem túl meglepő, hiszen sokak szerint a PC-játékpiac halálra ítéltetett, és - elsősorban a kalózkodás és a csökkenő bevételek miatt - a legtöbb kiadó idővel végleg a konolok felé fordul majd. Ez szerencsére még odébb van, de úgy tűnik, egyre többen foglalkoznak a váltás gondolatával. A találkozón elhangzott beszédében Carmack elárulta, hogy a PC-k terén főként a grafikus kártya meghajtók körüli mizéria okozott neki gondokat. Az Xbox 360 ilyen szempontból felüdülésnek számít, amely jóval közvetlenebb és könnyebb megoldást ígér. Ennek ellenére azonban a szakember leszögezte, hogy új játéka először PC-re jelenik meg.
Carmack nemcsak a Microsoft termékében, hanem a Sony megoldásában is lát fantáziát, sőt, igen pozitívan nyilatkozott a késedelmet szenvedő PlayStation 3-mal kapcsolatban. Véleménye szerint ugyanis a Sony által ígért nyílt platform révén a PS3 léphet az egykori Amiga örökébe, és kiváló grafikus alrendszerével, valamint a HDTV-támogatásával messze felülemelkedhet a korábbi konzolokon. Az új gépekben bemutatkozó PowerPC processzorokról azonban már jóval visszafogottabban beszélt, és - legalábbis rövidtávon - kétségbe vonta a többmagos, többszálas megoldások állítólagos előnyeit.
Szerinte a grafikus kártyák terén ez a követendő, de nem biztos, hogy a processzoroknál is ugyanezt az utat kell végigjárnunk.
A fejlesztő a QuakeCon 2005 találkozón számolt be terveiről, többek között arról, hogy következő játékát már elsősorban konzolra fejleszti. Ez legfőképpen azért jelent nagy változást, mert Carmack mindeddig az OpenGL platform lelkes támogatójának számított, és leginkább a személyi számítógépekben látta a jövőt, már ami a játékfejlesztést illeti. Elhatározása azt jelenti, hogy megbarátkozott a Microsoft-féle DirectX platformmal - amelyet még a Doom III megjelenése előtt is éles kritikával illetett - és most már életképes alternatívát lát a konzolokban.
Ez nem túl meglepő, hiszen sokak szerint a PC-játékpiac halálra ítéltetett, és - elsősorban a kalózkodás és a csökkenő bevételek miatt - a legtöbb kiadó idővel végleg a konolok felé fordul majd. Ez szerencsére még odébb van, de úgy tűnik, egyre többen foglalkoznak a váltás gondolatával. A találkozón elhangzott beszédében Carmack elárulta, hogy a PC-k terén főként a grafikus kártya meghajtók körüli mizéria okozott neki gondokat. Az Xbox 360 ilyen szempontból felüdülésnek számít, amely jóval közvetlenebb és könnyebb megoldást ígér. Ennek ellenére azonban a szakember leszögezte, hogy új játéka először PC-re jelenik meg.
Carmack nemcsak a Microsoft termékében, hanem a Sony megoldásában is lát fantáziát, sőt, igen pozitívan nyilatkozott a késedelmet szenvedő PlayStation 3-mal kapcsolatban. Véleménye szerint ugyanis a Sony által ígért nyílt platform révén a PS3 léphet az egykori Amiga örökébe, és kiváló grafikus alrendszerével, valamint a HDTV-támogatásával messze felülemelkedhet a korábbi konzolokon. Az új gépekben bemutatkozó PowerPC processzorokról azonban már jóval visszafogottabban beszélt, és - legalábbis rövidtávon - kétségbe vonta a többmagos, többszálas megoldások állítólagos előnyeit.
Szerinte a grafikus kártyák terén ez a követendő, de nem biztos, hogy a processzoroknál is ugyanezt az utat kell végigjárnunk.