Spencer
Microsoft XNA: összevont PC-s és Xbox-os játékfejlesztés
A Microsoft munkatársai olyan új fejlesztési szabványokat és eszközöket jelentettek be, melyeket a programozók a jövőben mind személyi számítógépes, mind pedig Xbox konzolos játékok esetében felhasználhatnak majd.
A redmondi székhelyű mamutcég a kaliforniai San Joséban zajló Game Developers Conference keretein belül mutatta be a játékfejlesztők életét az ígéretek szerint jelentős mértékben megkönnyítő XNA platformot. J. Allard, a Microsoft egyik alelnöke a bejelentés kapcsán elmondta, hogy az XNA eszközök révén rendkívül egyszerűvé válik a Windows XP operációs rendszerrel ellátott PC-kre, illetve az Xbox játékgépre történő játékprogramok fejlesztése. Allard ezenkívül utalásokat tett arra, hogy az XNA platformot idővel kiterjesztik majd a következő asztali Windows operációs rendszerre, a jelenleg Longhorn fejlesztési kódnevet viselő szoftverre, illetve a második generációs Xbox konzolra.
"A programozók egy roppant stabil és megbízható fejlesztési környezethez jutnak az XNA révén, mely, nem csak a jelenlegi, hanem a következő generációs játékok fejlesztésében is komoly segítséget nyújthat a számukra. Üljünk ölbe tett kézzel, és az új hardverekre várakozván arról elmélkedjünk, hogy mikor köszönt be az újgenerációs játékok kora? A válaszom: nem. Az újgenerációs játékok kora már elkezdődött" - nyilatkozta Allard.
Robbie Bach, a Microsoft Xbox fejlesztési részlegének az alelnöke elmondta, hogy az XNA révén a játékfejlesztők rengeteg kódot és eszközt megoszthatnak majd a különböző személyi számítógépes, illetve Xbox-os projektek kapcsán, ami minden korábbinál hatékonyabb munkát fog eredményezni. "A fejlesztők végre a kreativitásukra helyezhetik a hangsúlyt. Miért volt olyan könnyű rávenni a programozókat Xbox szoftverek készítésére? Azért mert már ismerték a DirectX-et. A most bejelentett XNA ugyanezen stratégia kiterjesztésének tekinthető" - nyilatkozta Bach.
A Microsoft tehát rendkívül optimista, egyes szakértők viszont úgy vélekednek, hogy a PC-s és konzolos játékok világának egyesítése katasztrofális eredményhez vezethet, ugyanis a két szektornak teljesen más a vásárló közönsége, és az üzleti modellje.
A redmondi székhelyű mamutcég a kaliforniai San Joséban zajló Game Developers Conference keretein belül mutatta be a játékfejlesztők életét az ígéretek szerint jelentős mértékben megkönnyítő XNA platformot. J. Allard, a Microsoft egyik alelnöke a bejelentés kapcsán elmondta, hogy az XNA eszközök révén rendkívül egyszerűvé válik a Windows XP operációs rendszerrel ellátott PC-kre, illetve az Xbox játékgépre történő játékprogramok fejlesztése. Allard ezenkívül utalásokat tett arra, hogy az XNA platformot idővel kiterjesztik majd a következő asztali Windows operációs rendszerre, a jelenleg Longhorn fejlesztési kódnevet viselő szoftverre, illetve a második generációs Xbox konzolra.
"A programozók egy roppant stabil és megbízható fejlesztési környezethez jutnak az XNA révén, mely, nem csak a jelenlegi, hanem a következő generációs játékok fejlesztésében is komoly segítséget nyújthat a számukra. Üljünk ölbe tett kézzel, és az új hardverekre várakozván arról elmélkedjünk, hogy mikor köszönt be az újgenerációs játékok kora? A válaszom: nem. Az újgenerációs játékok kora már elkezdődött" - nyilatkozta Allard.
Robbie Bach, a Microsoft Xbox fejlesztési részlegének az alelnöke elmondta, hogy az XNA révén a játékfejlesztők rengeteg kódot és eszközt megoszthatnak majd a különböző személyi számítógépes, illetve Xbox-os projektek kapcsán, ami minden korábbinál hatékonyabb munkát fog eredményezni. "A fejlesztők végre a kreativitásukra helyezhetik a hangsúlyt. Miért volt olyan könnyű rávenni a programozókat Xbox szoftverek készítésére? Azért mert már ismerték a DirectX-et. A most bejelentett XNA ugyanezen stratégia kiterjesztésének tekinthető" - nyilatkozta Bach.
A Microsoft tehát rendkívül optimista, egyes szakértők viszont úgy vélekednek, hogy a PC-s és konzolos játékok világának egyesítése katasztrofális eredményhez vezethet, ugyanis a két szektornak teljesen más a vásárló közönsége, és az üzleti modellje.