SG.hu

Értelmetlen lenne ellopni az elektromos bicajok akksiját, ha a Bosch kevésbé lenne kapzsi

A Bosch a 2025-ös CES-en bejelentette, hogy az elektromos kerékpár-akkumulátorok lopás elleni védelmének új szintjét vezeti be: a vállalat Flow+ alkalmazásán keresztül le lehet zárni az akkumulátort. Remek ötlet - csak a Bosch ne lenne ennyire mohó a bevezetéssel.

Az akkumulátorlopás komoly probléma, mert például Hollandiában már az eladott új bicajok több mint fele elektromos. Töltéshez ki kell ezeket venni, egyébként mechanikus zár védi őket. A zár természetesen feltörhető, és ilyenkor drága mulatság az akksit pótolni, több százezer forintba kerül egy új darab. Erre lenne megoldás a digitális zár, a Bosch által kitalált Battery Lock. A funkció aktiválásával az akkumulátorok automatikusan digitálisan zárolódnak, amikor a tulajdonosok kikapcsolják Bosch e-bike-jukat. Ha egy tolvaj valahogyan ellopja az egyik ilyen akkumulátort, és megpróbálja egy másik Bosch e-bike-ban használni, akkor a vállalat szerint nemcsak hogy nem fog működni, hanem letiltja az adott bringa motortámogatását, és használhatatlanná teszi azt.

Más szóval, amint a tolvajok rájönnek, hogy nincs piaca az ellopott Bosch akkumulátoroknak, nem próbálkoznak majd tovább a lopással. Mindez része a Bosch „víziójának, hogy a jövőben egyetlen Bosch rendszerű e-bike-ot sem lopnak el”. A Bosch lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy digitális kulcsokat hozzanak létre, hogy a barátok és a családtagok is használhassák az e-bike-ot. A digitális zár kompatibilis a Bosch intelligens rendszerének összes akkumulátorával, beleértve a DualBatteries és a PowerMore 250 Range Extender akkumulátorokat is. Az új funkció még a nyár folyamán elérhető lesz a vállalat intelligens rendszerével felszerelt Bosch e-kerékpárokkal működő akkumulátorok fedélzeti frissítésével.


Mindez nagyszerű, csak egy bökkenő van: a Battery Lock Flow Plus előfizetést igényel. "A Battery Lock a szokásos módon, az e-bike Flow alkalmazáson keresztül telepíthető bármelyik okos rendszerrel rendelkező e-bike-ra, és 2025 nyarától lesz elérhető a Flow+ előfizetés részeként." Sajnos ahhoz hogy a rendszer hatékony lopásgátló legyen, a Battery Locknak minden Bosch smart rendszerű akkumulátoron aktívnak kell lennie, függetlenül attól, hogy a tulajdonos előfizet-e a Flow Plus-ra vagy sem. Ellenkező esetben a tolvajok számára továbbra is jelentős viszonteladási piac marad, amelyből hasznot húzhatnak. Tamara Winograd, a társaság marketing alelnöke szerint ez nem probléma: "Meggyőződésünk, hogy a Battery Locknak elrettentő hatása lesz, mert a tolvajok nem lehetnek biztosak abban, hogy a Bosch akkumulátor, amelyet el akarnak lopni, le van-e zárva a Battery Lock-kal vagy sem. Így nem éri meg a kockázatot, hogy ellopjanak és eladjanak egy olyan akkumulátort, amely potenciálisan nem működik."

A Bosch a tulajdonosoknak egy évig ingyenesen biztosítja a Flow Plus szolgáltatást, amely ezt követően minden évben 35 euróba kerül. Ennek csak olyan prémium szolgáltatásokat kellene takarnia, mint például egy GPS-követéssel és értesítésekkel ellátott e-bike riasztó, ahogyan azt a Bosch most teszi. De néhány Bosch e-kerékpár már rendelkezik okostelefon-alapú zárrendszerrel, amely közvetlenül a digitális kijelzőjükbe van beépítve, és a Bosch egy riasztórendszert is kifejlesztett a termékeihez, és ugyanennek kellene igaznak lennie a Battery Lockra is, ha hinni lehet a vállalat lopásmentes víziójának.

Nem ez az egyetlen e-bike bejelentés a Bosch részéről az idei kiállításon. A vállalat azt is megemlítette az eseményen, hogy kifejlesztett egy olyan funkciót, amely - természetesen mesterséges intelligenciát használva - lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy beállítsa a kívánt töltöttségi szintet a kerékpározás végén. A kerékpár ezután úgy kezeli az akkumulátort és a motort, hogy elérje ezt a célt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #4
    Egy ideje alacsony színvonalúak az sg-cikkek. Az aksi szó egy k-val írandó, nem kettővel.
  • kvp #3
    Az aksiban is van elektronika, a battery management system. A ceg megtehetne, hogy minden aksit zarol gyarilag es csak a szakszervizek tudnanak uj aksit parositani a jarmuvekhez. Igy nem mukodnenek harmadik feltol szarmazo vagy hasznlt aksikkal. Aki pedig tobb mint 1 aksit akarna hasznalni vagy a csaladban tobb jarmu van es keverik az aksikat, az elofizethetne az aksi+ programra, havidijasan. Ha a telefongyartok es a monowheel keszitok meg tudtak lepni, akkor a Bosch is. Mondjuk eleve az elso aktivalast a vasarlas utan is csak elo elofizetessel engednek es ha lejar az elofizetes akkor blokkolhatnak a jarmuvet.
    Utoljára szerkesztette: kvp, 2025.01.08. 21:03:59
  • wraithLord #2
    Én ezt úgy oldom meg, hogy vagy nem hagyom kint az e-bike-omat 10 percnél tovább, vagy magammal viszem az akksiját. :D
  • barret #1
    Ez hülyeség! Az akku nincs védve,csak a vezérlő elektronika...Az akkura meg van kereslet!