Berta Sándor

Személyes adatokat is felhasznál a Google a reklámjaihoz

A társaság változtatott az eddigi gyakorlatán, mindez kritikát váltott ki.

A Google a nyár óta a felhasználók személyes adatait is alkalmazza azért, hogy a DoubleClick szolgáltatásán keresztül terjesztett internetes hirdetéseket még inkább az emberek igényeire tudja szabni. A DoubleClick 2007 áprilisában 3 milliárd dollárért került a vállalat tulajdonába.

A felhasznált információk a társaság különböző platformjaiból és szolgáltatásaiból származnak, s köztük vannak a nevek és gyakorlatilag minden olyan adat, amelyet a Google az illetőkről összegyűjtött. Az óriáscég az információk alapján képes létrehozni egy jól azonosítható felhasználói profilt, majd még jobban ahhoz igazítani a böngészés közben megmutatott reklámokat. A változások nyáron léptek életbe és erről a Google tájékoztatta is az internetezőket a módosított felhasználási feltételeiben, ezt azonban az emberek többsége aligha olvasta el, ezért sokan csak most szembesültek az újdonságokkal.

Andrea Faville, a cég szóvivője azzal indokolta a változtatásokat, hogy alkalmazkodniuk kellett az "okostelefon forradalomhoz". A szakember ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a módosítások "100%-osan opcionálisak", vagyis végső soron a felhasználók döntenek az ügyben. Ezenkívül a Google kiemelte, hogy jelenleg nem használja fel a Gmail jelszavakat a személyre szabott online hirdetésekhez.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • szunyika #1
    "nem használja fel a Gmail jelszavakat a személyre szabott online hirdetésekhez"

    ez szerintem félrefordítás, nem inkább a Gmail fiókomban található levelek alapján felállított profilról van szó?

    gondoljunk bele, ha nekem a Gmail jelszavam "sajtoskecske33", akkor olyan hirdetések jönnének ahol sajtos kecskét vannak, tömegével (33)?