Berta Sándor
Személyes adatokat is felhasznál a Google a reklámjaihoz
A társaság változtatott az eddigi gyakorlatán, mindez kritikát váltott ki.
A Google a nyár óta a felhasználók személyes adatait is alkalmazza azért, hogy a DoubleClick szolgáltatásán keresztül terjesztett internetes hirdetéseket még inkább az emberek igényeire tudja szabni. A DoubleClick 2007 áprilisában 3 milliárd dollárért került a vállalat tulajdonába.
A felhasznált információk a társaság különböző platformjaiból és szolgáltatásaiból származnak, s köztük vannak a nevek és gyakorlatilag minden olyan adat, amelyet a Google az illetőkről összegyűjtött. Az óriáscég az információk alapján képes létrehozni egy jól azonosítható felhasználói profilt, majd még jobban ahhoz igazítani a böngészés közben megmutatott reklámokat. A változások nyáron léptek életbe és erről a Google tájékoztatta is az internetezőket a módosított felhasználási feltételeiben, ezt azonban az emberek többsége aligha olvasta el, ezért sokan csak most szembesültek az újdonságokkal.
Andrea Faville, a cég szóvivője azzal indokolta a változtatásokat, hogy alkalmazkodniuk kellett az "okostelefon forradalomhoz". A szakember ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a módosítások "100%-osan opcionálisak", vagyis végső soron a felhasználók döntenek az ügyben. Ezenkívül a Google kiemelte, hogy jelenleg nem használja fel a Gmail jelszavakat a személyre szabott online hirdetésekhez.
A Google a nyár óta a felhasználók személyes adatait is alkalmazza azért, hogy a DoubleClick szolgáltatásán keresztül terjesztett internetes hirdetéseket még inkább az emberek igényeire tudja szabni. A DoubleClick 2007 áprilisában 3 milliárd dollárért került a vállalat tulajdonába.
A felhasznált információk a társaság különböző platformjaiból és szolgáltatásaiból származnak, s köztük vannak a nevek és gyakorlatilag minden olyan adat, amelyet a Google az illetőkről összegyűjtött. Az óriáscég az információk alapján képes létrehozni egy jól azonosítható felhasználói profilt, majd még jobban ahhoz igazítani a böngészés közben megmutatott reklámokat. A változások nyáron léptek életbe és erről a Google tájékoztatta is az internetezőket a módosított felhasználási feltételeiben, ezt azonban az emberek többsége aligha olvasta el, ezért sokan csak most szembesültek az újdonságokkal.
Andrea Faville, a cég szóvivője azzal indokolta a változtatásokat, hogy alkalmazkodniuk kellett az "okostelefon forradalomhoz". A szakember ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a módosítások "100%-osan opcionálisak", vagyis végső soron a felhasználók döntenek az ügyben. Ezenkívül a Google kiemelte, hogy jelenleg nem használja fel a Gmail jelszavakat a személyre szabott online hirdetésekhez.