SG.hu

A Facebook visszatér a gyökereihez

Az új Barátok lapon a felhasználó barátainak és rokonainak posztjai jelennek meg, ami az alkalmazás eredeti küldetése volt.

A Meta közölte, hogy bevezet egy Barátok lapot, amely megmutatja a felhasználóknak, hogy mit posztolnak a barátaik és a családtagjaik. Tavaly Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója és Tom Alison, a Facebook vezetője arról tárgyaltak, hogy hogyan alakítsák át a közösségi hálózatot. Zuckerberg, aki a Facebookot egy kollégiumi szobaprojektből 1,5 billió dolláros vállalattá fejlesztette, amelyet átnevezett Metára, vissza akarta hozni a közösségi hálózat kezdeti logikáját, vagy ahogy ő nevezte, az „eredeti Facebook” hangulatát - mondta Alison. Miután évekig folyamatosan új lehetőségeket adtak hozzá, a vezetők úgy érezték, hogy a Facebook néhány kulcsfontosságú funkciója kezdett háttérbe szorulni. Ezért feltették maguknak a kérdést: Miért ne próbálhatnánk meg olyan funkciókat építeni, amelyek egy kicsit jobban hasonlítanak a régi Facebookra?

Ma a Meta ezt egy egyszerű módosítással meg is tette. A vállalat közölte, hogy a Facebook-alkalmazás mostantól egy külön hírfolyamot tartalmaz a felhasználók számára, amely kizárólag az emberek barátai és családtagjai által megosztott posztokat jeleníti meg. A Barátok lapnak nevezett funkció felváltja az alkalmazásban az új barátkéréseket vagy javasolt barátokat megjelenítő lapot. A Barátok lap ehelyett a bejegyzések, például fotók, videós történetek, szövegek, születésnapi értesítések és barátkérések görgethető csatornáját fogja mutatni. Egyelőre csak az Egyesült Államokban és Kanadában lesz elérhető a Facebook-felhasználók számára.

"Ez az ötlet, hogy egy központi helyen legyen, ami a barátaiddal történik, olyan, mint a közösségi média korai napjainak varázsa” - mondta Alison, a Facebook alkalmazás vezetője. "Biztosítjuk, hogy ezeknek a dolgoknak mindig legyen helyük a Facebookon. Ez olyasvalami, aminek nem szabad elvesznie a modern közösségi média keverékében”.”

Az új hírfolyam élesen eltér attól, ahogyan a közösségi média az elmúlt évtizedben fejlődött. Az olyan alkalmazások, mint a TikTok elterjedése hozzászoktatta a felhasználókat ahhoz, hogy a hírfolyamukban influencerek és tartalomkészítők posztjait lássák, akik olyan emberek voltak, akikkel soha nem találkoztak. Más vállalatok is követték a példát: a Meta alkalmazásai, amelyek közé az Instagram is tartozik, egyre inkább az ajánlott tartalmakra támaszkodtak, hogy az embereket hosszabb ideig lekössék. Ma már az emberek az olyan alkalmazásokra, mint a YouTube, az Instagram és a TikTok inkább a televízióhoz hasonlónak tekintenek - egy olyan, hátradőlős élménynek, amelyet néhány alkotó táplál, akik órákig tartó szórakozást produkálnak az internet többi részének, hogy aztán ők azt fogyaszthassák.

Nem mindenki üdvözölte a változást. Amikor Zuckerberg 2004-ben megalapította a Facebookot, az volt a célja, hogy segítsen az egyetemistáknak kapcsolatot teremteni a barátaikkal. Ahogy az alkalmazás egyre népszerűbbé vált, úgy lett az a célja, hogy minden felhasználó naprakész maradjon a barátok és a családtagok bejegyzéseivel. Így amikor Zuckerberg 2022-ben bejelentette, hogy a Meta olyan emberek ajánlott tartalmait fogja beilleszteni a Facebookra, akik nem állnak kapcsolatban a felhasználóval, sok felhasználó fellázadt. Sokan kezdetben zavarónak találták az ajánlott tartalmakat - amelyek a mesterséges intelligenciára támaszkodtak a javaslatok felszínre hozásában. Némi kritika után Zuckerberg kissé visszavette az ilyen tartalmak mennyiségét, amelyeket az emberek Facebook-csatornáiba helyeztek.

Ez azonban nem akadályozta meg a Metát abban, hogy átvegye az algoritmikusan ajánlott tartalmakat. Az elmúlt években a Facebookon és az Instagramon az emberek feedjeit egyre inkább az alkotók, vállalkozások és márkák uralták. Az olyan ajánlott tartalmak, mint a Reels - a Meta videós terméke -, a vállalat szerint arra késztették az embereket, hogy több időt töltsenek az alkalmazáson.

Mindazonáltal a Meta nem tervezi, hogy leállítja az ajánlott tartalmak hozzáadását a felhasználók hírfolyamához. A vállalat egyelőre nem számít arra, hogy a Barátok lap népszerűbb lesz, mint az ajánlott tartalmakat tartalmazó főlap. A Facebookon pedig valószínűleg további változások következnek. A Meta azt tervezi, hogy a következő évben további funkciókat és frissítéseket vezet be a Facebookon, hogy a közösségi média továbbra is „közösségi érzést” adjon, mondta Alison. "Őszintén szólva ez a Facebook lényege” - mondta.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • FICEK9 #1
    Végre! Hosszú ideje egy jó ötlet. Bár én úgy emlékszem volt már ilyen kb 1 éve, aztán egyszer csak eltűnt, pedig nagyon megörültem neki akkor. Remélem mihamarabb itt is bevezetik. Az instának kellene szerintem az ilyen influenzásokat gyűjtenie, mert én is inkább ott követem azt a kevés értékes embert aki érdekel, a face nekem pont arra kellene amit itt ír a cikk.