Berta Sándor
Az új Apple-könyvet bírálta Tim Cook
A kaliforniai társaság vezetője meglehetősen élesen bírálta a Haunted Empire: Apple After Steve Jobs című kötetet.
Tim Cooks kifejtette, hogy a Yukari Iwatani Kane, a The Wall Street Journal korábbi riportere által írt művet ugyanúgy képtelenségnek tartja, mint azt a néhány másik könyvet, amelyek szintén a társasággal foglalkoznak. A szerző által leírtak sem az Apple, sem Steve Jobs vagy bármelyik más dolgozó esetében nem helytállóak. Az óriáscégnek több mint 85 000 dolgozója van, akik minden egyes nap a tudásuk legjavát nyújtják azért, hogy a világ legjobb termékeit alkossák meg és hogy jobbá tegyék az univerzumot. Az első napoktól kezdve ez volt az Apple "szíve" és a következő évtizedekben is ez lesz a központi dolog.
Cook nyilatkozata azért érdekes, mert az Apple hagyományosan nem szokott állást foglalni különböző kérdésekben. Kane könyvéhez az a Walter Isaacson írta az ajánlást, aki Steve Jobs önéletrajzi kötetét is elkészítette, és az a borítón is olvasható. Kane öt évig gyűjtötte az információkat. A Re/Code megkereste a szerzőt, aki úgy reagált a vezérigazgató szavaira, hogy a művével alighanem érzékeny pontra tapintott. Hozzátette: ő nyitott akár a nyilvános, akár a magánbeszélgetésekre, mind Tim Cookkal, mind az Apple más képviselőjével.
Kane kiadványából kiderült, hogy Steve Jobs kategorikusan elutasította a televíziópiacon való megjelenést. A legendás menedzser úgy fogalmazott: a televíziók borzalmas üzletet jelentenek, mivel csekély rajtuk a nyereség és egyéb szempontból is rosszak. Ez utóbbival arra utalt, hogy a televízió tartós árucikk, átlagosan 8 év után vesznek csak újat az emberek. Mindez pedig aligha egyeztethető össze az Apple stratégiájával, hiszen az iPhone készülékeket kétévente lecserélik, így - érthetően - utóbbi jóval több nyereséget is termel.
Tim Cooks kifejtette, hogy a Yukari Iwatani Kane, a The Wall Street Journal korábbi riportere által írt művet ugyanúgy képtelenségnek tartja, mint azt a néhány másik könyvet, amelyek szintén a társasággal foglalkoznak. A szerző által leírtak sem az Apple, sem Steve Jobs vagy bármelyik más dolgozó esetében nem helytállóak. Az óriáscégnek több mint 85 000 dolgozója van, akik minden egyes nap a tudásuk legjavát nyújtják azért, hogy a világ legjobb termékeit alkossák meg és hogy jobbá tegyék az univerzumot. Az első napoktól kezdve ez volt az Apple "szíve" és a következő évtizedekben is ez lesz a központi dolog.
Yukari Iwatani Kane |
Kane kiadványából kiderült, hogy Steve Jobs kategorikusan elutasította a televíziópiacon való megjelenést. A legendás menedzser úgy fogalmazott: a televíziók borzalmas üzletet jelentenek, mivel csekély rajtuk a nyereség és egyéb szempontból is rosszak. Ez utóbbival arra utalt, hogy a televízió tartós árucikk, átlagosan 8 év után vesznek csak újat az emberek. Mindez pedig aligha egyeztethető össze az Apple stratégiájával, hiszen az iPhone készülékeket kétévente lecserélik, így - érthetően - utóbbi jóval több nyereséget is termel.