Berta Sándor

Az új Apple-könyvet bírálta Tim Cook

A kaliforniai társaság vezetője meglehetősen élesen bírálta a Haunted Empire: Apple After Steve Jobs című kötetet.

Tim Cooks kifejtette, hogy a Yukari Iwatani Kane, a The Wall Street Journal korábbi riportere által írt művet ugyanúgy képtelenségnek tartja, mint azt a néhány másik könyvet, amelyek szintén a társasággal foglalkoznak. A szerző által leírtak sem az Apple, sem Steve Jobs vagy bármelyik más dolgozó esetében nem helytállóak. Az óriáscégnek több mint 85 000 dolgozója van, akik minden egyes nap a tudásuk legjavát nyújtják azért, hogy a világ legjobb termékeit alkossák meg és hogy jobbá tegyék az univerzumot. Az első napoktól kezdve ez volt az Apple "szíve" és a következő évtizedekben is ez lesz a központi dolog.


Yukari Iwatani Kane
Cook nyilatkozata azért érdekes, mert az Apple hagyományosan nem szokott állást foglalni különböző kérdésekben. Kane könyvéhez az a Walter Isaacson írta az ajánlást, aki Steve Jobs önéletrajzi kötetét is elkészítette, és az a borítón is olvasható. Kane öt évig gyűjtötte az információkat. A Re/Code megkereste a szerzőt, aki úgy reagált a vezérigazgató szavaira, hogy a művével alighanem érzékeny pontra tapintott. Hozzátette: ő nyitott akár a nyilvános, akár a magánbeszélgetésekre, mind Tim Cookkal, mind az Apple más képviselőjével.

Kane kiadványából kiderült, hogy Steve Jobs kategorikusan elutasította a televíziópiacon való megjelenést. A legendás menedzser úgy fogalmazott: a televíziók borzalmas üzletet jelentenek, mivel csekély rajtuk a nyereség és egyéb szempontból is rosszak. Ez utóbbival arra utalt, hogy a televízió tartós árucikk, átlagosan 8 év után vesznek csak újat az emberek. Mindez pedig aligha egyeztethető össze az Apple stratégiájával, hiszen az iPhone készülékeket kétévente lecserélik, így - érthetően - utóbbi jóval több nyereséget is termel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Vol Jin #7
    Ez a fordítás is nevetséges üzenetet közvetít.
  • Vol Jin #6
    " Az óriáscégnek több mint 85 000 dolgozója van, akik minden egyes nap a tudásuk legjavát nyújtják azért, hogy a világ legjobb termékeit alkossák meg és hogy jobbá tegyék az univerzumot."

    Ezen szakadtam a röhögéstől. Ilyet Kim Dzsongun sem mond a Phenjani Vörös Csillag Vasmű és Rakétagyár traktor-összeszerelő üzemének urándúsító laboratóriumában tartott állománygyűlésén.
  • asgh #5
    slickboy:

    Az "univerzum jobbá tétele" nem így hangzott el, csak béna a fordítás. Az eredeti szöveg kb. úgy hangzik, hogy "nyomot hagyjanak maguk után a világban és lehetőleg jobbá tegyék annál, mint amilyen előtte volt".
    Felesleges tehát ebből messiás komplexust kiolvasni. Cook mindössze arról beszél, hogy a munkatársait első sorban nem a pénz, hanem a lelkesedés hajtja. Elismerem, hogy a nyomasztó magyar közhangulatból nézve nehéz ezt megérteni, illetve annyiszor etettek már minket idehaza hasonló szövegekkel, hogy nálunk divat a lelkesedést hazugságnak vagy hülyeségnek bélyegezni, de az USA-ban tényleg erre szocializálódnak az emberek. Egy apple fejlesztő simán megtehetné, hogy máshol sokkal több pénzért droid munkát végezzen, de egyes gazdaságokban (és természetesen egy adott jövedelem szint felett) már nem csak a nettó fizetés érdekli az embereket, hanem az is, hogy van-e értelme annak, amit csinálnak.
  • bakvarnyu #4
    HAHAHA .Nálunk ugyanezt nyomatják a vezetők:" kiállunk a termékeinkért együtt vagyunk jó csapat" stb.Aztán 1 év múlva lelépnek másik céghez.
  • Papichulo #3
    egy szabvány összeszerelő üzem szabvány alkatrészekből és alapanyagokból jobbat állít össze mint a többi gyártó

    A jobb szubjektiv... kinek mi... ugye?!

    Meg ugye mi a "szabvany alkatresz"? Az A7 peldaul az?
  • MsUser #2
    Tényleg érzékenyen érinti a céget az igazság napvilágra kerülése.
    Mint a legjobb CCD kamerával szerelt iPhone reklám "ami egyébként Sony"
    És összességében ki hiszi el hogy egy szabvány összeszerelő üzem szabvány alkatrészekből és alapanyagokból jobbat állít össze mint a többi gyártó. :)
  • slickboy #1
    "Az óriáscégnek több mint 85 000 dolgozója van, akik minden egyes nap a tudásuk legjavát nyújtják azért, hogy a világ legjobb termékeit alkossák meg és hogy jobbá tegyék az univerzumot. Az első napoktól kezdve ez volt az Apple "szíve" és a következő évtizedekben is ez lesz a központi dolog."
    Szeretném megérni, hogy már nem lesz trendi meg cool ilyen küldetéstudatos, Messiás-komplexusos küldetésszöveget nyomatni, mert csak még röhejesebbé válik tőle az ember. Az univerzumot jobbá tenni bazmeg. A profitgyártáson kívül mi más érdekel egy akármilyen céget, pláne az Apple-t? És az univerzum idő- és térbeli kiterjedéséhez hogyan viszonyul a mi kis emberi világunk, azon belül az Apple mint cég a filozófiájával meg a marketingeseivel? Abszurd.