SG.hu
Az iRobot nyolc új Roombát dobott piacra
A viharos 2024-es év után, amikor az iRobot elvesztette alapítóját és vezérigazgatóját, Colin Angle-t, és az Amazon lemondott felvásárlási terveiről, a vállalat pedig elbocsátotta munkatársai nagy részét, az iRobot most a robotporszívó termékcsaládjának jelentős átalakításával tér vissza.
A robotporszívót több mint 20 évvel ezelőtt feltaláló vállalat nyolc új modellt jelentett be, amelyek határozottan nem a megszokott Roombák. Nemcsak teljesen másképp néznek ki, de másképp is működnek, köszönhetően egy, a Roombák számára nagy újdonságnak: a lidar navigációnak és térképezésnek. Az új termékcsalád 299 dollártól indul és 999 dollárig terjed. Tartalmazza a belépő szintű 105-ös sorozatú porszívókat és porszívó-mopokat automatikus ürítő dokkolóval, a 205-ös sorozatot egy új beépített porzsákolóval, valamint a magasabb kategóriájú 405-ös és 505-ös modelleket, amelyek először hoznak kettős forgó felmosóbetétet az iRobot családba. Az új robotok fekete és fehér színben érkeznek, és március 18-tól előrendelhetőek az iRobot.com oldalon.
A vállalat szerint ez az iRobot történetének legnagyobb termékbevezetése. De nem ez a legnagyobb meglepetés, hanem hogy végre megjelenik a cég gépeiben a lidar navigáció és a helyiségtérképezés - ezek olyan technológiák, amelyet a legtöbb versenytárs évek óta használ. A vállalat egy új iRobot alkalmazást is elindít, amely a lidar által segített valós idejű takarítási nézetet vezet be, és elkezdte közzétenni a robotok szívóteljesítményének specifikációit. Az iRobot termékmenedzsmentért felelős vezetője, Warren Fernandez szerint minden új modell 7000Pa teljesítményű és négy szívási szintjük van. Bár kiemeli, hogy nem minden a szívóteljesítményről szól, ez jelentősen alacsonyabb, mint a konkurenciáé. A Roborock legújabb modellje, a Saros 10 22 000 Pa-s (de 1600 dollárba kerül).
A kínai gyártók növekvő versenyével szemben az iRobot ezzel az új termékcsaláddal visszatért a pályára. A teljesen új ipari dizájnnal rendelkező Roombákat az alapoktól kezdve újratervezték, hogy alkalmazkodjanak a kameraalapú vSLAM navigációról a lidarra való átálláshoz. Fernandez elmondta, hogy az iRobot azért döntött most a váltás mellett, mert úgy gondolják, hogy a lidar végre elég érett és megfizethető ahhoz, hogy beleférjen a termékmenetrendjükbe.
A lidar fő előnye az alacsonyabb árú Roombák számára az intelligensebb térképezés, beleértve a helyiségspecifikus tisztítást és a tiszta és távol tartási zónák létrehozásának lehetőségét az alkalmazásban. A magasabb árkategóriájú modellek esetében ez gyorsabb térképezést és fürgébb navigációt jelent.
Szintén újdonság az ultrahangos szőnyegérzékelő érzékelő minden Roombán, így a robotok intelligens módon elkerülik a szőnyegeket felmosás közben. A felmosó modellek mindegyike mostantól három vízáramlási szinttel és az iRobot egyedülálló SmartScrub opciójával rendelkezik. Korábban ezeknek a funkcióknak a többsége a magasabb kategóriájú Roombáknak volt fenntartva, amelyek 500 dolláros áron kezdődtek.
A legtöbb modell tetején mostantól lidar torony van, és az automatikusan ürítő dokkolók teljesen új külsőt kaptak. Összességében az új Roombák sokkal jobban hasonlítanak az iRobot fő versenytársainak (Roborock, Dreame és Ecovacs) modelljeire.
Az alapító és vezérigazgató Colin Angle alatt a vállalat évekig szilárdan kitartott amellett a meggyőződés mellett, hogy a kiváló takarítási képesség és az okosabb robotok egyszerűen jobbak. Úgy tűnik, hogy az új vezérigazgató, Gary Cohen vetett egy pillantást a versenytársakra, és úgy döntött, hogy az emberek valójában forgó felmosópárnákat, lidar-tornyokat és szívási specifikációkat akarnak, így hát ezt kapják.
Ez a „ha nem tudod legyőzni őket, csatlakozz hozzájuk” megközelítés egyértelműen a küszködő vállalat megmentését szolgálja. Az árképzés versenyképes, és a Roomba névvel kombinálva ez egy olyan stratégia, amely jól működhet, feltéve, hogy a termékek olyan jók és megbízhatóak, mint a Roombák hagyományosan.
A robotporszívót több mint 20 évvel ezelőtt feltaláló vállalat nyolc új modellt jelentett be, amelyek határozottan nem a megszokott Roombák. Nemcsak teljesen másképp néznek ki, de másképp is működnek, köszönhetően egy, a Roombák számára nagy újdonságnak: a lidar navigációnak és térképezésnek. Az új termékcsalád 299 dollártól indul és 999 dollárig terjed. Tartalmazza a belépő szintű 105-ös sorozatú porszívókat és porszívó-mopokat automatikus ürítő dokkolóval, a 205-ös sorozatot egy új beépített porzsákolóval, valamint a magasabb kategóriájú 405-ös és 505-ös modelleket, amelyek először hoznak kettős forgó felmosóbetétet az iRobot családba. Az új robotok fekete és fehér színben érkeznek, és március 18-tól előrendelhetőek az iRobot.com oldalon.
A vállalat szerint ez az iRobot történetének legnagyobb termékbevezetése. De nem ez a legnagyobb meglepetés, hanem hogy végre megjelenik a cég gépeiben a lidar navigáció és a helyiségtérképezés - ezek olyan technológiák, amelyet a legtöbb versenytárs évek óta használ. A vállalat egy új iRobot alkalmazást is elindít, amely a lidar által segített valós idejű takarítási nézetet vezet be, és elkezdte közzétenni a robotok szívóteljesítményének specifikációit. Az iRobot termékmenedzsmentért felelős vezetője, Warren Fernandez szerint minden új modell 7000Pa teljesítményű és négy szívási szintjük van. Bár kiemeli, hogy nem minden a szívóteljesítményről szól, ez jelentősen alacsonyabb, mint a konkurenciáé. A Roborock legújabb modellje, a Saros 10 22 000 Pa-s (de 1600 dollárba kerül).
A kínai gyártók növekvő versenyével szemben az iRobot ezzel az új termékcsaláddal visszatért a pályára. A teljesen új ipari dizájnnal rendelkező Roombákat az alapoktól kezdve újratervezték, hogy alkalmazkodjanak a kameraalapú vSLAM navigációról a lidarra való átálláshoz. Fernandez elmondta, hogy az iRobot azért döntött most a váltás mellett, mert úgy gondolják, hogy a lidar végre elég érett és megfizethető ahhoz, hogy beleférjen a termékmenetrendjükbe.
A lidar fő előnye az alacsonyabb árú Roombák számára az intelligensebb térképezés, beleértve a helyiségspecifikus tisztítást és a tiszta és távol tartási zónák létrehozásának lehetőségét az alkalmazásban. A magasabb árkategóriájú modellek esetében ez gyorsabb térképezést és fürgébb navigációt jelent.
Szintén újdonság az ultrahangos szőnyegérzékelő érzékelő minden Roombán, így a robotok intelligens módon elkerülik a szőnyegeket felmosás közben. A felmosó modellek mindegyike mostantól három vízáramlási szinttel és az iRobot egyedülálló SmartScrub opciójával rendelkezik. Korábban ezeknek a funkcióknak a többsége a magasabb kategóriájú Roombáknak volt fenntartva, amelyek 500 dolláros áron kezdődtek.
A legtöbb modell tetején mostantól lidar torony van, és az automatikusan ürítő dokkolók teljesen új külsőt kaptak. Összességében az új Roombák sokkal jobban hasonlítanak az iRobot fő versenytársainak (Roborock, Dreame és Ecovacs) modelljeire.
Az alapító és vezérigazgató Colin Angle alatt a vállalat évekig szilárdan kitartott amellett a meggyőződés mellett, hogy a kiváló takarítási képesség és az okosabb robotok egyszerűen jobbak. Úgy tűnik, hogy az új vezérigazgató, Gary Cohen vetett egy pillantást a versenytársakra, és úgy döntött, hogy az emberek valójában forgó felmosópárnákat, lidar-tornyokat és szívási specifikációkat akarnak, így hát ezt kapják.
Ez a „ha nem tudod legyőzni őket, csatlakozz hozzájuk” megközelítés egyértelműen a küszködő vállalat megmentését szolgálja. Az árképzés versenyképes, és a Roomba névvel kombinálva ez egy olyan stratégia, amely jól működhet, feltéve, hogy a termékek olyan jók és megbízhatóak, mint a Roombák hagyományosan.