Berta Sándor
Az okostévék egyszerűbb kezelésére vágynak az emberek
A PricewaterhouseCoopers (PwC) tanulmányából kiderült, hogy a felhasználók nem csupán vonzó tartalmakra vágynak az okostelevíziók esetében.
Az okostévék folyamatosan terjednek és alapjaiban változtatják meg a médiafogyasztást. A PwC anyaga szerint már a német internetezők egynegyede rendelkezik integrált online elérést kínáló televízióval és 37 százalékuk tervezi a közeljövőben egy ilyen készülék megvásárlását. A válaszolók többsége már kipróbálta az internetes funkciókat, azonban hetente több alkalommal csak 28 százalékuk szörföl a világhálón a tévéje előtt ülve. "Az, hogy mennyire intenzíven használják ki az emberek az okostelevíziókban rejlő lehetőségeket, alapvetően attól függ, hogy mennyire lehet egyszerűen kezelni a készüléket. Tízből hat fogyasztó nem használja az online funkciókat, mert álláspontjuk szerint ezt könnyebben megtehetik a táblagépükről vagy a laptopjukról" - összegezte a tapasztalatokat Werner Ballhaus, a PwC technológiai, média- és távközlési részlegének vezetője.
Az okostévé-tulajdonosok 40 százaléka havonta többször vagy még gyakrabban látogat meg online médiatékákat és videoklip-oldalakat. Ugyanakkor a játékok használata, a közösségi portálok látogatása és az internetes vásárlások kevésbé népszerűek. A megkérdezettek 60 százaléka még nem élt ezekkel a lehetőségekkel az okostelevíziója előtt ülve. Eckhard Späth, a PwC médiaipari szakértője szerint a kiegészítő funkcióknak és ajánlatoknak a felhasználói igényeket kell lefedniük. Különösen a videókat kínáló szolgáltatóknak - ide értve a hagyományos televíziócsatornákat is - tesznek lehetővé új reklám- és tartalomterjesztési lehetőséget az okos modellek.
Fontos kiemelni, hogy a fogyasztók készek fizetni a tartalmakért; tízből három készüléktulajdonos használ fizetős Video-on-Demand platformokat és közel 20 százalékuk fizet rendszeresen különböző felvételekért. S ez a tendencia javulni fog, hiszen a fiatalok inkább fizetnek a vonzó tartalmakért, mint az idősebbek. A digitális tartalmak értékesítéséből és kölcsönzéséből származó bevétel folyamatosan nőhet és a piac forgalma elérheti az 511 millió eurót. Az összeg 35 százaléka vezethető majd vissza az okostévékre. Ballhaus leszögezte: ha a kezeléssel és a szabványosítással kapcsolatos technikai akadályok középtávon elhárulnak, akkor egyre többen fogják kihasználni az okostelevíziójukban rejlő lehetőségeket és ez növeli majd a tartalomszolgáltatók bevételeit.
Az emberek egyébként nem nagyon használják a készülékek extra funkcióit, ezért korábban a gyártók kampányt indítottak , hogy felhívják a figyelmet a kategóriába tartozó eszközök előnyeire és funkcióira. A felhívás részét képezi a tanácsadás és a kereskedők bevonása a programba.
Az okostévék folyamatosan terjednek és alapjaiban változtatják meg a médiafogyasztást. A PwC anyaga szerint már a német internetezők egynegyede rendelkezik integrált online elérést kínáló televízióval és 37 százalékuk tervezi a közeljövőben egy ilyen készülék megvásárlását. A válaszolók többsége már kipróbálta az internetes funkciókat, azonban hetente több alkalommal csak 28 százalékuk szörföl a világhálón a tévéje előtt ülve. "Az, hogy mennyire intenzíven használják ki az emberek az okostelevíziókban rejlő lehetőségeket, alapvetően attól függ, hogy mennyire lehet egyszerűen kezelni a készüléket. Tízből hat fogyasztó nem használja az online funkciókat, mert álláspontjuk szerint ezt könnyebben megtehetik a táblagépükről vagy a laptopjukról" - összegezte a tapasztalatokat Werner Ballhaus, a PwC technológiai, média- és távközlési részlegének vezetője.
Az okostévé-tulajdonosok 40 százaléka havonta többször vagy még gyakrabban látogat meg online médiatékákat és videoklip-oldalakat. Ugyanakkor a játékok használata, a közösségi portálok látogatása és az internetes vásárlások kevésbé népszerűek. A megkérdezettek 60 százaléka még nem élt ezekkel a lehetőségekkel az okostelevíziója előtt ülve. Eckhard Späth, a PwC médiaipari szakértője szerint a kiegészítő funkcióknak és ajánlatoknak a felhasználói igényeket kell lefedniük. Különösen a videókat kínáló szolgáltatóknak - ide értve a hagyományos televíziócsatornákat is - tesznek lehetővé új reklám- és tartalomterjesztési lehetőséget az okos modellek.
Fontos kiemelni, hogy a fogyasztók készek fizetni a tartalmakért; tízből három készüléktulajdonos használ fizetős Video-on-Demand platformokat és közel 20 százalékuk fizet rendszeresen különböző felvételekért. S ez a tendencia javulni fog, hiszen a fiatalok inkább fizetnek a vonzó tartalmakért, mint az idősebbek. A digitális tartalmak értékesítéséből és kölcsönzéséből származó bevétel folyamatosan nőhet és a piac forgalma elérheti az 511 millió eurót. Az összeg 35 százaléka vezethető majd vissza az okostévékre. Ballhaus leszögezte: ha a kezeléssel és a szabványosítással kapcsolatos technikai akadályok középtávon elhárulnak, akkor egyre többen fogják kihasználni az okostelevíziójukban rejlő lehetőségeket és ez növeli majd a tartalomszolgáltatók bevételeit.
Az emberek egyébként nem nagyon használják a készülékek extra funkcióit, ezért korábban a gyártók kampányt indítottak , hogy felhívják a figyelmet a kategóriába tartozó eszközök előnyeire és funkcióira. A felhívás részét képezi a tanácsadás és a kereskedők bevonása a programba.