Berta Sándor
Esélytelen a YouTube a televízióadókkal szemben?
Az Association of Commercial Television in Europe (ACT) felméréséből kiderült, hogy az európai felhasználók az exponenciálisan növekvő mennyiségű tartalom ellenére még mindig előnyben részesítik a televíziós műsorokat a YouTube kínálatával szemben.
Az európaiak 60-szor több időt töltenek el a televízió képernyője előtt, mint a YouTube videóit nézve. Philippe Delusinne, az ACT elnöke elmondta, hogy szerte Európában a televízióadók hatásosan veszik fel a harcot technikai innovációikkal, és ez folyamatosan új utakat biztosít a tartalmak továbbítása szempontjából. Ilyen új útnak tekinthető a nagyfelbontás (HD és Ultra HD), illetve az On-Demand, azaz az igény szerinti tartalom. A klasszikus televízió újraszületése hozzájárul az európai hirdetési ágazat és ezzel összefüggésben a teljes gazdaság erőteljes növekedéséhez.
Olaszországban például a tavalyi évhez képest 3,5 százalékkal nőtt a televíziós műsorok nézettsége. Mindez azért meglepő, mert néhány esztendővel ezelőtt még sokan azzal számoltak, hogy a streaming-szolgáltatások és a YouTube, illetve egyéb videomegosztó platformok megölhetik a televíziós piacot. Az ACT felmérése alapján viszont a YouTube túl van értékelve és a növekedése nem vezetett a televízió háttérbe szorulásához. Amennyiben a YouTube televízióadó lenne, akkor a piaci részesedése az Egyesült Királyságban csupán 1 százalék lenne, pedig ott az átlagos televízió előtt eltöltött idő havonta 130 óra.
Tess Alps, a Thinkbox brit televíziós elemzőcég vezetője szerint ha valaki azt állítja, hogy a YouTube háttérbe szorította a televíziót, akkor meg kell kérni, hogy álljon elő az ezzel kapcsolatos bizonyítékokkal. A Tour de France közvetítése tavaly Angliában megdöntött minden addigi nézettségi rekordot, vagyis korai lenne még temetni a klasszikus tévénézést.
Az emberek azt nézik ami műsoron van |
Olaszországban például a tavalyi évhez képest 3,5 százalékkal nőtt a televíziós műsorok nézettsége. Mindez azért meglepő, mert néhány esztendővel ezelőtt még sokan azzal számoltak, hogy a streaming-szolgáltatások és a YouTube, illetve egyéb videomegosztó platformok megölhetik a televíziós piacot. Az ACT felmérése alapján viszont a YouTube túl van értékelve és a növekedése nem vezetett a televízió háttérbe szorulásához. Amennyiben a YouTube televízióadó lenne, akkor a piaci részesedése az Egyesült Királyságban csupán 1 százalék lenne, pedig ott az átlagos televízió előtt eltöltött idő havonta 130 óra.
Tess Alps, a Thinkbox brit televíziós elemzőcég vezetője szerint ha valaki azt állítja, hogy a YouTube háttérbe szorította a televíziót, akkor meg kell kérni, hogy álljon elő az ezzel kapcsolatos bizonyítékokkal. A Tour de France közvetítése tavaly Angliában megdöntött minden addigi nézettségi rekordot, vagyis korai lenne még temetni a klasszikus tévénézést.