Berta Sándor
Elkerülnék a bukást az okostévé-gyártók
A berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállítás (IFA) fő témái lehetnek az okos- és az ultranagy felbontású televíziók. A gyártók a 3D-s megjelenítésre képes készülékek értékesítésekor már negatív tapasztalatokat szereztek, szeretnék elkerülni azt, hogy ez megismétlődjön.
A gfu szervezet elkészítette a felmérését, amelyből kiderült, hogy az emberek nem használják ki az emberek az okostévék funkcióit és a termékeknek csupán egy része van az internethez csatlakoztatva. A gyártók szeretnék, hogy az okos- és az ultranagy felbontású televíziók elterjedjenek, ezért kampányt indítanak azért, hogy felhívják a figyelmet a kategóriába tartozó eszközök előnyeire és funkcióira. A kampány részét képezi a tanácsadás és a kereskedők bevonása a programba. A cél az, hogy 2013 az okostévék éve legyen. Az idei IFA mottója is "Okosan a jövőbe".
"A szükséges technika már rendelkezésre áll és megfizethető. Problémát már csak a használt hálózatokhoz kötődő közös szabványok kidolgozása, a megbízhatóság gyakori hiánya és az eszközök stabil működésének biztosítása jelent. Az okos világba vezető út így hosszú lesz" - jelentette ki Rüdiger Kays, a Dortmundi Műszaki Egyetem munkatársa.
A hálózatba kötött berendezések száma nő, de Marcel Gonska, a WLC GmbH képviselője szerint figyelniük kell néhány dologra, ha nem akarják, hogy ugyanúgy járjanak, mint a 3D-s televíziók esetében. Mindenekelőtt megfelelő tartalmakat kell gyártani az okos- és az ultranagy felbontású tévékhez, szükség van közös szabványokra is és az embereket is fel kell világosítani az előnyökről. A televíziógyártóknak szorosan együtt kell működniük a műsorszolgáltatókkal is, mert ezen a területen sokkal hosszabb ideig tart az átállás. "Végeredményben a HD tartalmak is 25 évet vártak az áttörésre. Az ilyesmi eltart egy ideig" - jegyezte meg Gonska.
Az olcsó kínai gyártók 4K tévéi már az idén megjelenhetnek. A készülékeket Ultra HD jelöléssel látják el és dobják piacra a vállalatok. Az gyorsan kiderült, hogy ezek a modellek nem az átlagembereknek készültek. A Samsung júniusban Budapesten is bemutatott tévéje például tízmillió forintba kerül. Nem csak a magas ár jelenti a problémát, hanem az is, hogy egyelőre nincsenek elérhető tartalmak.
A gfu szervezet elkészítette a felmérését, amelyből kiderült, hogy az emberek nem használják ki az emberek az okostévék funkcióit és a termékeknek csupán egy része van az internethez csatlakoztatva. A gyártók szeretnék, hogy az okos- és az ultranagy felbontású televíziók elterjedjenek, ezért kampányt indítanak azért, hogy felhívják a figyelmet a kategóriába tartozó eszközök előnyeire és funkcióira. A kampány részét képezi a tanácsadás és a kereskedők bevonása a programba. A cél az, hogy 2013 az okostévék éve legyen. Az idei IFA mottója is "Okosan a jövőbe".
"A szükséges technika már rendelkezésre áll és megfizethető. Problémát már csak a használt hálózatokhoz kötődő közös szabványok kidolgozása, a megbízhatóság gyakori hiánya és az eszközök stabil működésének biztosítása jelent. Az okos világba vezető út így hosszú lesz" - jelentette ki Rüdiger Kays, a Dortmundi Műszaki Egyetem munkatársa.
A hálózatba kötött berendezések száma nő, de Marcel Gonska, a WLC GmbH képviselője szerint figyelniük kell néhány dologra, ha nem akarják, hogy ugyanúgy járjanak, mint a 3D-s televíziók esetében. Mindenekelőtt megfelelő tartalmakat kell gyártani az okos- és az ultranagy felbontású tévékhez, szükség van közös szabványokra is és az embereket is fel kell világosítani az előnyökről. A televíziógyártóknak szorosan együtt kell működniük a műsorszolgáltatókkal is, mert ezen a területen sokkal hosszabb ideig tart az átállás. "Végeredményben a HD tartalmak is 25 évet vártak az áttörésre. Az ilyesmi eltart egy ideig" - jegyezte meg Gonska.
Az olcsó kínai gyártók 4K tévéi már az idén megjelenhetnek. A készülékeket Ultra HD jelöléssel látják el és dobják piacra a vállalatok. Az gyorsan kiderült, hogy ezek a modellek nem az átlagembereknek készültek. A Samsung júniusban Budapesten is bemutatott tévéje például tízmillió forintba kerül. Nem csak a magas ár jelenti a problémát, hanem az is, hogy egyelőre nincsenek elérhető tartalmak.