Specker Balázs
NEC: gyalogosazonosítót az autóba
A NEC olyan képkezelő rendszert dobott piacra, amely vezetés közben képes felismerni a gyalogosokat, a háziállatokat és a különböző közúti veszélyeket. Az első darabok a Toyota járműveibe kerülnek beszerelésre.
A beépített memóriával bíró IMAPCAR chip több információ folyamot is képes egyszerre kezelni, és a NEC 2003-ban bemutatott chiptechnológiájára épül. A szerkezet kevesebb, mint 2 watt energiát vesz fel a használat során derül ki a cég sajtóközleményéből. Az új eszköz azonban nem mondható túl olcsónak, a gyártó 200 dollárért kínálja mintáit. A Toyota által idén őszre tervezett Lexus LS460 lesz az első típus, amiben már megtalálható lesz a technológia.
A szerencsés Lexus-tulajdonosok lesznek az elsők, akik letesztelhetik, vajon mennyire hatásos az új technika a való életben. Biztonsági rendszereket már eddig is építettek kocsikba, ám olyan megoldás eddig még nem született, amely az ütközés kikerülése érdekében azonosítja a gyalogosokat és a különböző akadályokat a vezető számára.
"Az a tény, hogy a Toyota a felsőkategóriás autóiban használja a chipet, mindenképpen jótékony hatással lesz majd a technológia iránti keresletre" - idézi Yoshirou Miyajinak, a NEC gépjármű-részlegéért felelős vezérigazgatójának egy tokiói sajtótájékoztatón tett nyilatkozatát a Red Herring.
Miyaji úgy véli, az autós képfelismerő rendszerek 2010-re lesznek igazán népszerűek. Becslése szerint addigra a Japánban gyártott autóknak mintegy a fele, míg a világ többi készülő gépjárműveknek 20%-a használ majd ilyen berendezést. A chipet a Toyotával és a Densoval közösen fejlesztő NEC azt tervezi, hogy a technológiát más üzletágakba is bevinné, így a játékipar, a biztonságtechnika és a robotika is kamatoztathatná a megoldás előnyeit.
A beépített memóriával bíró IMAPCAR chip több információ folyamot is képes egyszerre kezelni, és a NEC 2003-ban bemutatott chiptechnológiájára épül. A szerkezet kevesebb, mint 2 watt energiát vesz fel a használat során derül ki a cég sajtóközleményéből. Az új eszköz azonban nem mondható túl olcsónak, a gyártó 200 dollárért kínálja mintáit. A Toyota által idén őszre tervezett Lexus LS460 lesz az első típus, amiben már megtalálható lesz a technológia.
A szerencsés Lexus-tulajdonosok lesznek az elsők, akik letesztelhetik, vajon mennyire hatásos az új technika a való életben. Biztonsági rendszereket már eddig is építettek kocsikba, ám olyan megoldás eddig még nem született, amely az ütközés kikerülése érdekében azonosítja a gyalogosokat és a különböző akadályokat a vezető számára.
"Az a tény, hogy a Toyota a felsőkategóriás autóiban használja a chipet, mindenképpen jótékony hatással lesz majd a technológia iránti keresletre" - idézi Yoshirou Miyajinak, a NEC gépjármű-részlegéért felelős vezérigazgatójának egy tokiói sajtótájékoztatón tett nyilatkozatát a Red Herring.
Miyaji úgy véli, az autós képfelismerő rendszerek 2010-re lesznek igazán népszerűek. Becslése szerint addigra a Japánban gyártott autóknak mintegy a fele, míg a világ többi készülő gépjárműveknek 20%-a használ majd ilyen berendezést. A chipet a Toyotával és a Densoval közösen fejlesztő NEC azt tervezi, hogy a technológiát más üzletágakba is bevinné, így a játékipar, a biztonságtechnika és a robotika is kamatoztathatná a megoldás előnyeit.