Specker Balázs

NEC: gyalogos­azo­no­sí­tót az autóba

A NEC olyan képkezelő rendszert dobott piacra, amely vezetés közben képes felismerni a gyalogosokat, a háziállatokat és a különböző közúti veszélyeket. Az első darabok a Toyota járműveibe kerülnek beszerelésre.

A beépített memóriával bíró IMAPCAR chip több információ folyamot is képes egyszerre kezelni, és a NEC 2003-ban bemutatott chiptechnológiájára épül. A szerkezet kevesebb, mint 2 watt energiát vesz fel a használat során derül ki a cég sajtóközleményéből. Az új eszköz azonban nem mondható túl olcsónak, a gyártó 200 dollárért kínálja mintáit. A Toyota által idén őszre tervezett Lexus LS460 lesz az első típus, amiben már megtalálható lesz a technológia.

A szerencsés Lexus-tulajdonosok lesznek az elsők, akik letesztelhetik, vajon mennyire hatásos az új technika a való életben. Biztonsági rendszereket már eddig is építettek kocsikba, ám olyan megoldás eddig még nem született, amely az ütközés kikerülése érdekében azonosítja a gyalogosokat és a különböző akadályokat a vezető számára.


"Az a tény, hogy a Toyota a felsőkategóriás autóiban használja a chipet, mindenképpen jótékony hatással lesz majd a technológia iránti keresletre" - idézi Yoshirou Miyajinak, a NEC gépjármű-részlegéért felelős vezérigazgatójának egy tokiói sajtótájékoztatón tett nyilatkozatát a Red Herring.

Miyaji úgy véli, az autós képfelismerő rendszerek 2010-re lesznek igazán népszerűek. Becslése szerint addigra a Japánban gyártott autóknak mintegy a fele, míg a világ többi készülő gépjárműveknek 20%-a használ majd ilyen berendezést. A chipet a Toyotával és a Densoval közösen fejlesztő NEC azt tervezi, hogy a technológiát más üzletágakba is bevinné, így a játékipar, a biztonságtechnika és a robotika is kamatoztathatná a megoldás előnyeit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • birge #21
    Azt nem látom a cikkből, hogy mit csinál , miután felismerte a gyalogost (kutyát, etc.) Lassít, fékez vagy csak rámüvölt?
  • BiroAndras #20
    Mindkettőt büntetni kell.
    De önmagában a gyorshajtás nem féltétlen veszélyes, sokmindentől függ a biztonságos sebesség, a táblákon viszont csak egy szám lehet.
  • rohamkukac83 #19
    Egy közeli ismerősöm halt meg nemrég egy gyorshajtó vadbarom miatt, aki ment mint az állat, és átszállt a másik sávba...
    De milyen igazad van, nem kell az ilyet büntetni, inkább a tötymörgő szekeres parasztot akasszuk fel..
  • vgez #18
    http://www.imdb.com/title/tt0072856/ Stallone film
  • atlagember #17
    Akkor most hogyan fogok így sakkozni az autóval?
  • dez #16
    Tegyük fel az esetek 95%-ában felismeri a gyalogosokat. Az autósok kezdenek majd erre hagyatkozni, azaz maguk egyre kevésbé figyelnek oda. Akkor mi lesz azzal az 5%-kal, amit nem ismer fel a rendszer? (Lapos lesz. :))
  • ttt ttt #15
    10-150=100-150
  • ttt ttt #14
    Van olyan, amit leírtál. Bizonyos Mercikben éjjel látó kamera van, ami 10-150 méterre lát el és a képet monitoron megjeleníti, vagy a durvább típus, ami kivetíti a szélvédőre. :O
    A lerugdosásra nem tudok megvalósítást, de jó ötletnek tűnik. :) A lovaskocsikra meg nagyon jó lenne valamilyen autómatikusan kilövődő rakéta, ami atomjaira bontja szénával, lóval, paraszttal az egészet, hogy mire beléjük csapodnál nyomuk se maradjon
  • CsőKujts #13
    Hehe ezekkel a gondolatokkal nem vagy egyedül. De a múltkor lepődtem meg a legjobban amikor is 100-ról kellett satut nyomnom egy kivilágítatlan lovaskocsis szekér miatt tele szénával meg rohadék parasztokkal. Valami isteni csoda volt, hogy felfedeztem őket nem az utat figyelem azonnal végem és nekik is. Szerintem nem a gyorshajtókat kéne büntetni hanem az ilyen ganyékat.
  • halgatyó #12
    Az eredeti cikkekben (fenti linkek) van viszont egy figyelemreméltó újdonság, ami elsikkad a meglehetősen ostobán megválasztott alkalmazási cél miatt.

    Tekintsünk most el ettől az autóba építhető f**ságtól, és koncentráljunk magára a fejlesztésre (találmány? majdnem)

    A párhuzamos adatfeldolgozásról van szó. Asszem sokan rájöttünk már évekkel ezelőtt, hogy az egyprocesszoros rendszerek számítási teljesítménye nem fejleszthető korlátlanul. Mindenképpen az igen sok processzorból álló rendszereké a jövő.

    A feladatok általában jól párhuzamosíthatók. Így hirtelen nem is tudok olyan feladatot, amely nagyon sok számítást igényelne és minden lépés megtételéhez szükséges lenne az előző eredménye.