21
-
birge #21 Azt nem látom a cikkből, hogy mit csinál , miután felismerte a gyalogost (kutyát, etc.) Lassít, fékez vagy csak rámüvölt? -
BiroAndras #20 Mindkettőt büntetni kell.
De önmagában a gyorshajtás nem féltétlen veszélyes, sokmindentől függ a biztonságos sebesség, a táblákon viszont csak egy szám lehet. -
rohamkukac83 #19 Egy közeli ismerősöm halt meg nemrég egy gyorshajtó vadbarom miatt, aki ment mint az állat, és átszállt a másik sávba...
De milyen igazad van, nem kell az ilyet büntetni, inkább a tötymörgő szekeres parasztot akasszuk fel..
-
#18 http://www.imdb.com/title/tt0072856/ Stallone film -
#17 Akkor most hogyan fogok így sakkozni az autóval? -
dez #16 Tegyük fel az esetek 95%-ában felismeri a gyalogosokat. Az autósok kezdenek majd erre hagyatkozni, azaz maguk egyre kevésbé figyelnek oda. Akkor mi lesz azzal az 5%-kal, amit nem ismer fel a rendszer? (Lapos lesz. :)) -
#15 10-150=100-150 -
#14 Van olyan, amit leírtál. Bizonyos Mercikben éjjel látó kamera van, ami 10-150 méterre lát el és a képet monitoron megjeleníti, vagy a durvább típus, ami kivetíti a szélvédőre. :O
A lerugdosásra nem tudok megvalósítást, de jó ötletnek tűnik. :) A lovaskocsikra meg nagyon jó lenne valamilyen autómatikusan kilövődő rakéta, ami atomjaira bontja szénával, lóval, paraszttal az egészet, hogy mire beléjük csapodnál nyomuk se maradjon -
CsőKujts #13 Hehe ezekkel a gondolatokkal nem vagy egyedül. De a múltkor lepődtem meg a legjobban amikor is 100-ról kellett satut nyomnom egy kivilágítatlan lovaskocsis szekér miatt tele szénával meg rohadék parasztokkal. Valami isteni csoda volt, hogy felfedeztem őket nem az utat figyelem azonnal végem és nekik is. Szerintem nem a gyorshajtókat kéne büntetni hanem az ilyen ganyékat. -
halgatyó #12 Az eredeti cikkekben (fenti linkek) van viszont egy figyelemreméltó újdonság, ami elsikkad a meglehetősen ostobán megválasztott alkalmazási cél miatt.
Tekintsünk most el ettől az autóba építhető f**ságtól, és koncentráljunk magára a fejlesztésre (találmány? majdnem)
A párhuzamos adatfeldolgozásról van szó. Asszem sokan rájöttünk már évekkel ezelőtt, hogy az egyprocesszoros rendszerek számítási teljesítménye nem fejleszthető korlátlanul. Mindenképpen az igen sok processzorból álló rendszereké a jövő.
A feladatok általában jól párhuzamosíthatók. Így hirtelen nem is tudok olyan feladatot, amely nagyon sok számítást igényelne és minden lépés megtételéhez szükséges lenne az előző eredménye. -
halgatyó #11 Egyetlen olyan helyet tudok elképzelni, ahol ez a rendszer esetleg jó lehet: a vakok és nagyon rosszul látók megsegítése. Bár arra a célra sokkal szerencsésebbnek tartom a SZEM helyettesítését valami -- még kifejlesztendő -- eszközzel.
Ez utóbbiba kellene inkább a pénzt belefektetni. -
TH448 #10 Egy dologban viszont nem vagyok biztos, mégpedig annak az értelmében, hogy meg tudja különböztetni a gyalogost, meg mondjuk egy kutyát. Szóval ennek esetleg akkor lenne értelme, ha telepakolnánk a kocsit érzékelőkkel, és annak függvényében döntene az elektrónika egy esetleges vészvékezés megkezdéséről, hogy figyelembe veszi, hogy mennyivel megyek, mennyi esélye van, hogy kicsúszok (kutya inkább vesszen), ember van e előttem, mögöttem autó belém durran e, ha hirtelen megállok, majd pedig a legkevésbé veszélyes helyzetet választja. Csak persze ez meg embertelen lenne, ha mondjuk full gázon elütne egy gyalogost, még ha ezzel mondjuk 100 embert mentene meg azzal, hogy elkerül egy tömegkarambolt...
De szóval így inkább feszíteni kell, h a mi autónkban ilyen is van... -
kiisb #9 Nem szól, mert az oszlopnak nem fáj, a többi meg a te dolgod. -
Focew #8 Nekem nem teljesen világos. Az miért jó, hogy felismeri a gyalogost? Ha pl. nem gyalogos felé hajtok 100-zal, hanem egy oszlop felé, akkor azt nem ismeri fel, és nem szól??? -
kiisb #7 Ez biztos, hogy Lexus? Nekem inkább egy maszkolt 5-ös BMW-nek tűnik. -
kiisb #6 halgatyó! Látom, te is olvastad az 1984-et. Lehet, hogy Orwell csak a dátumban tévedett? -
KisDzso #5 érdekes...lassan beszól neked az autód :DD -
halgatyó #4 Ez az egész képfelismerés-kutatás szerintem nem a biztonságunk érdekében történik, hanem egészen másért: az autometikus ellenőrzésünk felé vezető újabb lépés.
Az a baj, hogy az ember élete rövid, az emlékezete pedig még rövidebb. Ez a fő oka annak, hogy lassan, évek-évtizedek alatt, apró lépésekben bármilyen ocsmányságot meg lehet valósítani rajtunk. Mert az összehasonlítási alap -- hogy milyen volt az élet azelőtt -- vagy elfelejtődött, vagy akik még emlékeznek, azok megöregedtek.
Ilyen képfelismerő szarok lesznek egyszer minden utcában 50 méterenként, és nem kell majd kivörösödött szemű, fáradt embereknek figyelniük a képernyőket, mint most. (Rettenetes munka ám az, én ismertem egy ilyen kamerafigyelő embert, gyorsan cserélődnek) -
halgatyó #3 Nagyon beindult itt a technikai fejlesztés... a múltkor meg olyan szarságról olvastam, amelyik felismeri a sebességkorlátozó táblákat
Olyan elektronikát kéne végre gyártani, amelyik a kivilágítatlan bicikliseket sötétedés után lerugdossa az útról.
Meg olyant. amelyik a feleslegesen kirakott/kintfelejtett korlátozó táblákat felismeri és annak a fején veri széjjel, aki azért felelős!
A gyalogosokat én is felismerem, mert van szemem B+! Ehhez nem kell elektronika.
Sötétben pedig éjjellátó műszer kell, hogy jobban lássam az utat. A képfelismerést majd elvégzem én. Sokkal jobban, mint akármelyik gép -
Cat 02 #2 azt hittem pontosan elöször xD
Anyós- Üthető xD -
#1 Nagyon ötletes találmány, kiváncsi vagyok, mennyire fog jól működni. Elég sok hülye gyalogos van, meg kivilágítatlan bicós...