Berta Sándor

RFID segítségével figyelnék a veszélyes szállítmányokat

A megoldás előnye az lenne, hogy a rendőrség, az útfelügyelet vagy az alagútőrség bármikor pontosan tudná, hogy melyik veszélyes rakományt szállító teherautó éppen hol tartózkodik.

Az osztrák ASFINAG a jövőben rádiótechnikás azonosítóchipek (RFID) segítségével követné nyomon a veszélyes közúti szállítmányok útját. Az osztrák szakemberek jelenleg azt tesztelik, hogy megvalósulhat-e mindez nagy sebesség mellett, akár alagutakban is. "A rendszer megkönnyíti a vezetők munkáját, hiszen így a jövőben már nem lesz szükség arra, hogy az alagút bejáratánál jelentsék, hogy mit szállítanak" - nyilatkozta Mathias Reichhold, az ASFINAG elnöke. Ehelyett minden veszélyes szállítmány egy egyedi RFID-chipet kap, amely tartalmazza, hogy az adott jármű honnan indul, hová tart és milyen rakományt szállít. Az alagutak falába épített leolvasókészülékek veszik a chipek jelét és képesek továbbítani azt.

Az új rendszer végső tesztelése szeptemberben kezdődik és várhatóan félmillió euróba kerül majd. Az autópálya-társaság elsősorban azoknál az alagutaknál akarja alkalmazni az új azonosítást, amelyek 5 kilométernél hosszabbak. Az ASFINAG elnöke nem zárta ki, hogy amennyiben a megoldás beválik, úgy felkínálják azt más délkelet- és kelet-európai országoknak is.

A cég munkatársai ezenkívül vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy kiépíthető-e egy vezeték nélküli internethálózat az autópályák mellett. Ezt a rendszert nem az autósok, hanem a közútkezelők járművei számára építenék ki. A szakemberek kíváncsiak arra is, hogy használható-e egy WLAN-hálózat még 130 kilométer/órás sebesség mellett, különböző közlekedési, földrajzi és időjárási viszonyok között is. A tesztek várhatóan fél éven át tartanak majd és csak azután döntenek arról, hogy kiépítik-e és ha igen, az egész autópálya-hálózaton vagy csak egyes részeken az új rendszert.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gordonmail #6
    Akkor NE menj alagútban. Ennyire egyszerű. LooooL
  • Cat #5
    gps adóval nem sokat érsz az alagútban. Ausztriáról van szó, Alpok alatt széjjel van furkálva minden.
  • Morden23 #4
    Ez tök jó duma, nagyon divatos is. Milyen kár, hogy még senki nem tudott értelmes okot mondani arra, hogy miért lesz jó, ha minden ember minden lépését figyelhetik majd? Mármint NEKIK (kik is azok? akárkik) miért lesz jó?
  • HUmanEmber41st #3
    Na nemár, egy sima GPS adó is pontosan ellátja ezt a feladatot... mindez majd arra lesz jó, h a végén minden egyes ember minden lépését nyilvántartásba vegyék..aztám már csak egy év és 1984 lesz Orwelli időszámítás szerint....
  • BiroAndras #2
    Itt az a lényeg, hogy ne csak a szállítmány gazdái tudják hogy hol van a szállítmány, hanem más is, akit érint. Pl. ahogy a cikkben is van, azt akarják tudni, hogy az alagutakba mi megy be. Egyesetleges balesetnél létfontosságú tudni, hogy milyen veszélyes anyagok vannak bent éppen.
  • Vorpal #1
    Amennyiben a terroristák is használnak rádióazonositást - akkor értelmet is kap ez az egész cikk.

    Az egyéb szférákban használt veszélyes rakományok hollétéről pedig általában tudni szoktak,
    elvégre ezért küldik el a teherautót.
    Persze érdemes tudni a szállitmány mibenlétéről, mert ugye olyan sok baleset történt mostanában
    veszélyes anyagokkal kapcsolatban (1 netán 2), de hát ráterhelhető mindez a vevőre is, és adóztatható, és munkát kap a sok kis rádiócsip gyártó kinai gyerek is odaát.