Berta Sándor
Sikeresen teszteltek robotbuszokat Karlsruhe útjain
Az autonóm járművek nem előre megadott útvonalakon közlekedtek.
A szakemberek az EVA-Shuttle projekt keretében három önállóan közlekedő buszt teszteltek Karlsruhe városában. Az Anna, Ella és Vera nevű járművek alapvetően sikeresen teljesítették a próbautakat és fontos eredményekhez juttatták a kutatókat. Ezek voltak az első olyan tesztek Németországban, amelyekben autonóm buszok nem előre megadott útvonalakon közlekedtek, hanem az utasok utazási igényeit teljesítették.
A gyűjtött eredményekből alapján az ilyen járművekre vonatkozó jelenlegi közlekedési szabályokat módosítani kell. J. Marius Zöllner, a Német Informatikai Kutatóközpont (FZI) professzora elmondta, hogy növelni kell a lehetséges maximális sebességet, továbbá jobb forgalom-előrejelző rendszereket kell kifejleszteni, hogy a kereszteződésekben javítani lehessen a közlekedésbiztonsági helyzeten. A jobb vezetési élmény miatt továbbá csökkenteni kell az autonóm buszoknál a követési távolságot, amelyet szándékosan megnöveltek a tudósok a próbautak előtt.
A három jármű a teszteket 20 kilométer/órás maximális sebességgel teljesítette. A tesztidőszakban szabadon navigálhattak és gyakorlatilag bárhol megálltak, akár egy üzlet előtt is, ha az utas éppen oda akart menni. A helyi közlekedési vállalat szóvivője közölte, hogy 750 út során 1200-an éltek az utazási lehetőséggel - ez napi 35 utast jelent. A nyilatkozatok szerint az utasok 93 százaléka biztonságban érezte magát az utak során és jelezte, hogy ismét használná a robotbuszokat. A többség az igény szerinti, szabad közlekedést értékelte magasra, és az utasok háromnegyede szerint az ilyen járművek javítani tudnának a közlekedési dugókon.
A szakemberek az EVA-Shuttle projekt keretében három önállóan közlekedő buszt teszteltek Karlsruhe városában. Az Anna, Ella és Vera nevű járművek alapvetően sikeresen teljesítették a próbautakat és fontos eredményekhez juttatták a kutatókat. Ezek voltak az első olyan tesztek Németországban, amelyekben autonóm buszok nem előre megadott útvonalakon közlekedtek, hanem az utasok utazási igényeit teljesítették.
A gyűjtött eredményekből alapján az ilyen járművekre vonatkozó jelenlegi közlekedési szabályokat módosítani kell. J. Marius Zöllner, a Német Informatikai Kutatóközpont (FZI) professzora elmondta, hogy növelni kell a lehetséges maximális sebességet, továbbá jobb forgalom-előrejelző rendszereket kell kifejleszteni, hogy a kereszteződésekben javítani lehessen a közlekedésbiztonsági helyzeten. A jobb vezetési élmény miatt továbbá csökkenteni kell az autonóm buszoknál a követési távolságot, amelyet szándékosan megnöveltek a tudósok a próbautak előtt.
A három jármű a teszteket 20 kilométer/órás maximális sebességgel teljesítette. A tesztidőszakban szabadon navigálhattak és gyakorlatilag bárhol megálltak, akár egy üzlet előtt is, ha az utas éppen oda akart menni. A helyi közlekedési vállalat szóvivője közölte, hogy 750 út során 1200-an éltek az utazási lehetőséggel - ez napi 35 utast jelent. A nyilatkozatok szerint az utasok 93 százaléka biztonságban érezte magát az utak során és jelezte, hogy ismét használná a robotbuszokat. A többség az igény szerinti, szabad közlekedést értékelte magasra, és az utasok háromnegyede szerint az ilyen járművek javítani tudnának a közlekedési dugókon.