Berta Sándor
Közlekedési engedélyt kapott az e.GO robotbusza
A jármű a kiépítettségétől függően utasokat és árucikkeket is szállíthat.
Az e.GO Mover nevű önállóan közlekedő, elektromos meghajtású minibusz 2017 májusára készült el és két altípus létezik belőle. A People Mover utasokat, míg a Cargo Mover árucikkeket szállíthat. Az első járműveket Aachenben, az e.GO MOOVE GmbH székhelyének számító város utcáin tesztelték. A buszokba integrált rendszer lelke a ZF központi számítógépe, amely felhőből frissíthető és az nVidia DRIVE PX2 platformján alapul. Ez utóbbit egészítette ki a vállalat a saját szenzortechnológiájával. A People Mover 9 ülő- és 6 állóhelyet kínál, a maximális üzemideje 10 óra.
A járművek eddig ideiglenes közlekedési engedéllyel rendelkeztek, amely elegendő volt a teszteléshez. A társaság most bejelentette, hogy az e.GO Mover mind a két változata megkapta a német Szövetségi Közlekedési Hatóságtól (KBA) az állandó úthasználati engedélyt, így a minibuszok immár bárhol közlekedhetnek.
Ezzel párhuzamosan a Miltenyi Biotec B.V. & Co. KG egy finanszírozási kör keretében megszerezte az e.GO MOOVE-ban a ZF tulajdonrészét. Az utóbbi konszern megmarad a cég rendszerszállító partnerének. Az e.GO MOOVE emellett továbbra is nyitott marad a befektetésekre.
Stefan Miltenyi, a Miltenyi Biotec alapítója és ügyvezetője kiemelte, hogy mind a People Moverben, mind a Cargo Moverben nagy lehetőségek rejlenek. Dr. Günther Schuh professzor, az e.GO MOOVE vezetője hozzátette, hogy az első Cargo Movert már idén tavasszal bemutatják a közvéleménynek, míg a People Mover sorozatgyártása az év végén kezdődhet el.
Az e.GO Mover nevű önállóan közlekedő, elektromos meghajtású minibusz 2017 májusára készült el és két altípus létezik belőle. A People Mover utasokat, míg a Cargo Mover árucikkeket szállíthat. Az első járműveket Aachenben, az e.GO MOOVE GmbH székhelyének számító város utcáin tesztelték. A buszokba integrált rendszer lelke a ZF központi számítógépe, amely felhőből frissíthető és az nVidia DRIVE PX2 platformján alapul. Ez utóbbit egészítette ki a vállalat a saját szenzortechnológiájával. A People Mover 9 ülő- és 6 állóhelyet kínál, a maximális üzemideje 10 óra.
A járművek eddig ideiglenes közlekedési engedéllyel rendelkeztek, amely elegendő volt a teszteléshez. A társaság most bejelentette, hogy az e.GO Mover mind a két változata megkapta a német Szövetségi Közlekedési Hatóságtól (KBA) az állandó úthasználati engedélyt, így a minibuszok immár bárhol közlekedhetnek.
Ezzel párhuzamosan a Miltenyi Biotec B.V. & Co. KG egy finanszírozási kör keretében megszerezte az e.GO MOOVE-ban a ZF tulajdonrészét. Az utóbbi konszern megmarad a cég rendszerszállító partnerének. Az e.GO MOOVE emellett továbbra is nyitott marad a befektetésekre.
Stefan Miltenyi, a Miltenyi Biotec alapítója és ügyvezetője kiemelte, hogy mind a People Moverben, mind a Cargo Moverben nagy lehetőségek rejlenek. Dr. Günther Schuh professzor, az e.GO MOOVE vezetője hozzátette, hogy az első Cargo Movert már idén tavasszal bemutatják a közvéleménynek, míg a People Mover sorozatgyártása az év végén kezdődhet el.