Berta Sándor
Új vonalon közlekedhetnek Berlinben a robotbuszok
Az új járatot a következő hetektől használhatják majd az utasok.
A Berlini Közlekedési Vállalat (BVG) 2018 eleje óta tesztelautonóm buszokat két helyi kórházkomplexum területén Berlin-Mitte és Berlin-Wedding kerületrészekben. Az érintett két klinika területe ugyan nem tartozik a közúthálózathoz, de vannak kereszteződések, járóutak, valamint a gyalogosok, a kerékpárosok, a buszok, a személy- és a tehergépkocsik, s a mentőautók is különleges kihívást jelentettek a tesztelt modellek számára.
A BVG most egy teljesen új vonalat hoz létre Berlin Reinickendorf nevű kerületében. Az Easymile nevű francia gyártó Ez10 típusú robotbuszait fogja alkalmazni, amelyeket lézer- és radarszenzorokkal láttak el. A Berliner Zeitung értesülései alapján a See-Meile nevű vonal az Alt-Tegel nevű metróállomást köti majd össze a Tegeli-tó mellett található Greenwich sétánnyal. A szakemberek nem véletlenül ezt a két végállomást jelölték ki, ugyanis a tó és a metróállomás között jelenleg nincsen tömegközlekedés.
Egy önállóan közlekedő elektromos busz viszont alkalmas lehet az útvonal bejárására és még akkor is hatékony megoldás lehet, ha nem teszi lehetővé egyszerre sok utas elszállítását. Az EZ10 előnye, hogy nem túl széles, így a kerületben lévő kis utcákban is zökkenőmentesen tud haladni és megállni. A BVG döntése értelmében a járműveken mindig lesz egy sofőr, aki vészhelyzet esetén beavatkozhat.
A Berlini Közlekedési Vállalat (BVG) 2018 eleje óta tesztelautonóm buszokat két helyi kórházkomplexum területén Berlin-Mitte és Berlin-Wedding kerületrészekben. Az érintett két klinika területe ugyan nem tartozik a közúthálózathoz, de vannak kereszteződések, járóutak, valamint a gyalogosok, a kerékpárosok, a buszok, a személy- és a tehergépkocsik, s a mentőautók is különleges kihívást jelentettek a tesztelt modellek számára.
A BVG most egy teljesen új vonalat hoz létre Berlin Reinickendorf nevű kerületében. Az Easymile nevű francia gyártó Ez10 típusú robotbuszait fogja alkalmazni, amelyeket lézer- és radarszenzorokkal láttak el. A Berliner Zeitung értesülései alapján a See-Meile nevű vonal az Alt-Tegel nevű metróállomást köti majd össze a Tegeli-tó mellett található Greenwich sétánnyal. A szakemberek nem véletlenül ezt a két végállomást jelölték ki, ugyanis a tó és a metróállomás között jelenleg nincsen tömegközlekedés.
Egy önállóan közlekedő elektromos busz viszont alkalmas lehet az útvonal bejárására és még akkor is hatékony megoldás lehet, ha nem teszi lehetővé egyszerre sok utas elszállítását. Az EZ10 előnye, hogy nem túl széles, így a kerületben lévő kis utcákban is zökkenőmentesen tud haladni és megállni. A BVG döntése értelmében a járműveken mindig lesz egy sofőr, aki vészhelyzet esetén beavatkozhat.