Bécsben leállították a robotbusz-projektet

A járművek három éven át közlekedtek.

A Bécsi Közlekedési Társaság 2019 június eleje óta tesztelte éles körülmények között a NAVYA nevű gyártó két robotbuszát, amelyek egy körülbelül 2 kilométer hosszú vonalon közlekedtek az Aspern nevű városrészben található Seestadt metróállomás környékén és tíz megállóhelyet érintettek. A járművek ingyenes járatként üzemeltek és egyszerre tíz utast szállítottak. Egy 2019 júliusi baleset után azonban leállították a teszteket, azok ugyanakkor később folytatódtak - egészen mostanáig. A robotbuszok több mint 12 000 kilométert teljesítettek és több mint 8000 utast szállítottak. Most végleg leállították a projektet.


„A projekt rávilágított arra, hogy a személyszállításban még nagyon hosszú út áll előttünk ahhoz, hogy autonóm járműveket tudjunk alkalmazni” – vonta le a következtetést a Wiener Linien ügyvezetője, Günter Steinbauer. A tapasztalatok alapján a NAVYA által szállított modelleknek számos nehéz helyzettel kellett megbirkózniuk, például problémát jelentett számukra többek között az erős szél, a kisebb havazások, az erős eső és a köd. Ezekben a helyzetekben a buszokat manuálisan kellett irányítaniuk a vészhelyzetekben beavatkozásra jogosult sofőröknek. Ezeket a feladatokat a gyártóknak még meg kell oldaniuk ahhoz, hogy a járművek világszerte közlekedhessenek.

A program lezárult, de a résztvevők a közeljövőben is figyelni fogják a piaci folyamatokat. A két kis Navya busz a Wiener Linien leopoldaui garázsában marad és itt várják meg, hogy a gyártó visszavigye őket Franciaországba. Jean-Michel Boëz, a NAVYA üzemvezetője kiemelte, hogy a környezet tökéletes volt az autonóm buszok tesztelésére, annak ellenére, hogy folyamatosak voltak a területen az építkezések és emiatt állandóan módosítani kellett az útvonalat. Ráadásul az utóbbi a NAVYA történetében a leghosszabb feltérképezett útszakasz volt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lammaer #7
    Felcsútra tökéletes....
  • M2 #6
    Ennyi utasért mi kisvasutat építünk! Dübörög a gazdaság!
  • kvp #5
    Ezt hivjak 4. ipari forradalomnak. Nyugaton amugy is hiany van munkasokbol, ugyanis a lakossag vegezttseg nelkuli resze igazabol nem alkalmas semmilyen munkara. Egyszeruen alig talalni olyan embereket akik buszt akarnak vezetni.
  • Akva #4
    Nem értem miért erőlködnek azon, hogy egy csomóan elveszítsék a munkájukat. Mindenáron szét akarják verni a társadalmat?
  • t_robert #3
    Sőt átlagban alkalmanként 1,33 utas... ha 12 ezer kilométert mentek a 2 km-es úton akkor 6000-szer mentek végig. Ha ez alatt 8000 utas az 1,33 átlagosan utanként.
  • kvp #2
    Ezek egy meg epites alatt allo uj kiserleti lakonegyedben jartak. A negyed kozepen van az uj metromegallo es onnan kifele epitik a tarsashazakat. (japan/szovjet minta szerint) Az emberek egy resze a metroval jar, de ok meg gyalog is elerik azt, mert a tavoli hazak nem keszultek meg el. A tobbiek sajat autoval jarnak, nekik sem kellett a busz. Azert valasztottak ezt a negyedet, mert teljes mertekben tervezett, tehat minden utjelzes frissen kerult fel es megvan a teljes negyed 3D-s terkepe szamitogepen, tovabba az utcakat mar eleve automata auto barat modon epitettek meg.

    ps: Es erre jott ra az elmult masfel ev home office-a, amikor a negyedben lako tobbsegeben ertelmisegiek kozzul senki nem ment sehova...
  • barret #1
    Átlag napi 10 utas? Mintha lanyha lenne az érdeklődés...