• kvp
    #3
    Buszbol tobbfele meret letezik. Vannak a nagykapacitasu jarmuvek, amikbol a 100-150 fos is megtelik, mert tomeg van. Meg akkor is ha 5 percenkent jonnek. Ezeket nagyon megeri mukodtetni. Vannak a kisebb kapacitasu jarmuvek, amiken max. 20-25 fo ha van, de ezek jellemzoen ritkabban lakott kornyekeken jarnak ahol nagyobbak a tavolsagok, ott ha lassan megy akkor nem hasznalhato. Minden ennel kisebb utazasi igenyre (kb. 10 fo alatt) jobb a sajat elektromos onvezeto auto vagy ennek berelheto valtozata (lasd: taxi).

    A cikkben egyebkent buszt emlegetnek, de ezek inkabb csak robot taxik. Egyebkent a taxi es a busz kozotti egyik fontos kulonbseg, hogy a taxi nem fix utvonalon kozlekedik. De taxikent nehezebb lenne eladni Europaban. Az USA-ban is a robottaxikat tesztelik inkabb, ott direkt hagyomanyos szemelyautok formajaban, mert olcsobb, egyszerubb es meg gyorsabbak is.

    Az ilyen kis mikrobusz formaju robottaxik jellemzoen akkor keszulnek, amikor a gyarto ceg nem tud elegge gyors es okos vezerlest kesziteni, igy hagyomanyos autoba epitve tul veszelyes lenne. Ezert sem hasznalnak hagyomanyos utcai buszokat sem, azok is tul gyorsak a butabb rendszerek szamara.

    Szemely szerint en azt mondanam, hogy tesztelhetnek barmit, de csak ha egy tetszoleges, normal kereskedelmi forgalomban kaphato jarmuvet alakitanak at. Ha erre nem kepesek, akkor meg tul fejletlen a rendszer.