Berta Sándor
Autonóm közlekedés - esély az áttörésre
A lehetőséget az időközben megvalósított új fejlesztések jelentik.
A Recogni Inc. nevű startup azt a célt tűzte ki maga elé, hogy egy újszerű képfeldolgozó mesterséges intelligencia rendszert fejlesszen ki, amely új módon teszi lehetővé, hogy a gépkocsik minden korábbinál messzebb "lássanak" és az embereknél gyorsabban hozzák meg a vezetési döntéseket, miközben minimális energiát fogyasztanak.
A vállalkozás megalkotott egy szenzorokból, kamerákból és egy különleges processzorból álló modult. Az utóbbi különösen nagy teljesítményű és energiatakarékos, s a feladata a környezet gyors és hatékony felismerése, továbbá lehetővé teszi az autonóm közlekedés ötödik szintjének (SAE Level 5) elérését, amely a teljes automatizáltságot jelenti.
A cég 2019 májusában egy 25 millió dolláros finanszírozási kört zárt le, amelyben többek között részt vett a BMW és a Toyota is, most pedig további 48,9 millió dollárt gyűjtött össze a befektetőktől, akik között ott volt a DNS Capital, a Fluxunit – OSRAM Ventures, a GreatPoint Ventures, a Mayfield Fund, a WRVI Capital, illetve a Continental és a Robert Bosch Venture Capital. Az utóbbi két konszern megjelenése azért meglepő, mert ez volt az első alkalom, hogy közösen egy új startupba invesztáltak.
A Recogni adatai alapján az új modul számítási teljesítménye 1000 TOPS és eközben csupán 8 wattot fogyaszt. Ashwini Choudhary a vállalat társalapítója kiemelte, hogy a megoldásukkal gyakorlatilag a piacon kapható minden jelenlegi terméket a háttérbe szoríthatnak. A kulcs az, hogy az új egység már feldolgozva továbbítja a járművek fedélzeti rendszereinek a környezeti információkat, így a különösen számításigényes elemzéseket nem annak kell elvégeznie.
A megalkotott különleges processzor gyártása a következő hónapokban kezdődhet el a Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSMC) üzemeiben.
A Recogni Inc. nevű startup azt a célt tűzte ki maga elé, hogy egy újszerű képfeldolgozó mesterséges intelligencia rendszert fejlesszen ki, amely új módon teszi lehetővé, hogy a gépkocsik minden korábbinál messzebb "lássanak" és az embereknél gyorsabban hozzák meg a vezetési döntéseket, miközben minimális energiát fogyasztanak.
A vállalkozás megalkotott egy szenzorokból, kamerákból és egy különleges processzorból álló modult. Az utóbbi különösen nagy teljesítményű és energiatakarékos, s a feladata a környezet gyors és hatékony felismerése, továbbá lehetővé teszi az autonóm közlekedés ötödik szintjének (SAE Level 5) elérését, amely a teljes automatizáltságot jelenti.
A cég 2019 májusában egy 25 millió dolláros finanszírozási kört zárt le, amelyben többek között részt vett a BMW és a Toyota is, most pedig további 48,9 millió dollárt gyűjtött össze a befektetőktől, akik között ott volt a DNS Capital, a Fluxunit – OSRAM Ventures, a GreatPoint Ventures, a Mayfield Fund, a WRVI Capital, illetve a Continental és a Robert Bosch Venture Capital. Az utóbbi két konszern megjelenése azért meglepő, mert ez volt az első alkalom, hogy közösen egy új startupba invesztáltak.
A Recogni adatai alapján az új modul számítási teljesítménye 1000 TOPS és eközben csupán 8 wattot fogyaszt. Ashwini Choudhary a vállalat társalapítója kiemelte, hogy a megoldásukkal gyakorlatilag a piacon kapható minden jelenlegi terméket a háttérbe szoríthatnak. A kulcs az, hogy az új egység már feldolgozva továbbítja a járművek fedélzeti rendszereinek a környezeti információkat, így a különösen számításigényes elemzéseket nem annak kell elvégeznie.
A megalkotott különleges processzor gyártása a következő hónapokban kezdődhet el a Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSMC) üzemeiben.