Berta Sándor
A Foxconn mentheti meg a Bytont
A kínai elektromos autógyártó tavaly nyáron állította le a tevékenységét, de visszatérhet a piacra.
A Byton olyan tervekkel lépett be a területre, hogy felbolygatná azt és ehhez 2018-ban átszámítva 500 millió eurót kapott a kínai államtól és számos helyi állami vállalattól, illetve alaptól. A cég központja Nankingban van és ott épült meg az első üzeme is, míg a tervezőstúdió Münchenben található, a szoftverfejlesztést és a különböző tevékenységeket pedig a Szilícium-völgyben végzik. A társaság ugyanakkor nehéz helyzetbe került tavaly, ezért 2020 nyarán úgy döntött, hogy leállítja a gyártási tervei megvalósítását.
Most kiderült, hogy a Byton komoly segítséget kaphat a Foxconn (Hon Hai Precision Industry Co., Ltd.) tajvani konszerntől, így a kiszivárgott tervek alapján legkésőbb 2022 első negyedévéig visszatérhet az autópiacra. Erre az is garancia lehet, hogy a Foxconn segítséget akar nyújtani a gyártónak az első sorozatgyártású gépkocsijai elkészítéséhez.
A vállalat a koronavírus-járvány miatt került nehéz helyzetbe, ugyanis tavaly tervezte az ázsiai államban a sorozatgyártás elindítását, de előbb csak jegelnie kellett a terveit, majd áprilisban hazaküldte a Santa Clarában lévő fejlesztési központja dolgozóit. A hónap folyamán azután mindenkit elbocsátottak, majd augusztusban jött a bejelentés, hogy a cég egyelőre leállítja a működését. Csupán néhány menedzser folytatta a munkát, az ő feladatuk volt a lehetséges befektetők felkutatása.
A Foxconn "az ipari források mellett a fejlett gyártástechnológiában szerzett szakértelmét is biztosítani akarja" a projekthez.
A Byton olyan tervekkel lépett be a területre, hogy felbolygatná azt és ehhez 2018-ban átszámítva 500 millió eurót kapott a kínai államtól és számos helyi állami vállalattól, illetve alaptól. A cég központja Nankingban van és ott épült meg az első üzeme is, míg a tervezőstúdió Münchenben található, a szoftverfejlesztést és a különböző tevékenységeket pedig a Szilícium-völgyben végzik. A társaság ugyanakkor nehéz helyzetbe került tavaly, ezért 2020 nyarán úgy döntött, hogy leállítja a gyártási tervei megvalósítását.
Most kiderült, hogy a Byton komoly segítséget kaphat a Foxconn (Hon Hai Precision Industry Co., Ltd.) tajvani konszerntől, így a kiszivárgott tervek alapján legkésőbb 2022 első negyedévéig visszatérhet az autópiacra. Erre az is garancia lehet, hogy a Foxconn segítséget akar nyújtani a gyártónak az első sorozatgyártású gépkocsijai elkészítéséhez.
A vállalat a koronavírus-járvány miatt került nehéz helyzetbe, ugyanis tavaly tervezte az ázsiai államban a sorozatgyártás elindítását, de előbb csak jegelnie kellett a terveit, majd áprilisban hazaküldte a Santa Clarában lévő fejlesztési központja dolgozóit. A hónap folyamán azután mindenkit elbocsátottak, majd augusztusban jött a bejelentés, hogy a cég egyelőre leállítja a működését. Csupán néhány menedzser folytatta a munkát, az ő feladatuk volt a lehetséges befektetők felkutatása.
A Foxconn "az ipari források mellett a fejlett gyártástechnológiában szerzett szakértelmét is biztosítani akarja" a projekthez.