Berta Sándor
Elektromos autókat építene a Baidu és a Geely
A két kínai cégóriás egyesíti az erőit.
A TechCrunch számolt be arról, hogy a Baidu és a Geely a jövőben közösen fejleszt elektromos gépkocsikat. A feladat úgy oszlana meg a két vállalat között, hogy a Geely építené meg a közúti járműveket, míg a Baidu biztosítaná az autonóm közlekedéshez szükséges fedélzeti szoftvereket. A két vállalat a projekt miatt közös társaságot alapít, amelyben a Baidunak lesz többségi tulajdonrésze. Az új vállalkozás egyúttal a Baidu leányvállalata lesz, míg a Geely annak stratégiai partnereként vesz majd részt a programban.
Az új modellek a Geely Sustainable Experience Architecture (SEA) nevű elektromos autó-platformjára fognak épülni, míg a Baidu adja majd az összes többi alkalmazást, például a Baidu Térképek szolgáltatást is.
A Baidu 2017 óta dolgozik az Apollo nevű automatizált közlekedési rendszerén, amely SAE 4 vagyis magas szintű automatizáltsági közlekedést tesz lehetővé. A konszern a rendszert 2018 óta teszteli Peking útjain. Az ugyanakkor egyelőre kérdéses, hogy az Apollo beolvad-e az új projektbe, illetve, hogy a Geely szakembereivel kialakított együttműködés hatással lesz-e és ha igen, milyen mértékben az Apollo jövőjére.
A TechCrunch számolt be arról, hogy a Baidu és a Geely a jövőben közösen fejleszt elektromos gépkocsikat. A feladat úgy oszlana meg a két vállalat között, hogy a Geely építené meg a közúti járműveket, míg a Baidu biztosítaná az autonóm közlekedéshez szükséges fedélzeti szoftvereket. A két vállalat a projekt miatt közös társaságot alapít, amelyben a Baidunak lesz többségi tulajdonrésze. Az új vállalkozás egyúttal a Baidu leányvállalata lesz, míg a Geely annak stratégiai partnereként vesz majd részt a programban.
Az új modellek a Geely Sustainable Experience Architecture (SEA) nevű elektromos autó-platformjára fognak épülni, míg a Baidu adja majd az összes többi alkalmazást, például a Baidu Térképek szolgáltatást is.
A Baidu 2017 óta dolgozik az Apollo nevű automatizált közlekedési rendszerén, amely SAE 4 vagyis magas szintű automatizáltsági közlekedést tesz lehetővé. A konszern a rendszert 2018 óta teszteli Peking útjain. Az ugyanakkor egyelőre kérdéses, hogy az Apollo beolvad-e az új projektbe, illetve, hogy a Geely szakembereivel kialakított együttműködés hatással lesz-e és ha igen, milyen mértékben az Apollo jövőjére.