Gyurkity Péter
Nagy akkumulátorral újít Kínában a Tesla
A cél már egyenesen a belsőégésű alternatívákkal való árparitás elérése.
Elon Musk már hetekkel ezelőtt beharangozta soron következő újabb nagy bejelentését, amely az elektromos autókkal, pontosabban az azokban alkalmazott akkumulátorokkal, az ezen a területen elért további előrelépésekkel lett volna kapcsolatos. Ez most meg is történt, a cégvezető kiemelte, hogy Kínában hamarosan elérhetik az árparitást, mégpedig az új, még nagyobb és még olcsóbb akkumulátorokkal.
A Reuters beszámolója szerint Musk arról beszélt, hogy a Model 3 típust frissítenék, az első körben az ázsiai országban, ennek eredményeként pedig az év vége felé, netán az új év elején, nagyjából a benzines autóknál megszokott árakon kínálhatják majd saját fejlesztésüket, az akkumulátorok pedig az alacsonyabb ár és a hosszabb élettartam mellett további előnyöket is kínálnak majd, akár hosszabb távon. Megtudtuk, hogy a szintén kínai Contemporary Amperex Technology (CATL) közreműködésével kifejlesztett és legyártott akkumulátorok olcsóbbak lesznek, ezekkel akár „több millió mérföldet” is megtehetünk majd, amikor pedig az egyes példányok már nem lesznek alkalmasak a személyautókban való további használatra, azokat a globális elektromos hálózatban hasznosíthatjuk majd, ami egyben arra emlékeztet minket, hogy egyes források szerint a Tesla komoly energiaipari szereplővé szeretne válni.
Kína után a második körben Észak-Amerikában is bevetnék majd az új akkumulátorokat, amelyek a kobalt alkalmazása terén is komoly előrelépést ígérnek. Itt vannak például olyan változatok, amelyek már nagyon kevés mennyiségben tartalmazzák a drága (és amúgy a Kongói Demokratikus Köztársaságban rendkívül olcsón bányászott) kobaltot, egyes típusok már teljesen száműzik azt (így például a lítium-ion-foszfát technológia, amelyet a Tesla mérnökei dolgoztak ki), miközben az úgynevezett cell-to-pack eljárással egy fontos gyártási lépést ugranak át, ezzel is lefaragva a költségből és leegyszerűsítve az előállítást. Ezen újítások mindegyike nyilván nem egyszerre jelenik majd meg a piacon, de mindenképpen jó tudni, hogy a vállalat további újításokon is dolgozik.
Számukra egyértelműen rossz hír, hogy a kínai piacon áprilisban havi szinten 64 százalékkal esett vissza az új regisztrációk száma, ez azonban a vírus visszaszorulásával megváltozhat. Eközben Musk azt is bejelentette, hogy kereken 1000 dollárral megemelik a teljes önvezető funkció árát, amely ezzel a tengerentúlon 8 ezer dollárra ugrik majd.
Elon Musk már hetekkel ezelőtt beharangozta soron következő újabb nagy bejelentését, amely az elektromos autókkal, pontosabban az azokban alkalmazott akkumulátorokkal, az ezen a területen elért további előrelépésekkel lett volna kapcsolatos. Ez most meg is történt, a cégvezető kiemelte, hogy Kínában hamarosan elérhetik az árparitást, mégpedig az új, még nagyobb és még olcsóbb akkumulátorokkal.
A Reuters beszámolója szerint Musk arról beszélt, hogy a Model 3 típust frissítenék, az első körben az ázsiai országban, ennek eredményeként pedig az év vége felé, netán az új év elején, nagyjából a benzines autóknál megszokott árakon kínálhatják majd saját fejlesztésüket, az akkumulátorok pedig az alacsonyabb ár és a hosszabb élettartam mellett további előnyöket is kínálnak majd, akár hosszabb távon. Megtudtuk, hogy a szintén kínai Contemporary Amperex Technology (CATL) közreműködésével kifejlesztett és legyártott akkumulátorok olcsóbbak lesznek, ezekkel akár „több millió mérföldet” is megtehetünk majd, amikor pedig az egyes példányok már nem lesznek alkalmasak a személyautókban való további használatra, azokat a globális elektromos hálózatban hasznosíthatjuk majd, ami egyben arra emlékeztet minket, hogy egyes források szerint a Tesla komoly energiaipari szereplővé szeretne válni.
Kína után a második körben Észak-Amerikában is bevetnék majd az új akkumulátorokat, amelyek a kobalt alkalmazása terén is komoly előrelépést ígérnek. Itt vannak például olyan változatok, amelyek már nagyon kevés mennyiségben tartalmazzák a drága (és amúgy a Kongói Demokratikus Köztársaságban rendkívül olcsón bányászott) kobaltot, egyes típusok már teljesen száműzik azt (így például a lítium-ion-foszfát technológia, amelyet a Tesla mérnökei dolgoztak ki), miközben az úgynevezett cell-to-pack eljárással egy fontos gyártási lépést ugranak át, ezzel is lefaragva a költségből és leegyszerűsítve az előállítást. Ezen újítások mindegyike nyilván nem egyszerre jelenik majd meg a piacon, de mindenképpen jó tudni, hogy a vállalat további újításokon is dolgozik.
Számukra egyértelműen rossz hír, hogy a kínai piacon áprilisban havi szinten 64 százalékkal esett vissza az új regisztrációk száma, ez azonban a vírus visszaszorulásával megváltozhat. Eközben Musk azt is bejelentette, hogy kereken 1000 dollárral megemelik a teljes önvezető funkció árát, amely ezzel a tengerentúlon 8 ezer dollárra ugrik majd.