Berta Sándor
Nagyon közel van a teljesen autonóm vezetéshez a Tesla
Az autógyártó gyorsan elérheti a céljához szükséges szintet.
Elon Musk, a Tesla Motors alapítója és vezetője már régóta álmodik arról, hogy a gépkocsiját egy alkalmazás segítségével hívhatja a pillanatnyi tartózkodási helyéhez és az önállóan oda is megy. Szeretné, ha ez akkor is megvalósulna, ha a jármű éppen az Amerikai Egyesült Államok másik végében található és az egész országon át kell haladnia. Bár e céltól még nagyon messze vannak a jelenlegi autótulajdonosok, ám az nem véletlen, hogy egyre többen támaszkodnak - akár túlzott mértékben is - a gépkocsijukba épített robotpilótára.
A teljes mértékű közlekedési autonómia, amelyhez nincs szükség az emberi sofőr felügyeletére, az úgynevezett hármas szintet jelenti. Ilyenkor a vezető már leveheti a szemét az útról. A négyes szintnél az illető már más dolgokkal is foglalkozhat és akár aludhat is, míg az ötös az elérhető legmagasabb szint, amelynél már minden automatikusan zajlik és teljesen a járműé az irányítás. A Tesla robotpilótája jelenleg a második és a harmadik szint között lehet, azonban a menedzser szerint nagyon közel vannak az ötös szint eléréséhez.
A Reuters a tudósítása szerint Musk a Sanghajban megrendezett World Artificial Intelligence Conference (WAIC) megnyitóján kijelentette, hogy "rendkívül biztos" abban, hogy a Tesla "nagyon gyorsan" el fogja érni a teljes közlekedési autonómiát. A menedzser hozzátette, hogy továbbra is állítja, hogy már az idén kifejlesztik az ötös szintű autonóm közlekedés alapvető funkcióit. Az nem derült ki, hogy ez mit jelent majd a gyakorlatban. Musk elmondta, hogy a konszern egy új hőprojekciós vagy hűtési rendszert is fejleszt, amely lehetővé tenné a jelenleginél korszerűbb számítógépek beépítését a modelljeikbe.
Ágazati adatok alapján a Tesla a múlt hónapban közel 15 000 Kínában gyártott Model 3 típusú autót értékesített. Musk tavaly februárban azt nyilatkozta, hogy már az esztendő végére megjelenhetnek az utakon az első teljesen önállóan közlekedő, robotpilótás gépkocsik és elsősorban a közlekedési hatóságokon fog múlni, hogy engedélyezik-e ezen járművek megjelenését a forgalomban.
Elon Musk, a Tesla Motors alapítója és vezetője már régóta álmodik arról, hogy a gépkocsiját egy alkalmazás segítségével hívhatja a pillanatnyi tartózkodási helyéhez és az önállóan oda is megy. Szeretné, ha ez akkor is megvalósulna, ha a jármű éppen az Amerikai Egyesült Államok másik végében található és az egész országon át kell haladnia. Bár e céltól még nagyon messze vannak a jelenlegi autótulajdonosok, ám az nem véletlen, hogy egyre többen támaszkodnak - akár túlzott mértékben is - a gépkocsijukba épített robotpilótára.
A teljes mértékű közlekedési autonómia, amelyhez nincs szükség az emberi sofőr felügyeletére, az úgynevezett hármas szintet jelenti. Ilyenkor a vezető már leveheti a szemét az útról. A négyes szintnél az illető már más dolgokkal is foglalkozhat és akár aludhat is, míg az ötös az elérhető legmagasabb szint, amelynél már minden automatikusan zajlik és teljesen a járműé az irányítás. A Tesla robotpilótája jelenleg a második és a harmadik szint között lehet, azonban a menedzser szerint nagyon közel vannak az ötös szint eléréséhez.
A Reuters a tudósítása szerint Musk a Sanghajban megrendezett World Artificial Intelligence Conference (WAIC) megnyitóján kijelentette, hogy "rendkívül biztos" abban, hogy a Tesla "nagyon gyorsan" el fogja érni a teljes közlekedési autonómiát. A menedzser hozzátette, hogy továbbra is állítja, hogy már az idén kifejlesztik az ötös szintű autonóm közlekedés alapvető funkcióit. Az nem derült ki, hogy ez mit jelent majd a gyakorlatban. Musk elmondta, hogy a konszern egy új hőprojekciós vagy hűtési rendszert is fejleszt, amely lehetővé tenné a jelenleginél korszerűbb számítógépek beépítését a modelljeikbe.
Ágazati adatok alapján a Tesla a múlt hónapban közel 15 000 Kínában gyártott Model 3 típusú autót értékesített. Musk tavaly februárban azt nyilatkozta, hogy már az esztendő végére megjelenhetnek az utakon az első teljesen önállóan közlekedő, robotpilótás gépkocsik és elsősorban a közlekedési hatóságokon fog múlni, hogy engedélyezik-e ezen járművek megjelenését a forgalomban.