23
  • defiant9
    #23
    Azok miatt is, de a fő okok(no.1) közt szokás a gépjárműveket hozni, de ez függ a vizsgált szennyező ágenstől:

  • Tetsuo
    #22
    Nem az autók, hanem a gyárak, meg a vegyestüzelésű fűtés miatt nagy a légszennyezés náluk. Igaz, azokat is korszerűsítik gőzerővel, akarom mondani nagy széllel.
    Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2020.11.07. 10:30:22
  • Sequoyah
    #21
    A legutobbi hir amit Kinabol hallottan, hogy most allami szinten elkezdtek nagyon tolni a villanyautokat. Kenytelenek, mert ok szoszerint megfulladnak, olyan a legszennyezettseg. Nekunk ez egy jovobeli problema, naluk nagyon is aktualis.

    A tobbi gyarto szerintem elszalasztotta a lehetoseget. Ha 2018-ig kidobtak volna egy normalis elektromos autot, akkor erobol lenyomhattak volna addig amig a Tesla pici volt, es nem volt profitja sem. Lehuzhattak volna a rolot.
    Most mar viszont beindult a tomeggyartas, kis autogyarbol kozepes lett, es mar profitja is van. Mar nem fognak csodbe menni csak azert mert mas gyartok hasonlo modelleket adnak el. Es meg mindig nem latni hogy barkitol is jonne egy valos valaszlepes.
    Valoszinuleg ennek a felismerese is reszese a hurraoptimista tozsdei hangulatnak.

  • NEXUS6
    #20
    Hát igen. Az biztos, hogy az elektromos autó ma már nem egy kuriózum. Ismerőseim körében az elektromos/hibrid autó szinte már nagyobb arányban van jelen az új autó vásárlásnál, mint egy hagyományos. Igaz elsősorban a használt piacon keresgélnek, elsősorban kicsi, városi kocsi tekintetében, de hát ilyen sajnos a magyar valóság, a fizetések szintje.

    A Tesla termékpalettájából is az ilyen kicsi, Renault Zoe szintű kocsit hiányolom. De tartok tőle, hogy azon valójában a Renaultnak sincs sok haszna.

    Azért kíváncsi vagyok, hogy a kínai piacon mit tudnak produkálni. És tegyük még hozzá, hogy a villanykocsikat elég rendesen támogatja az állam, szóval a teljes piaci képbe az is beletartozik, hogy az ár 10%-át is az államok belepumpálják a piacba.

    Az tény, hogy a nagy gyártók nagyon-nagyon lassan reagálnak erre a szegmensre és nem teljes erőbedobással, ez mindenképpen jó pár évnyi lehetőséget ad még a Teslának.
  • Sequoyah
    #19
    Szo se rola, tipikus "growth" profilu vallalat. Mentsegukre, jopar masik autogyarto is ki van tomve adossaggal, es szamukra nem lehetoseg az hogy kinojjek. Es a Tesla meg azert pesszimistabb joslatok szerint is tud noni.
    En egy "growth" profilu vallalat eseten azt nezem, hogy kepesek-e fedezni az adossagot a MAI profittal. Ha az adossag kifizetese teljes mertekben attol fugg, hogy a jovoben nagy novekedest tudnak produkalni, akkor az komoly aggodalomra ad okot. Nem ritka az ilyen...

    Az eroltetett novekedes naluk most szukseges, mert meg kell szerezni a piaci reszesedest mielott a tobbi gyarto felebredne. Nem hittem volna magam sem hogy ilyen lassan reagalnak a tobbiek, szoval en most jobban bizok mar ebben mint korabban. Es latszik hogy egy befektetett dollar tobb mint egy dollar erteknovekedest hoz.

    A Teslanal a fordulopont 1-2 eve volt amikor az adossaguk mar magas volt, de a Model 3 gyartasa igencsak akadozott, szoval nem volt meg a fedezet az adossagra.
    A jovoben en szvsz ket veszelyes lehetoseget latok:
    - Komolyan valtozik a piac, ami persze minden esetben problema, de magas adossag eseten nagyobb problema
    - Nem tudjak mikor kell megallni, es lenduletbol akkor is novekedni probalnak majd amikor mar nem lehet.

    Szoval en joval optimistabb vagyok a vallalat jovojevel kapcsolatban, mint a reszvenyei jovojevel kapcsolatban, amik mar bearaztak a jovobeni sikerek nagyon nagy reszet.


    Abszolut szemelyes tapasztalat, nem pedig statisztika, de en egy olyan helyen lakom, ami a Teslanak abszolut a piaca, a kozeposztalybeli kertvaros. Es most, 2020 folyaman latom, hogy sorra jelennek meg a hazak elott a Model 3-ak es Model Y-ok. A Model S es Model X sikeresen menove tette a markat, a fenti ket model pedig realis mindennapi alternativava tette sokak szamara, es most kezdik csak el az atlagemberek vasarolni.
    De a jovobeni novekedes fele az infrastrukturatol fugg. Az emberek fele nem hazban el, es szamukra nem alternativa ez, mert nem tudjak tolteni. Kerdes, hogy egy atlag tarsashaz mikor kezdi el felszerelni a parkolot konnektorokkal. Amit mindenhol jova kell hagyni a lakokozosseggel.
  • NEXUS6
    #18
    Általában az elektromos autók elég erős értékvesztést mutatnak a használtautó piacon. Vessük össze, hogy általában az azonos kategóriájú hagyományos meghajtású járművekhez képest alcsonyabb futásteljesítménnyel, elhasználtsággal hirdetik őket.
    Ez igazából azértvan, mert az újabb, nagyobb hatótávolságú modellek nyomják le a hsznált elektromos járművek árát és nem azért mert sokkal rosszabbak lennének valamilyen nem ismert tényező tekintetében az azonos kategóriájú belsőégésűeknél.
  • NEXUS6
    #17
    "De valamiert az az erzesem hogy te proalod kicseresznyezni a legmagasabb adossaggal kapcsolatos szamot, barmit is jelentsen az a szam.."
    Jogos, valóban volt bennem egy ilyen kekeckedő szándék. ;)

    Köszönöm, hogy mélyebb összefüggésekben helyezted számomra is a dolgokat, pénzügyi mutatókat.

    Ezekután inkább azon agyalgok, hogy nem-e túl gyors az az ütem, ahogy a cég próbál növekedni, terjeszkedni? Volt már példa rá, hogy az eröltetett fejlesztés visszaütött.
    Figyelembe véve azt is, hogy a piac, a konkrét termékeik eladhatósága, amelyek ugye nem olcsók, vajon mekkora is, milyen terjeszkedési lehetőségeik vannak igazából?
  • Sequoyah
    #16
    Te honnan vetted a "megjeleneskori piaci arakat? Ha most akarsz venni, akkor 70-90k kozott van, amihez kepest keptelensek 58.000-nel tobbet kerni egy hasznalt modellert.

    Vagy a "Plaid" modot vetted alapul, minden eztraval, osszehasonlitva egy atlagos hasznalt modellel?

    Es most nezd melle pl 7-es BMW-ket, amik kozul a 2013-as modellek 20k alatt futnak. Ehhez kepest a Tesla egy jo befektetes:)


    https://caredge.com/tesla/depreciation
    Utoljára szerkesztette: Sequoyah, 2020.10.29. 21:27:40
  • M2 #15
    Mi értelme egy működő cégnél úgy számolni, mintha már csődeljárás alatt lenne? Ha fejlődik a cég, simán ki tudja fizetni az adósságait a saját részvényeivel. De általában ez még csak nem is cél, csak ha már nagyon nincs más helye a pénznek.
  • M2 #14
    Igen, mert a régi amerikai autók is a nulla műszaki fejlesztések miatt olyan egyszerűek mint a faék. Megspékelve silány gyártási technológiával és hanyag munkával.
    Nagy előnyük, hogy lelkes műhelyek javítani tudják a gyári hibás részeket, általában az alkatrészek újra legyártásával.
  • 0Fritz
    #13
    Az kétségtelen, hogy mindenhol tovább kurvult az autóipar és az általuk nyújtott minőség - köztük a német is -, de a tesla az illesztések és nyikorgások terén azonos szinten van a daciaval. Sajnos árban már nem.

    Nézzük az értékvesztést:

    2013 Tesla Model S megjelenéskori piaci ár: ~ 112.000$
    Jelenlegi piaci ár: ~ 33.000$

    2014 Tesla Model S megjelenéskori piaci ár: ~ 115.000$
    Jelenlegi piaci ár: ~ 38.000$

    2015 Tesla Model S megjelenéskori piaci ár: ~ 130.000$
    Jelenlegi piaci ár: ~ 43.000$

    2018 Tesla Model S megjelenéskori piaci ár: ~ 140.000$
    Jelenlegi piaci ár: ~ 58.000$

    Ezek a tipusok mind a nyolc éves garanciaidőn belül vannak még valamennyire használható akkumulátorral.
    Garanciális autó az eredeti ár harmadáért... Igazad van, bizony zuhan az a kő.
  • Sequoyah
    #12
    Total assets pedig 45 milliard. Ez all parban a total liabilitiessel. Az 1.6-os arany az egyaltalan nem szamit rossznak.
    https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/total-assets

    Raadasul az assets mar a 3. eve gyorsaban no mint a liabilities, ami altalanossagban arra utal hogy ezek a befektetesek megterulnek.

    Egyebkent a "current liabilities" sokkal relevansabb a ceg penzugyi stabilitasaval kapcsolatban, mert ez az amit belathato idon belul ki kellhet fizetni, nem pedig a "total liabilities" De valamiert az az erzesem hogy te proalod kicseresznyezni a legmagasabb adossaggal kapcsolatos szamot, barmit is jelentsen az a szam..
    Utoljára szerkesztette: Sequoyah, 2020.10.29. 16:30:45
  • NEXUS6
    #11
    Tesla liabilites Tévedtem tényleg nem 25, hanem 28 fölött van.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2020.10.29. 15:50:12
  • Sequoyah
    #10
    Hozzateszem a legutobbi negyedeves profit 300+ millio volt mindenfele adossagok es befektetesek kifizetese utan. A teljes profitjuk viszont 1 milliard korul mozog NEGYEDEVENTE, szoval 4+ milliard az elmult 1 evben, amibol nem harminc, hanem kevesebb mint 4 ev alatt ki tudnak fizetni minden adossagukat.
    Utoljára szerkesztette: Sequoyah, 2020.10.29. 15:32:11
  • Sequoyah
    #9
    15 milliardos adossaguk van. 28 milliardos eves bevetel mellett ez egyaltalan nem kiugro, raadasul a beveteluk gyorsabban novekszik mint az adossag, szoval ugy tunik jo helyre fektettek be ezt az adossagot. Raadasul az adossag mogott boven van fedezet, szoval a befektetok nem igazan aggodnak mostansag hogy valoban beindult a gyartas.
    A merleguk teljesen egeszsegesnek nez ki tekintve hogy viszonylag uj, es gyorsan novekvo bizniszrol van szo.

    A felfujt tozsdei erteknek pedig aztan semmi koze a penzugyi merlegukhoz, azon kivul hogy nagyon jo lehetoseget nyujt arra hogy keszpenzt gyujtsenek be es szukseg eseten kifizessek vele az adossagukat.

    UI: Most latom hogy ez utobbi mar meg is tortent, szoval a 15 milliardos adossag melle van ugyanennyi keszpenzuk is, amibol akar egybol ki is tudnak fizetni az OSSZES adossagot. De persze nem teszik, mert uj gyarakat akarnak epteni.
    Utoljára szerkesztette: Sequoyah, 2020.10.29. 15:19:31
  • Sequoyah
    #8
    Nevess csak, de jo oka van annak hogy mindenki azt tanacsolja, hogy nemet premiumot csak addig tasts amig tart ra a garancia, utana pedig ugy zuhan az erteke mint a ko, mert egy vagyon folyton javitgatni...
  • NEXUS6
    #7
    Aha, a hír igaz, van nyereség, meg nagy marketing, meg felfújt tőzsdei érték. Csak épp a nyereség évi 1-2 száz millió $, amihez évente 1-2 Mrd $ tőkét vonnak be. A jelenlegi tartozás állományuk már 25 Mrd $ körül van. Vagyis ha több tőkét már nem vonnak be, és nyereségesek tudnak maradni legalább a jelenlegi szinten, akkor is kb 30 év mire pénzügyi egyensúlyba kerül a cég.

    Valószínűbb, hogy a hitelezők előbb megunják és bedöntik a céget, az új tulaj (valszeg a kínaiak) meg a tartozásokat is átveszik, vagy a vételárból kiegyenlítik, vagy legalábbis egy részét.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2020.10.29. 14:04:30
  • coolbboy83
    #6
    Ehhez képest eléggé sok régi amerikai verda remekül megy... és inkább egy Mustang mint egy trágya BMW....
  • 0Fritz
    #5
    "a Tesla gyartasi minosege meg mindig jobb mint a nemet premiumoke..."

    Na és itt röhögtem fel, köszönöm. :)
  • Sequoyah
    #4
    Nyeresegesek, szoval nem ugy tunik hogy csodbe mennenek.
    Visszahivasok pedig minden autonal vannak, es a Tesla gyartasi minosege meg mindig jobb mint a nemet premiumoke, es messze jobb mint a francia vagy olasz autoke. De persze messze nem egy Toyota vagy Honda...
  • kvp
    #3
    Van ott egy utkozes eseten szandekosan eltoro alkatresz, ami lehetove teszi, hogy utkozes eseten a kerek ellokje a kocsit a becsapodas iranyabol. Na ez az alkatresz a rossz, katyus utakon faradasos toressel is el tud torni, aminek az a mellekhatasa, hogy nagyobb sebessegen haladva hirtelen a toressel ellentetes oldal fele indul meg az auto. Ez ugyan balesetveszelyes, de maga az alapotlet - tehat utkozeselnyelesre hasznalni az auto kereket - alapveten jo otlet.
  • M2 #2
    Mármint minőségi autót építeni. Azt az amerikaiak soha nem tudtak, de indul a kínai és a német gyártás.
  • Ender Wiggin
    #1
    Kell még vagy 20 év, ha addg nem mennek csődbe, hogy megtanuljanak autót építeni...