Gyurkity Péter

Több akkumulátorra van szüksége a Teslának

Ezek leszállítását az LG Chem biztosítaná, miközben az eladások szépen megugrottak.

Elon Musk cége közzétette második negyedéves jelentését, amelyben arról számoltak be, hogy a vártnál jóval több, nagyjából 90 ezer autót szállítottak le, ennek hatására pedig még tovább növekedett a részvényárfolyam, amely rekordokat döntöget, a vállalat pedig már (legalábbis piaci értékét tekintve) a legnagyobb autógyártóvá avanzsált. A forgalom miatt még több akkumulátorra van szükség, ezt pedig egyik partnerük biztosítaná.

A Reuters arról számolt be a hónap elején, hogy a dél-koreai LG Chem, amely jelenleg is partneri viszonyban áll a céggel, több, számukra belföldinek számító gyártósorát alakítaná át, hogy a jelenleg használt egyetlen kínai helyszínhez hasonlóan ezek is az autókba szánt akkumulátorok sorozatgyártására álljanak át. A beszámoló alapján azonban nemcsak a fenti gyártó, hanem egyéb beszállítók is profitálhatnak majd az eladások felfutásából, ezeket a Tesla szintén hasonló erőfeszítések megtételére kéri, bár az érintettek egyelőre mélyen hallgatnak, a fejleményekről hírt adó források pedig szintén nevük elhallgatását kérték, megőrizve ezzel anonimitásukat.

A Tesla a meglévő nevadai akkumulátor-üzem után Kaliforniában is hasonló egység felépítésére készül, Fremontban ugyanis egyelőre magukat az autókat állítják össze. Ez utóbbi üzem 6 héten keresztül zárva volt, ezért is volt kellemes meglepetés a magasabb értékesítési szám, miközben a sanghaji gyártósor viszonylag rövid ideig volt kénytelen leállni a termeléssel, az év hátralévő részében pedig csak ott összesen 150 ezer autó legyártását tervezik. Ami a teljes évet illeti, a vállalat nagyjából félmillió autó leszállítására készül, ami nem jelent komoly változást a járvány előtti eredeti elképzelésekhez képest, ez tehát mindenképpen ambiciózus terv.

Miközben tehát az autóipar hagyományos szereplői az eladások csökkenése miatt leépítésre és a termelés visszafogására kényszerülnek, a Tesla vígan száguld tovább, meglátjuk, ez a lendület meddig tart majd ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • molnibalage83 #39
    Többet? Minél? Hogy megismételjem más helyes érveit.

    De akkor parancsolj.
    Az iparban és építészetben lézerszkennelést használnak 3D modell alkotására és valamiért nem fotókkal vacakolnak. Pedig a feltérképezendő objektumok még csak nem is mozognak...

    A LIDAR-t lehet, hogy zavarja az eső és a köd, de ez a kamerákra is igaz.

    Hosszú évek szopása után a teslát leszámítva mindenki belátta, hogy a tisztán képi úton próbálkozás nem fog menni értelmezhető időn belül és kombinált megoldásban kezdtek gondolkozni. Ezen dolgoznak most. Ez nem vélemény. Ez tény. Ezt történt, ez csinálják.
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2020.07.13. 10:03:12
  • defiant9 #38
    " Következőnél kiléptem."
    "Á, hagyjuk, zártam másik topicot is"
    "Na jó, még egy utolsó választ kapsz."
    Lol. Erre fogadni is mertem volna, saját magad sem ismered. Javaslom legközelebb ha nagy mellénnyel kijelentesz valamit akkor gondolj bele hogy tudod-e tartani. Most láthatóan nem sikerült. Ez a rövidlátásod miatt van, veled olyan vitázni mint valakivel sakkozni aki csak az aktuális féllépést látja, és már arra sem emléxik korábban mit lépett. Egy általános iskolás szintjén van a vitához szükséges képességeid jelentős része, és ezt most nem a minősítgetés miatt mondom.

    "Kezdjük talán ott, hogy sikerült itt is OFFTOPIC-ba elvinned a vitát."
    Kezdjük. Első hozzászólásodból idézve:
    "A Lidar-t meg hagyjuk már végre. Drága is, sz-r is, nem is működik."
    Akkor ki is kezdet el itt OFFtopicolni? Ha ennyire rövid/szeleketív a memóriád hogy azt sem tudod saját magad mit írtál akkor javaslom olvass vissza mielőtt vádaskodsz.

    "de talán első a Tesla lesz. "
    Tehát nincs, pont. Akkor a saját mércéddel miről beszélsz? LIDAR-os önvezetésnek működnie kell egyébként nem lesz meg szar, a kamrásnak elég ha majd csak lesz mert az jó. Legalább a saját primkó mércéd próbáld meg korekten alkalmazni.

    "Az, hogy az egy 1 autó széles utca te szerencsétlen."
    Vak vagy? Az utcában 4 autó elfér egymás mellett 5 már csak centizve, ebből 2 sort vesznek el a parkolók.
    A streetview autó poziciója véletlenszerű, nem azt a pontot jelöli ki aminél ne lehete előrébb menni. Az ember is pontosan ezt csinálja egy beláthatlan szituációban. Ha kell lemérem neked méterre, de jobb ha nem erősködsz a számokért mert ismét csak begénél vele. Továbbra is kérdés hogy miért próbáltál elshiftelődni erről a vesszőparipád keresztesződésről, csak nem kiderült hogy a perimeter lidar tökéletesen belátja az utcát?

    Láttál te már Lidar képet szerencsétlen ?
    Látam, LIDAR és kamera képeket is, mindegyik pontokból áll, nem objektumokat tartalmaz. A ponthalmazra burkoló egyenesekt, 3D testeket számolni már a SW-es réteg feladata. A különbség az hogy egy eleve 3D ponthalmazra ez jóval könnyebb mint a 2D-s halmazra, ahol a frame-ek közti elmozdulás alapján kell egy plusz körben mélységi információt előáálítani. A kamerával gond akkor van amikor nincs kellő kontraszt két eltérő távolságban lévő objektum átfedő képe közt, ekkor összemosódik a két objektum.

    "Szánalmas vagy."
    Érveid száma itt is 0. Egyre több ponton kell elsunnyognod.

    "Inkább csak túl fáradt voltam "
    Újabb elsunnyogás. Az hogy magyarázod hogy miért is nem tudsz reagálni egy érvre, attól még a vitában vesztettél, ez egy ilyen műfaj. A pszihológiai része érhető, próbálod kerülni a beismerést. Tipikus pótcselekvés, amikor az erőfforrásait valaki abba öli hogy megmagyarázza hogy tudna ugyan válaszolni, de nem akar. A többségünk kisiskolás korában tanulja meg hogy ez nem egy valid menekülési út, de megértem hogy a te szellemi szinteden ez még egy valós alternatíva.
  • mrzed001 #37
    Na jó, még egy utolsó választ kapsz.
    Kezdjük talán ott, hogy sikerült itt is OFFTOPIC-ba elvinned a vitát.

    AKKUMULÁTOROKRÓL volt szó te szerencsétlen !!!!

    Mi köze van az aksihoz a 3D zebrának te féleszű ???

    " szidtad a LIDAR-t hiszen nincs egy szériaautóban."
    Nem, nincs. PONT !

    "Kérem mutasd meg azt a piacon járművet ami kamera alapon L4 önvezetést tud."
    Nem ide tartozik, de talán első a Tesla lesz. Mert a többi sehol se tart. PONT.


    "Egyébként a példádban mi is akadályozza hogy előrébb guruljon az streetview autó, az ugyanis egy egyirányú utca +2 méter pedig még a felső szenzor számára is jelentősen növeli az érzékelési távolságot, az a kép közel sem így nézne ki +2 méterről. FAIL ismét."
    Az, hogy az egy 1 autó széles utca te szerencsétlen.
    Ha fél autónyit előre gurul akkor pontosan fél autónyi hely marad az onnan érkezőnek ...


    "Tehát kamera összefüggő objektumot lát, nem pixeleket, gondolom rögtön téglatestek ad vissza. Jó tudni. Műszakilag annyira 0 szinten vagy hogy az már fáj."
    Láttál te már Lidar képet szerencsétlen ? Szánalmas vagy.


    Waymo:
    "at a small scale"
    Szánalmas vagy.


    "Itt is elsunnyogtál éppen a válasz elől. "
    Inkább csak túl fáradt voltam egy hülyegyereknek az 1x1-et ismét elmagyarázni.
    Elsőre sem értette ... nem vesződök vele.
    Szánalmas próbálkozása vagy egy hülyegyereknek hogy értelemmel rendelkezőnek tettesse magát.


    Molnibalage: tőled meg aztán bakker ennél többet vártam.
    SQJ lehet a szép laza stílusával tenné helyre stílusod és butaságod, én szimplán :IGNORE:

  • molnibalage83 #36
    Nem ez az első alkalom, hogy beleszaladsz műszaki vonalon orbitálisan nagy pofonokba...
  • molnibalage83 #35
    "Műszakilag annyira 0 szinten vagy hogy az már fáj. "

    100%-ban egyetértek...
  • defiant9 #34
    Azzal hogy vicceskedni próbálsz attól még nem válaszoltál az érvekre. Tehát a vitát elveszteted, ez ilyen egyszerű.
  • mrzed001 #33
    "Tehát akkor saját megállapításod szerint eddig ostoba módon szidtad a LIDAR-t hiszen nincs egy szériaautóban. Tényleg olyan butuska vagy hogy folyamatosan magadat állítod be hülyének az ellentmondásaiddal 2 egymás utáni mondatban."
    Erről az a vicc jut eszmebe, hogy
    - doktor úr, elmehetek ?
    - NEM, ELMEBETEG !

    Hol látsz te ott ellentmondást te szerencsétlen?
    Á, hagyjuk, zártam másik topicot is.
    Idiótával vitázni ... értelmetlen.
  • defiant9 #32
    "Majd ha lesz (HA LESZ !!!) Lidar-os szériakocsi amit ugyanígy tudnak tesztelni userek is ..
    Addig: alma - vákuum"
    Tehát akkor saját megállapításod szerint eddig ostoba módon szidtad a LIDAR-t hiszen nincs egy szériaautóban. Tényleg olyan butuska vagy hogy folyamatosan magadat állítod be hülyének az ellentmondásaiddal 2 egymás utáni mondatban.

    "És hol tartanak az építgetésben?"
    Kérem mutasd meg azt a piacon járművet ami kamera alapon L4 önvezetést tud. Ha nem tudsz ilyet mutatni akkor a szavaiddal élve úgy tűnik KUDARC szaga van a LIDAR nélküli kamerás próbálkozásának.

    "nem látni olyan messzire, pl főútra kikanyarodásnál 70-100-al jövő autók közé"
    Tehát elismered hogy kifogytál az érvekből és a kedvenc vesszőparipáddal lukra futottál, ezért próbálsz kisunnyogni egy másik scenario-ba?
    Egyébként a példádban mi is akadályozza hogy előrébb guruljon az streetview autó, az ugyanis egy egyirányú utca +2 méter pedig még a felső szenzor számára is jelentősen növeli az érzékelési távolságot, az a kép közel sem így nézne ki +2 méterről. FAIL ismét.

    "A Lidar nem összefüggő objektumokat lát, ponthalmazt."
    Tehát kamera összefüggő objektumot lát, nem pixeleket, gondolom rögtön téglatestek ad vissza. Jó tudni. Műszakilag annyira 0 szinten vagy hogy az már fáj.

    "hogy legalább egy public demo-t el tudnának indítani."
    Nemtom megvan-e de a Waymo One üzemelő kerekedelmi szolgáltatás, safety driver nélkül, fizetős utasokkal, értelemszerűen csak egy városrészre korlátozva.

    "Én alátámasztom tényekkel amiket írok ... szembe ugye egyesekkel."
    Itt is elsunnyogtál éppen a válasz elől. Rugtál egy szép nagy öngólt mert láthatóan foglamad sincs hogyan történik a mozgás detektálása, miután ezzel szmebesítve lettél, elterelődsz anélkül hogy besimernéd a tévedésed. Szokásos gerincetelnekdésed megy ismét.
  • molnibalage83 #31
    Látom te valami elemhibbant módban vagy megint. Nem CSAK a LIDAR lesz. Lidar + kamera.
  • mrzed001 #30
    "A LIDAR akár körkörösen is figyelhet, ahogy az imádott teslád kamerái. Vagy ez szerinted csak valami egyedi csoda a teslától?"
    molnibalage ... te se menj már át full tahóba ha kérhetnélek.
    A Velodyne Lidar rendszer lényege (mind azt mind tudjuk, ugye? ), hogy 8-128 folyamatos lézersugarat forgat meg 5-20Hz-el (azaz mp-enként 5-20x megy körbe) és látótávja 100-300m.


    "Ahogy defiant9 is írta. Azért nincs még LIDAR-os autó nagy tömegben, mert ennyi szenvedés után a tesla kivételével MINDENKI kvázi belátta, hogy a csak képi úton erőlködés az nem fog menni."
    És amíg a Tesla TÖMEGESEN gyűjti a real life adatokat, fejleszti a rendszerét .... addig a többiek üres utakon kocsikáznak és nem jutnak egyről a kettőre.


    "Ha az ember is benézni, akkor a MI úgy tűnik nem fogja ezt megoldani."
    Valójában, ha jó lesz, igen. Persze a lehetetlen helyzeteket lehetetlen kivédeni, ezt aláírom.


    "A képes példád meg azért ökörség, mert a LIDAR és a kamera számára is LOS kell, hogy érzékeljen valamit. Tök mindegy, hogy a kamerát takarja ki valamit, vagy a LIDAR. Csak a LIDAR lehet akár a kocsi orrán is, ahogy tehetsz oda kamerát is."
    Ismét, a kamera olcsó, a Lidar drága ...
    A kép pedig kiválóan bemutatta, hogy a Lidar szenzor mit is fog látni ... mert kb pont ott van, ahol a Google kocsiján a kamera.
    Ok, nem azt hogy mit fog látni, ahhoz törölni kellene onnan a pixelek kb 90%-át.