Gyurkity Péter
Több akkumulátorra van szüksége a Teslának
Ezek leszállítását az LG Chem biztosítaná, miközben az eladások szépen megugrottak.
Elon Musk cége közzétette második negyedéves jelentését, amelyben arról számoltak be, hogy a vártnál jóval több, nagyjából 90 ezer autót szállítottak le, ennek hatására pedig még tovább növekedett a részvényárfolyam, amely rekordokat döntöget, a vállalat pedig már (legalábbis piaci értékét tekintve) a legnagyobb autógyártóvá avanzsált. A forgalom miatt még több akkumulátorra van szükség, ezt pedig egyik partnerük biztosítaná.
A Reuters arról számolt be a hónap elején, hogy a dél-koreai LG Chem, amely jelenleg is partneri viszonyban áll a céggel, több, számukra belföldinek számító gyártósorát alakítaná át, hogy a jelenleg használt egyetlen kínai helyszínhez hasonlóan ezek is az autókba szánt akkumulátorok sorozatgyártására álljanak át. A beszámoló alapján azonban nemcsak a fenti gyártó, hanem egyéb beszállítók is profitálhatnak majd az eladások felfutásából, ezeket a Tesla szintén hasonló erőfeszítések megtételére kéri, bár az érintettek egyelőre mélyen hallgatnak, a fejleményekről hírt adó források pedig szintén nevük elhallgatását kérték, megőrizve ezzel anonimitásukat.
A Tesla a meglévő nevadai akkumulátor-üzem után Kaliforniában is hasonló egység felépítésére készül, Fremontban ugyanis egyelőre magukat az autókat állítják össze. Ez utóbbi üzem 6 héten keresztül zárva volt, ezért is volt kellemes meglepetés a magasabb értékesítési szám, miközben a sanghaji gyártósor viszonylag rövid ideig volt kénytelen leállni a termeléssel, az év hátralévő részében pedig csak ott összesen 150 ezer autó legyártását tervezik. Ami a teljes évet illeti, a vállalat nagyjából félmillió autó leszállítására készül, ami nem jelent komoly változást a járvány előtti eredeti elképzelésekhez képest, ez tehát mindenképpen ambiciózus terv.
Miközben tehát az autóipar hagyományos szereplői az eladások csökkenése miatt leépítésre és a termelés visszafogására kényszerülnek, a Tesla vígan száguld tovább, meglátjuk, ez a lendület meddig tart majd ki.
Elon Musk cége közzétette második negyedéves jelentését, amelyben arról számoltak be, hogy a vártnál jóval több, nagyjából 90 ezer autót szállítottak le, ennek hatására pedig még tovább növekedett a részvényárfolyam, amely rekordokat döntöget, a vállalat pedig már (legalábbis piaci értékét tekintve) a legnagyobb autógyártóvá avanzsált. A forgalom miatt még több akkumulátorra van szükség, ezt pedig egyik partnerük biztosítaná.
A Reuters arról számolt be a hónap elején, hogy a dél-koreai LG Chem, amely jelenleg is partneri viszonyban áll a céggel, több, számukra belföldinek számító gyártósorát alakítaná át, hogy a jelenleg használt egyetlen kínai helyszínhez hasonlóan ezek is az autókba szánt akkumulátorok sorozatgyártására álljanak át. A beszámoló alapján azonban nemcsak a fenti gyártó, hanem egyéb beszállítók is profitálhatnak majd az eladások felfutásából, ezeket a Tesla szintén hasonló erőfeszítések megtételére kéri, bár az érintettek egyelőre mélyen hallgatnak, a fejleményekről hírt adó források pedig szintén nevük elhallgatását kérték, megőrizve ezzel anonimitásukat.
A Tesla a meglévő nevadai akkumulátor-üzem után Kaliforniában is hasonló egység felépítésére készül, Fremontban ugyanis egyelőre magukat az autókat állítják össze. Ez utóbbi üzem 6 héten keresztül zárva volt, ezért is volt kellemes meglepetés a magasabb értékesítési szám, miközben a sanghaji gyártósor viszonylag rövid ideig volt kénytelen leállni a termeléssel, az év hátralévő részében pedig csak ott összesen 150 ezer autó legyártását tervezik. Ami a teljes évet illeti, a vállalat nagyjából félmillió autó leszállítására készül, ami nem jelent komoly változást a járvány előtti eredeti elképzelésekhez képest, ez tehát mindenképpen ambiciózus terv.
Miközben tehát az autóipar hagyományos szereplői az eladások csökkenése miatt leépítésre és a termelés visszafogására kényszerülnek, a Tesla vígan száguld tovább, meglátjuk, ez a lendület meddig tart majd ki.