Berta Sándor
Ritkán érintettek balesetekben a Tesla autói
A jelenség hátterében elsősorban a szoftver fejlődése áll.
A Tesla Motors nyilvánosságra hozta a belső biztonsági jelentését, amelyből kiolvasható volt, hogy a gyártó Autopilot nevű rendszere, illetve az azt használó gépkocsik 4,68 millió mérföldenként voltak érintettek egy balesetben. Amennyiben viszont a program ki volt kapcsolva, de a biztonsági funkciók aktiválva voltak, akkor az adott modellek sokkal gyakrabban, 1,99 millió mérföldenként karamboloztak. Amennyiben az Autopilot és a biztonsági funkciók is ki voltak kapcsolva, akkor 1,42 millió mérföldenként következett be egy-egy esemény. Az adatokkal kapcsolatban ugyanakkor mindenképpen figyelembe kell venni, hogy a koronavírus-járvány miatt eleve a megszokottnál kevesebben közlekedtek az utakon, nem csupán az Amerikai Egyesült Államokban, hanem a világ más részein is.
A konszern néhány éve állítja össze a baleseti jelentését, amelyben többek között feltünteti, hogy egymillió mérföldenként hány baleset történik a járműveivel. A dokumentum a balesetek száma mellett tartalmazza azt is, hogy az adott autók mikor közlekedtek a bekapcsolt megoldással és mikor haladtak anélkül, s ezekben az esetekben hány baleset történt. A társaság 2018 óta hozza nyilvánosságra a jelentést. Az első anyagban még az szerepelt, hogy bekapcsolt robotpilóta mellett 3,34 millió mérföldenként, míg kikapcsolt szoftverrel 1,92 millió mérföldenként következett be egy baleset. Összehasonlításul: a tavalyi esztendő első negyedévében 2,87 millió mérföldenként került sor bekapcsolt Autopilot mellett balesetekre, míg a kikapcsolt program mellett 1,76 millió mérföldenként következett be ilyen esemény.
Az amerikai közlekedési minisztériumhoz tartozó National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) kiértékelése szerint az USA-ban átlagosan 479 000 mérföldenként történik egy baleset.
A Tesla Motors nyilvánosságra hozta a belső biztonsági jelentését, amelyből kiolvasható volt, hogy a gyártó Autopilot nevű rendszere, illetve az azt használó gépkocsik 4,68 millió mérföldenként voltak érintettek egy balesetben. Amennyiben viszont a program ki volt kapcsolva, de a biztonsági funkciók aktiválva voltak, akkor az adott modellek sokkal gyakrabban, 1,99 millió mérföldenként karamboloztak. Amennyiben az Autopilot és a biztonsági funkciók is ki voltak kapcsolva, akkor 1,42 millió mérföldenként következett be egy-egy esemény. Az adatokkal kapcsolatban ugyanakkor mindenképpen figyelembe kell venni, hogy a koronavírus-járvány miatt eleve a megszokottnál kevesebben közlekedtek az utakon, nem csupán az Amerikai Egyesült Államokban, hanem a világ más részein is.
A konszern néhány éve állítja össze a baleseti jelentését, amelyben többek között feltünteti, hogy egymillió mérföldenként hány baleset történik a járműveivel. A dokumentum a balesetek száma mellett tartalmazza azt is, hogy az adott autók mikor közlekedtek a bekapcsolt megoldással és mikor haladtak anélkül, s ezekben az esetekben hány baleset történt. A társaság 2018 óta hozza nyilvánosságra a jelentést. Az első anyagban még az szerepelt, hogy bekapcsolt robotpilóta mellett 3,34 millió mérföldenként, míg kikapcsolt szoftverrel 1,92 millió mérföldenként következett be egy baleset. Összehasonlításul: a tavalyi esztendő első negyedévében 2,87 millió mérföldenként került sor bekapcsolt Autopilot mellett balesetekre, míg a kikapcsolt program mellett 1,76 millió mérföldenként következett be ilyen esemény.
Az amerikai közlekedési minisztériumhoz tartozó National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) kiértékelése szerint az USA-ban átlagosan 479 000 mérföldenként történik egy baleset.