Ritkán érintettek balesetekben a Tesla autói

A jelenség hátterében elsősorban a szoftver fejlődése áll.

A Tesla Motors nyilvánosságra hozta a belső biztonsági jelentését, amelyből kiolvasható volt, hogy a gyártó Autopilot nevű rendszere, illetve az azt használó gépkocsik 4,68 millió mérföldenként voltak érintettek egy balesetben. Amennyiben viszont a program ki volt kapcsolva, de a biztonsági funkciók aktiválva voltak, akkor az adott modellek sokkal gyakrabban, 1,99 millió mérföldenként karamboloztak. Amennyiben az Autopilot és a biztonsági funkciók is ki voltak kapcsolva, akkor 1,42 millió mérföldenként következett be egy-egy esemény. Az adatokkal kapcsolatban ugyanakkor mindenképpen figyelembe kell venni, hogy a koronavírus-járvány miatt eleve a megszokottnál kevesebben közlekedtek az utakon, nem csupán az Amerikai Egyesült Államokban, hanem a világ más részein is.

A konszern néhány éve állítja össze a baleseti jelentését, amelyben többek között feltünteti, hogy egymillió mérföldenként hány baleset történik a járműveivel. A dokumentum a balesetek száma mellett tartalmazza azt is, hogy az adott autók mikor közlekedtek a bekapcsolt megoldással és mikor haladtak anélkül, s ezekben az esetekben hány baleset történt. A társaság 2018 óta hozza nyilvánosságra a jelentést. Az első anyagban még az szerepelt, hogy bekapcsolt robotpilóta mellett 3,34 millió mérföldenként, míg kikapcsolt szoftverrel 1,92 millió mérföldenként következett be egy baleset. Összehasonlításul: a tavalyi esztendő első negyedévében 2,87 millió mérföldenként került sor bekapcsolt Autopilot mellett balesetekre, míg a kikapcsolt program mellett 1,76 millió mérföldenként következett be ilyen esemény.

Az amerikai közlekedési minisztériumhoz tartozó National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) kiértékelése szerint az USA-ban átlagosan 479 000 mérföldenként történik egy baleset.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • M2 #7
    Kalifornia államban az egyik legtöbbet eladott autó a Tesla Model 3, tehát nem mondhatnánk, hogy az alacsony példányszám miatt jobbak a statisztikáik. Emberéletet tekintve messze kimagaslóan jók a statisztikáik, az anyagi kár tekintetében szintén (kis koccanások).
  • Ender Wiggin #6
    De amikor elcseszi a rendszer, akkor nagyon. Ugye szinte minden auto-pilot esemény rendkívül hülye helyzetben következik be. Olykor a sofőr nincs is az autóban. Erre aztán tényleg büszkének kell lenni...

    @sequoyah: nem mindegy. mert 100 autó is összehozhat ilyen statot, meg 10000 is. a kevesebb sokkal jobb mutatókat produkál statisztikailag.
  • Tetsuo #5
    Talán az is lényeges, hogy mondjuk a koccanást is balesetnek vették-e a statisztikában, vagy nem, de amit okkal nem forszíroztak az az, hogy a Tesla autóit tipikusan nem a felvágós h*lyegyerek meg a tipikus börtönjelölt veszi, hanem inkább a talán divat előtt járó, de szabálykövetőbb állampolgárok.
    Pl. itthon egy BMW nagyobb eséllyel büntetőfékez, mint egy Tesla.
  • Sequoyah #4
    A messze legnagyobb elony az nem a hosszu ut, hanem a napi ingazas, amikor nagy forgalomban mesz, es a vezetes nagy reszet az teszi ki hogy gyorsitasz-lassitasz-koveted a tavolsagot. Itt tortenik a legtobb rafutas es koccanas, es az agyat is lefarasztja gyorsan az allando odafigyeles.
    Ezn mar egy adaptiv tempomat is rengeteget segit, remelem hamarosan kotelezo lesz minden uj autoban.
  • Sequoyah #3
    Tok mindegy hanyan veszik, mert a cikkben vilagosan leirtak, hogy futott kilometerenkenti balesetekrol van szo.
    Es a kozeposztaly is nagyon veszi, napi ingazashoz, ami az atlagnal kockazatosabb.
  • tom_pika #2
    Azt is tegyük hozzá, hogy a robotpilóta vélhetőleg nagyon jó utakon, autópályán van bekapcsolva, és nem városban ill. nehezebben járható helyeken. Ilyen viszonylag egyszerű helyzetben már hatékonyan előzi meg pl a ráfutást, ami türelmetlen vezetésből, esetleg elszundikálásból adódik. Hosszú utakon persze ez is nagy segítség.
  • csigafi #1
    "Ritkán érintettek balesetekben a Tesla autói "
    Ez nagyon jó. Azonban azt sem szabad elfelejteni hogy nem egy tömegtermékről van szó így még az a ritka is soknak számít. Teslát azért csak a tehetősebb réteg vásárol. Ők meg többségben szarnak mindenre.