Ritkán érintettek balesetekben a Tesla autói

A jelenség hátterében elsősorban a szoftver fejlődése áll.

A Tesla Motors nyilvánosságra hozta a belső biztonsági jelentését, amelyből kiolvasható volt, hogy a gyártó Autopilot nevű rendszere, illetve az azt használó gépkocsik 4,68 millió mérföldenként voltak érintettek egy balesetben. Amennyiben viszont a program ki volt kapcsolva, de a biztonsági funkciók aktiválva voltak, akkor az adott modellek sokkal gyakrabban, 1,99 millió mérföldenként karamboloztak. Amennyiben az Autopilot és a biztonsági funkciók is ki voltak kapcsolva, akkor 1,42 millió mérföldenként következett be egy-egy esemény. Az adatokkal kapcsolatban ugyanakkor mindenképpen figyelembe kell venni, hogy a koronavírus-járvány miatt eleve a megszokottnál kevesebben közlekedtek az utakon, nem csupán az Amerikai Egyesült Államokban, hanem a világ más részein is.

A konszern néhány éve állítja össze a baleseti jelentését, amelyben többek között feltünteti, hogy egymillió mérföldenként hány baleset történik a járműveivel. A dokumentum a balesetek száma mellett tartalmazza azt is, hogy az adott autók mikor közlekedtek a bekapcsolt megoldással és mikor haladtak anélkül, s ezekben az esetekben hány baleset történt. A társaság 2018 óta hozza nyilvánosságra a jelentést. Az első anyagban még az szerepelt, hogy bekapcsolt robotpilóta mellett 3,34 millió mérföldenként, míg kikapcsolt szoftverrel 1,92 millió mérföldenként következett be egy baleset. Összehasonlításul: a tavalyi esztendő első negyedévében 2,87 millió mérföldenként került sor bekapcsolt Autopilot mellett balesetekre, míg a kikapcsolt program mellett 1,76 millió mérföldenként következett be ilyen esemény.

Az amerikai közlekedési minisztériumhoz tartozó National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) kiértékelése szerint az USA-ban átlagosan 479 000 mérföldenként történik egy baleset.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • M2 #9
    Az ember se tudja. Percenként hajtanak bele álló dolgokba az emberek a világon. Most is egy. Meg most is egy. És most is...
    Utoljára szerkesztette: M2, 2020.06.04. 04:32:32
  • Ender Wiggin #8
    Légyszíves hasonlítsd össze a nem elektromos eladásokkal is... A Teslának 1%-os piaci részesedése van (190 ezret adtak el az egész USÁ-ban, ez még a hibridekhez képest is kurva kevés). És nem mindben van Autopilot, és nem mindenki használja, főleg nem állandóan. Amikor meg igen, akkor autópályán, egyes úton, napos időben, aztán mégis gond van, ha sávot kell váltani, vagy jön a szalagkorlát vagy szimplán csak lassít valaki.

    Épp most hír, hogy oldalra dőlt teherautóba ment bele a Tesla. Amit az ember már 5 évesen is tud (hogy az ott egy fekvő teherautó és meg kéne állni), azt a hiperszuper millió km baleset nélkül bullshit nem tudja. :)))
  • M2 #7
    Kalifornia államban az egyik legtöbbet eladott autó a Tesla Model 3, tehát nem mondhatnánk, hogy az alacsony példányszám miatt jobbak a statisztikáik. Emberéletet tekintve messze kimagaslóan jók a statisztikáik, az anyagi kár tekintetében szintén (kis koccanások).
  • Ender Wiggin #6
    De amikor elcseszi a rendszer, akkor nagyon. Ugye szinte minden auto-pilot esemény rendkívül hülye helyzetben következik be. Olykor a sofőr nincs is az autóban. Erre aztán tényleg büszkének kell lenni...

    @sequoyah: nem mindegy. mert 100 autó is összehozhat ilyen statot, meg 10000 is. a kevesebb sokkal jobb mutatókat produkál statisztikailag.
  • Tetsuo #5
    Talán az is lényeges, hogy mondjuk a koccanást is balesetnek vették-e a statisztikában, vagy nem, de amit okkal nem forszíroztak az az, hogy a Tesla autóit tipikusan nem a felvágós h*lyegyerek meg a tipikus börtönjelölt veszi, hanem inkább a talán divat előtt járó, de szabálykövetőbb állampolgárok.
    Pl. itthon egy BMW nagyobb eséllyel büntetőfékez, mint egy Tesla.
  • Sequoyah #4
    A messze legnagyobb elony az nem a hosszu ut, hanem a napi ingazas, amikor nagy forgalomban mesz, es a vezetes nagy reszet az teszi ki hogy gyorsitasz-lassitasz-koveted a tavolsagot. Itt tortenik a legtobb rafutas es koccanas, es az agyat is lefarasztja gyorsan az allando odafigyeles.
    Ezn mar egy adaptiv tempomat is rengeteget segit, remelem hamarosan kotelezo lesz minden uj autoban.
  • Sequoyah #3
    Tok mindegy hanyan veszik, mert a cikkben vilagosan leirtak, hogy futott kilometerenkenti balesetekrol van szo.
    Es a kozeposztaly is nagyon veszi, napi ingazashoz, ami az atlagnal kockazatosabb.
  • tom_pika #2
    Azt is tegyük hozzá, hogy a robotpilóta vélhetőleg nagyon jó utakon, autópályán van bekapcsolva, és nem városban ill. nehezebben járható helyeken. Ilyen viszonylag egyszerű helyzetben már hatékonyan előzi meg pl a ráfutást, ami türelmetlen vezetésből, esetleg elszundikálásból adódik. Hosszú utakon persze ez is nagy segítség.
  • csigafi #1
    "Ritkán érintettek balesetekben a Tesla autói "
    Ez nagyon jó. Azonban azt sem szabad elfelejteni hogy nem egy tömegtermékről van szó így még az a ritka is soknak számít. Teslát azért csak a tehetősebb réteg vásárol. Ők meg többségben szarnak mindenre.