SG.hu
Sebességrekordot állított fel egy vezető nélküli versenyautó

Egy Maserati MC20 Coupe, amelyben senki sem ült a vezetőülésben, új szárazföldi sebességrekordot állított fel az autonóm járművek között: a múlt héten a Kennedy Űrközpontban tartott autóipari rendezvényen elérte a 318 km/órás sebességet.
A jármű a Politecnico di Milano, Olaszország legnagyobb tudományos és technológiai egyeteme által kifejlesztett önvezető szoftvert futtatta. A csapat az Indy Autonomous Challenge nevű versenyen is részt vett, amely legutóbb a Las Vegas Motor Speedway-en zajlott le a CES 2025 során. A versenyautó a NASA ikonikus űrsiklóinak árnyékában rekordsebességgel repült végig a 2,8 mérföldes kifutópályán, felülmúlva az Indy Autonomous Challenge és a PoliMOVE által szintén tartott 309 km/órás rekordot, amelyet egy IAC AV-21-es versenyautó állított fel 2022 áprilisában.
A csúcsdöntés figyelemre méltó, és nem csak azért, mert egy autonóm versenyautó gyorsabban haladt, mint bármely más önvezető jármű előtte. Részben az autonóm vezetési rendszer alapját képező algoritmusok megbízhatóságának stresszteszteléséről van szó, annak meghatározásáról, hogy hogyan kezelik az extrém sebességeket. A határok feszegetésével a rekordot jelentő eredményt elérő csapat azt reméli, hogy a tanulságok alkalmazásával a biztonságot a helyi utakon közlekedő autonóm közúti járművekre is alkalmazni tudják.
"Ezek a sebességi világrekordok sokkal többet jelentenek, mint a jövő technológiájának bemutatása” - mondta Paul Mitchell, az Indy Autonomous Challenge és az Aidoptation BV vezérigazgatója. "A mesterséges intelligencia-vezető szoftvereket és a robotikai hardvereket az abszolút határig toljuk. Azzal, hogy ezt egy közúton is használható autóval tesszük, segítünk az autonóm versenyzés tanulságainak átültetésében, hogy lehetővé tegyük a biztonságos, biztonságos, fenntartható, nagy sebességű autonóm mobilitást az autópályákon.”
A Maserati MC20 stílusos - és drága - választás az autonóm futáshoz. A 90 millió forintért kapható versenyautó egy középre szerelt, ikerturbófeltöltős 3,0 literes V6-os motorral rendelkezik, amelyet a Maserati Nettunónak nevez. A motor komoly teljesítményt ad le: 621 lóerőt és 730 nm nyomatékot, amelyet egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül juttat a hátsó kerekekhez.
A jármű a Politecnico di Milano, Olaszország legnagyobb tudományos és technológiai egyeteme által kifejlesztett önvezető szoftvert futtatta. A csapat az Indy Autonomous Challenge nevű versenyen is részt vett, amely legutóbb a Las Vegas Motor Speedway-en zajlott le a CES 2025 során. A versenyautó a NASA ikonikus űrsiklóinak árnyékában rekordsebességgel repült végig a 2,8 mérföldes kifutópályán, felülmúlva az Indy Autonomous Challenge és a PoliMOVE által szintén tartott 309 km/órás rekordot, amelyet egy IAC AV-21-es versenyautó állított fel 2022 áprilisában.
A csúcsdöntés figyelemre méltó, és nem csak azért, mert egy autonóm versenyautó gyorsabban haladt, mint bármely más önvezető jármű előtte. Részben az autonóm vezetési rendszer alapját képező algoritmusok megbízhatóságának stresszteszteléséről van szó, annak meghatározásáról, hogy hogyan kezelik az extrém sebességeket. A határok feszegetésével a rekordot jelentő eredményt elérő csapat azt reméli, hogy a tanulságok alkalmazásával a biztonságot a helyi utakon közlekedő autonóm közúti járművekre is alkalmazni tudják.

"Ezek a sebességi világrekordok sokkal többet jelentenek, mint a jövő technológiájának bemutatása” - mondta Paul Mitchell, az Indy Autonomous Challenge és az Aidoptation BV vezérigazgatója. "A mesterséges intelligencia-vezető szoftvereket és a robotikai hardvereket az abszolút határig toljuk. Azzal, hogy ezt egy közúton is használható autóval tesszük, segítünk az autonóm versenyzés tanulságainak átültetésében, hogy lehetővé tegyük a biztonságos, biztonságos, fenntartható, nagy sebességű autonóm mobilitást az autópályákon.”
A Maserati MC20 stílusos - és drága - választás az autonóm futáshoz. A 90 millió forintért kapható versenyautó egy középre szerelt, ikerturbófeltöltős 3,0 literes V6-os motorral rendelkezik, amelyet a Maserati Nettunónak nevez. A motor komoly teljesítményt ad le: 621 lóerőt és 730 nm nyomatékot, amelyet egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül juttat a hátsó kerekekhez.