Berta Sándor
Robottaxikat készítene a Tesla
A társaság a meglévő modellek átalakítását akarja lehetővé tenni a tulajdonosok számára.
A CNBC számolt be arról, hogy a Tesla Motors megvásárolja a négy évvel ezelőtt alapított DeepScale nevű startupot. A kaliforniai vállalkozás által kifejlesztett technológia abban segít az autógyártóknak, hogy a gépkocsikban használt kisebb teljesítményű processzorok segítségével is nagyon pontos képfeldolgozást lehessen megvalósítani. Az érintett CPU-k szenzorokkal, térkép-, tervezési és vezérlőrendszerekkel dolgoznak együtt azért, hogy a járművek felderíthessék a környezetüket és az ott zajló eseményeket.
Az elképzelések alapján a Tesla Motors a technológia alkalmazásával az eddiginél fejlettebb sofőrsegítő rendszerekkel szerelné fel az autóit, amelyek elég jók ahhoz, hogy a tulajdonosaik robottaxikként bérbe adják azokat. Elsősorban az jelenti a problémát, hogy más gépkocsigyártókhoz hasonlóan a Tesla Motors is csupán korlátozott számítástechnikai erőforrásokkal rendelkezik a járművek esetében. Forrest Iandola, a DeepScale vezetője a héten csatlakozott a gyártó csapatához gépi tanulási szakemberként. Ezt a menedzser a LinkedIn-oldalán jelentette be. Iandola a Berkeley Egyetem tanult és végzett.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Tesla Motors mekkora összeget fizetett a vállalatért. Az elmúlt években a gyártó öt másik céget vásárolt fel, köztük a SolarCity-t 2016-ban, míg az akkumulátorok fejlesztésével foglalkozó Maxwell Technologies nevű társaságot idén.
A CNBC számolt be arról, hogy a Tesla Motors megvásárolja a négy évvel ezelőtt alapított DeepScale nevű startupot. A kaliforniai vállalkozás által kifejlesztett technológia abban segít az autógyártóknak, hogy a gépkocsikban használt kisebb teljesítményű processzorok segítségével is nagyon pontos képfeldolgozást lehessen megvalósítani. Az érintett CPU-k szenzorokkal, térkép-, tervezési és vezérlőrendszerekkel dolgoznak együtt azért, hogy a járművek felderíthessék a környezetüket és az ott zajló eseményeket.
Az elképzelések alapján a Tesla Motors a technológia alkalmazásával az eddiginél fejlettebb sofőrsegítő rendszerekkel szerelné fel az autóit, amelyek elég jók ahhoz, hogy a tulajdonosaik robottaxikként bérbe adják azokat. Elsősorban az jelenti a problémát, hogy más gépkocsigyártókhoz hasonlóan a Tesla Motors is csupán korlátozott számítástechnikai erőforrásokkal rendelkezik a járművek esetében. Forrest Iandola, a DeepScale vezetője a héten csatlakozott a gyártó csapatához gépi tanulási szakemberként. Ezt a menedzser a LinkedIn-oldalán jelentette be. Iandola a Berkeley Egyetem tanult és végzett.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Tesla Motors mekkora összeget fizetett a vállalatért. Az elmúlt években a gyártó öt másik céget vásárolt fel, köztük a SolarCity-t 2016-ban, míg az akkumulátorok fejlesztésével foglalkozó Maxwell Technologies nevű társaságot idén.