Berta Sándor

Robottaxikat készítene a Tesla

A társaság a meglévő modellek átalakítását akarja lehetővé tenni a tulajdonosok számára.

A CNBC számolt be arról, hogy a Tesla Motors megvásárolja a négy évvel ezelőtt alapított DeepScale nevű startupot. A kaliforniai vállalkozás által kifejlesztett technológia abban segít az autógyártóknak, hogy a gépkocsikban használt kisebb teljesítményű processzorok segítségével is nagyon pontos képfeldolgozást lehessen megvalósítani. Az érintett CPU-k szenzorokkal, térkép-, tervezési és vezérlőrendszerekkel dolgoznak együtt azért, hogy a járművek felderíthessék a környezetüket és az ott zajló eseményeket.

Az elképzelések alapján a Tesla Motors a technológia alkalmazásával az eddiginél fejlettebb sofőrsegítő rendszerekkel szerelné fel az autóit, amelyek elég jók ahhoz, hogy a tulajdonosaik robottaxikként bérbe adják azokat. Elsősorban az jelenti a problémát, hogy más gépkocsigyártókhoz hasonlóan a Tesla Motors is csupán korlátozott számítástechnikai erőforrásokkal rendelkezik a járművek esetében. Forrest Iandola, a DeepScale vezetője a héten csatlakozott a gyártó csapatához gépi tanulási szakemberként. Ezt a menedzser a LinkedIn-oldalán jelentette be. Iandola a Berkeley Egyetem tanult és végzett.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Tesla Motors mekkora összeget fizetett a vállalatért. Az elmúlt években a gyártó öt másik céget vásárolt fel, köztük a SolarCity-t 2016-ban, míg az akkumulátorok fejlesztésével foglalkozó Maxwell Technologies nevű társaságot idén.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • M2 #8
    "A merci taxiknál meg nem adja oda a soför a kocsit, hogy na menjél vele ahova akarsz."

    Látom sikerült megragadnod a lényeget.
  • Wharyoo #7
    Vállalatoknál még oké, elfogadom határesetnek, csak az egésznek olyan felhangja volt, mintha valami Uber-klónnak szánnák, csak nem én fuvarozok valakit, hanem magát fuvarozza valami idegen az én verdámmal... Mondjuk cégek esetén sem kicsit kockázatosnak tünik a befektetés.
    A merci taxiknál meg nem adja oda a soför a kocsit, hogy na menjél vele ahova akarsz :D
    Utoljára szerkesztette: Wharyoo, 2019.10.10. 18:35:55
  • kvp #6
    Itt elsosorban flottakezelokre gondoltak, pl. taxivallalatokra. Sajat ugyfelkezelo szoftverrel a fo kijelzon (es valoszinuleg kiszerelt kormannyal). A lenyeg, hogy nagy cegek, jo informatikai es szerviz hatterrel, tovabba nagy egyseges autoallomannyal.
  • M2 #5
    Érdekes kérdés, hogy mint vállalkozás, megérné-e. Venni három Teslát és kiküldeni egész napra "dolgozni".
    A Mercedes taxik se olcsó autók, mégis rengeteg fut belőlük, a humánerő összes költségével is profitot hozva.
  • Wharyoo #4
    A szándék az szép meg jó meg minden, de megnézném, hogy idehaza (vagy tulajdonképpen bárhol) hányad adják majd bérbe taxizni a tizen-, huszonmilliós autójukat... Én tuti nem tenném.
  • duke #3
    "Tesla Motors is csupán korlátozott számítástechnikai erőforrásokkal rendelkezik a járművek esetében."

    Nem teljesen ertem miert, mert ugy tudom hogy az NVIDIA gepeit lecserelve, egy direkt az onvezeteshez, tervezett ugynevezett FSD Full Self-Driving szamitogep vegzi az iranyitas.

  • kvp #2
    A tesla onvezetese mar sok esetben egesz jo. Meg tobb esetben meg nem latja a betontol az utat. Viszont nekik az osszes autojuk onvezet, meg akkor is amikor ember vezeti oket, ugyanis folyamatosan dolgozzak fel a latott kepet es kesziti el hozza a szoftver a vezerlesi kimenetet. Aztan amikor ember vezet akkor csak osszeveti a sajat donteset az emberevel es tanul belole ha a ketto nem egyezik. (majd az eredmenyt feltolti a gyarto szerverere a felhobe)

    A tobbi ceg is ezt csinalja, de csak nekik van kint az utakon ennyi tesztjarmuvuk (gyakorlatilag az osszes vezetesi segedes tesla az, amin friss a szoftver)