Berta Sándor
Jobban kell bízniuk az embereknek az autonóm járművekben
Fontos lenne, hogy a technológia egyszerre növelje a bizalmat, a biztonságot és a kényelmet.
A Continental egy olyan megoldást alkotott meg, amely az intuitív ember-gép párbeszédek megvalósításáért ötvözi az audio- és a vizuális interfészeket. Karsten Michels, a gyártó rendszerekért és technológiákért felelős vezetője hangsúlyozta, hogy folyamatos természetes párbeszédet tudnak felépíteni az emberek és a járművek között, s ez a dialógus nem csupán a bizalmon, hanem a lelkesedésen is alapul. Ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy az autonóm autók sikeresek legyenek.
Az új rendszert a Continental vezető nélküli technológiák fejlesztési platformja, a CUbE segítségével hozták létre a szakemberek és a célja az, hogy a felhasználók megbízzanak az önállóan közlekedő gépkocsikban. A megoldás lényege, hogy a felhasznált technológiák pozitív felhasználói élményeket kínáljanak a teljes folyamat során, s ne csupán például egy robottaxi megrendelése legyen gyors, egyszerű és hatékony, hanem az utasok célig való elszállítása is. A megvalósított koncepció segíti továbbá az embereket a következő útjuk megtervezésében és fontos információkat biztosít a társadalmi eseményekkel kapcsolatban.
A társaság a 2020-as Consumer Electronics Show (CES) keretében mutatta be azt, hogy a felhasználók egy okostelefonos alkalmazáson keresztül kényelmesen megrendelhetnek egy robotbuszt és lefoglalhatják az ülőhelyüket. A kapcsolódó szoftverben folyamatosan követhetik az autó pozícióját, majd az érkezéskor egy személyre szabott üdvözlet fogadja őket. Egy nagy méretű képernyőn minden fontos információt láthatnak az adott járatról, az elérhető helyi szolgáltatásokról, valamint a helyi kulturális, társadalmi programokról és nevezetességekről. Emellett akusztikus módon is értesülhetnek minden eseményről.
A robotbusz számára a legfontosabb a biztonság lesz, ezért a felszerelt szenzorok minden gyalogos jelenlétét regisztrálni fogják és erről tájékoztatják majd az utasokat, olyan formában is, hogy azt a színvakok is láthassák. Ezzel párhuzamosan a jármű a járókelőknek szintén jelezni fogja, hogy észlelte őket és felszólítja az érintetteket arra, hogy térjenek ki a busz útjából.
A Continental egy olyan megoldást alkotott meg, amely az intuitív ember-gép párbeszédek megvalósításáért ötvözi az audio- és a vizuális interfészeket. Karsten Michels, a gyártó rendszerekért és technológiákért felelős vezetője hangsúlyozta, hogy folyamatos természetes párbeszédet tudnak felépíteni az emberek és a járművek között, s ez a dialógus nem csupán a bizalmon, hanem a lelkesedésen is alapul. Ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy az autonóm autók sikeresek legyenek.
Az új rendszert a Continental vezető nélküli technológiák fejlesztési platformja, a CUbE segítségével hozták létre a szakemberek és a célja az, hogy a felhasználók megbízzanak az önállóan közlekedő gépkocsikban. A megoldás lényege, hogy a felhasznált technológiák pozitív felhasználói élményeket kínáljanak a teljes folyamat során, s ne csupán például egy robottaxi megrendelése legyen gyors, egyszerű és hatékony, hanem az utasok célig való elszállítása is. A megvalósított koncepció segíti továbbá az embereket a következő útjuk megtervezésében és fontos információkat biztosít a társadalmi eseményekkel kapcsolatban.
A társaság a 2020-as Consumer Electronics Show (CES) keretében mutatta be azt, hogy a felhasználók egy okostelefonos alkalmazáson keresztül kényelmesen megrendelhetnek egy robotbuszt és lefoglalhatják az ülőhelyüket. A kapcsolódó szoftverben folyamatosan követhetik az autó pozícióját, majd az érkezéskor egy személyre szabott üdvözlet fogadja őket. Egy nagy méretű képernyőn minden fontos információt láthatnak az adott járatról, az elérhető helyi szolgáltatásokról, valamint a helyi kulturális, társadalmi programokról és nevezetességekről. Emellett akusztikus módon is értesülhetnek minden eseményről.
A robotbusz számára a legfontosabb a biztonság lesz, ezért a felszerelt szenzorok minden gyalogos jelenlétét regisztrálni fogják és erről tájékoztatják majd az utasokat, olyan formában is, hogy azt a színvakok is láthassák. Ezzel párhuzamosan a jármű a járókelőknek szintén jelezni fogja, hogy észlelte őket és felszólítja az érintetteket arra, hogy térjenek ki a busz útjából.