• zsoltc
    #10
    Rufus, az eszmefuttatás érdekes de szerintem figyelmen kivul hagy egy pár részletet ami tovább árnyalja a kérdést.
    A reakció idöt a helyzet elöállásától számitod, egy szoftver rendszer viszont képes jósolni a sebességböl, irányból, gyorsulásból stb. s képes elöre felépiteni a nyomást a fékben...
    Más:
    Egy példa amirol sokat olvasok az a "nehéz döntés" hozatala, kin fog átmenni az autó. Egy vélemény: senkin akin az ember nem ment volna át. Ha jobbra vagy balra akadály van (autó, gyalogos, épület, kutya, fekete lyuk stb) nem lesz kormány rántás, csak fékezés. Ez nem morális kérdés hanem józan ész: a legbiztonságosabb döntés mindig az ha a sávodban maradsz és megpróbálod minimalizálni az elkerülhetetlen kimenetel sulyosságát. En nem szeretnék olyan autót ami érzelmek alapján dönt, se olyat amelyik felméri hogy mi lesz a kevesebb veszteség. Elöre felállitott szabályok alapján kell minding eljárnia (és nem döntenie), függetlenül attól hogy "ki jár rosszabbul". Ez különösen fontos ebben az ágazatban, hiszen a rendszert tesztelni kell és bizonyitani, hogy megfelelöen müködik.

    PS Kérlek ne kövezzetek meg, ez csupán az én véleményem, nyitott vagyok és izgalmasnak találnám ha ezt kulturáltan tovább boncolgatnánk...