• Macropus Rufus
    #9
    "mint egy ember helyzetértékelése és cselekvésére szükséges 1-1,5 mp"
    ez valami öreg emberke reakció ideje... :D :D

    Az ember képes 100ms-os reakció időre is. Ez ugye 0.1s. Ez abban az esetben van amikor az inger egyből egy reakciót is kivált a testben. Szóval ebben az esetben kb.pont olyan gyorsan jön a reakció mint amennyi idő alatt a szgép csak felméri a helyzet.
    Viszont amikor már mérlegelni is kell - és ugye a vezetésnél ez számít igazán - akkor 0.5-0.7sec az ember reakció ideje. Ennyi idő alatt méri fel a dogokat és dönti el mi a teendő és reagál. A féknek kell ~0.3sec a benyomástól számítva ahhoz, hogy a fékerő felépüljön. Ez összesen 0.8-1s. Ritkán több. A gépnek is kell 0.3sec a fékek miatt, szóval nem 0.1s hanem legalább 0.4s.

    Gyalogos gázolások: igen itt is számít a sebesség. De azért nem kell csodákat várni. Ő is simán át fog menni az emberen ha az be lép elé. A fizikát a szgép sem tudja meghágni.

    "szóval egy fejlett automata rendszer csökkentheti még bamba emberek mellett is a következményeket. "
    hát azért ez ennél némileg bonyolultabb. Simán ki fogja lapítani ha arról kell döntenie, hogy hol lesz kevesebb a veszteség. Most mindenki valami Nirvánának fogja fel az autonóm autók eljövetelét. Csak ők rideg statisztikák alapján döntenek. Érzelmek nem fogják befolyásolni őket. Ez lesz itt a bibi. Ezért is tetszik annyira az Én a robot azon része amikor a robot az ipsét menti a gyerek helyet. Érdemes a szitut egy balesetre cserélni amikor a kocsinak mérlegelnie kell, hogy merre is rántsa a kormányt.
    Ha tetszik ha nem az autonóm vasak döntéseit priorizálni kell. Másképpen nem fog menni. Van ezzel kapcsolatban egy jó kis kísérlet a youtube-on ami azt mutatja be mi történik ha egy robot amit más robotok mentésére programoztak nem állít fel fontossági sorrendet. Gyak. az összes robot elpusztult és a mentő robot meg lefagyott.
    Szóval: lesz bamba ember elütve és nem fog jelentősen csökkenni a baleseti statisztika sem, csupán csak a fent vázolt ok miatt + mert a statisztikában nem csak pl. az EU van benne, hanem mondjuk az oroszok is. Gondolom nem kell részleteznem az ő vezetési moráljukat. :)
    Szóval én nem annyira várom ezt a dolgot.

    p.s: am. nem nagyon látni olyan teszteket ahol a szgép vezette kocsit igen komoly döntési helyzetbe hozzák: tehát vagy az utasok halnak meg vagy a járdán halnak meg vagy mindenki, de valaki biztosan meg fog halni. Miért nem? Mert ez nem kimondottan jó PR. A jó PR az amit te is írsz: minden happy lesz. Pedig egyáltalán nem így lesz.