Berta Sándor
Nyitottak az autósok a beszédasszisztensekre
A sofőrök 95 százaléka szeretne a következő három évben ilyen megoldást alkalmazni.
A Capgemini Kutatóintézet a Voice on the Go: How can Auto Manufacturers provide a superior in-car Voice Experience? című tanulmányából láthatóvá vált, hogy a fogyasztók egyre inkább érdeklődnek a gépkocsikban szerezhető interaktív élmények iránt, ugyanakkor komoly aggályaik vannak az adatvédelemmel, az adatbiztonsággal és a felhasználói élményekkel kapcsolatban. A vezetők 95 százaléka nyilatkozta azt, hogy a következő három esztendőn belül használni akar valamilyen beszédasszisztenst a járművében, azonban a megoldásoknak jelentősen felhasználóbarátabbaknak kell lenniük, mert csak úgy tudnak jobban megfelelni az elvárásoknak.
A válaszolók 49 százaléka alkalmazott már eddig is számos funkció elérésére beszédasszisztenst az autójában. Ez az arány a következő három évben 73 százalékra nőhet. A megkérdezettek 77 százaléka zene lejátszására és navigációhoz használta a szoftvereket, ez az arány három esztendőn belül 85 százalékra növekedhet majd. A sofőrök 46 százaléka rendelte meg ilyen módon a szervizszolgáltatásokat a gépkocsijához és 45 százalékuk intézte így a rendeléseit. Ez a két arány 2022-ig 74, illetve 72 százalékra fog emelkedni.
A válaszolók 28 százaléka mondta azt, hogy nagyszerű tapasztalatokat szerzett a beszédasszisztensekkel, 59 százalékuk volt elégedett a megoldásokkal, de utóbbiak hangsúlyozták, hogy azért a felhasználói élményen javítaniuk kell a fejlesztőknek. 63 százalékuk azt szerette volna, hogy az otthonukban és a járművükben alkalmazott beszédasszisztenseket jobban össze lehessen kötni egymással, például a hőmérséklet-szabályozás területén. 61 százalékuk tartotta fontosnak, hogy javuljon a visszajelzések és a panaszok kezelése, 60 százalékuk pedig a mobilitási szolgáltatások megrendelésének területén szeretett volna látni előrelépést.
A felhasználók 48 százaléka azt hangsúlyozta, hogy nem szeretné rábízni a személyes adatait a beszédasszisztensekre. Ezt azzal indokolták, hogy a programok túlzottan tolakodók és túlzottan sok személyes információt kérnek. A beszédasszisztensekkel jó tapasztalatokat szerző személyek 73 százaléka ajánlaná e megoldásokat a barátainak és a családtagjainak, 65 százalékuk pedig jobban támaszkodna azokra, mint a hagyományos ügyfélszolgálatokra. A megkérdezettek 37 százaléka jelezte, hogy kész egyszeri vagy havi összeget fizetni egy gépkocsiba telepített vagy beágyazott beszédasszisztensért, 48 százalékuk pedig a jövőben hajlandó lenne erre. A 22 és 31 év közöttiek esetében 47 százalékos volt a fizetési hajlandóság, a 45 és 59 év közöttieknél 29, míg a 60 év felettieknél 18 százalékos.
Leginkább Indiában lehetne havi előfizetési díjat szedni
A gyártók menedzsereinek 72 százaléka vélte úgy, hogy e szoftverek hozzájárulhatnak a jobb üzleti stratégiákhoz és az ügyfelek megtartásához. A vállalatok 81 százaléka szerint a beszédasszisztensek megértik a fogyasztók igényeit, az utóbbiaknak csak 59 százaléka képviselte ezt az álláspontot.
A Capgemini Kutatóintézet a Voice on the Go: How can Auto Manufacturers provide a superior in-car Voice Experience? című tanulmányából láthatóvá vált, hogy a fogyasztók egyre inkább érdeklődnek a gépkocsikban szerezhető interaktív élmények iránt, ugyanakkor komoly aggályaik vannak az adatvédelemmel, az adatbiztonsággal és a felhasználói élményekkel kapcsolatban. A vezetők 95 százaléka nyilatkozta azt, hogy a következő három esztendőn belül használni akar valamilyen beszédasszisztenst a járművében, azonban a megoldásoknak jelentősen felhasználóbarátabbaknak kell lenniük, mert csak úgy tudnak jobban megfelelni az elvárásoknak.
A válaszolók 49 százaléka alkalmazott már eddig is számos funkció elérésére beszédasszisztenst az autójában. Ez az arány a következő három évben 73 százalékra nőhet. A megkérdezettek 77 százaléka zene lejátszására és navigációhoz használta a szoftvereket, ez az arány három esztendőn belül 85 százalékra növekedhet majd. A sofőrök 46 százaléka rendelte meg ilyen módon a szervizszolgáltatásokat a gépkocsijához és 45 százalékuk intézte így a rendeléseit. Ez a két arány 2022-ig 74, illetve 72 százalékra fog emelkedni.
A válaszolók 28 százaléka mondta azt, hogy nagyszerű tapasztalatokat szerzett a beszédasszisztensekkel, 59 százalékuk volt elégedett a megoldásokkal, de utóbbiak hangsúlyozták, hogy azért a felhasználói élményen javítaniuk kell a fejlesztőknek. 63 százalékuk azt szerette volna, hogy az otthonukban és a járművükben alkalmazott beszédasszisztenseket jobban össze lehessen kötni egymással, például a hőmérséklet-szabályozás területén. 61 százalékuk tartotta fontosnak, hogy javuljon a visszajelzések és a panaszok kezelése, 60 százalékuk pedig a mobilitási szolgáltatások megrendelésének területén szeretett volna látni előrelépést.
A felhasználók 48 százaléka azt hangsúlyozta, hogy nem szeretné rábízni a személyes adatait a beszédasszisztensekre. Ezt azzal indokolták, hogy a programok túlzottan tolakodók és túlzottan sok személyes információt kérnek. A beszédasszisztensekkel jó tapasztalatokat szerző személyek 73 százaléka ajánlaná e megoldásokat a barátainak és a családtagjainak, 65 százalékuk pedig jobban támaszkodna azokra, mint a hagyományos ügyfélszolgálatokra. A megkérdezettek 37 százaléka jelezte, hogy kész egyszeri vagy havi összeget fizetni egy gépkocsiba telepített vagy beágyazott beszédasszisztensért, 48 százalékuk pedig a jövőben hajlandó lenne erre. A 22 és 31 év közöttiek esetében 47 százalékos volt a fizetési hajlandóság, a 45 és 59 év közöttieknél 29, míg a 60 év felettieknél 18 százalékos.
Leginkább Indiában lehetne havi előfizetési díjat szedni
A gyártók menedzsereinek 72 százaléka vélte úgy, hogy e szoftverek hozzájárulhatnak a jobb üzleti stratégiákhoz és az ügyfelek megtartásához. A vállalatok 81 százaléka szerint a beszédasszisztensek megértik a fogyasztók igényeit, az utóbbiaknak csak 59 százaléka képviselte ezt az álláspontot.