Nyitottak az autósok a beszéd­asszisztensekre

A sofőrök 95 százaléka szeretne a következő három évben ilyen megoldást alkalmazni.

A Capgemini Kutatóintézet a Voice on the Go: How can Auto Manufacturers provide a superior in-car Voice Experience? című tanulmányából láthatóvá vált, hogy a fogyasztók egyre inkább érdeklődnek a gépkocsikban szerezhető interaktív élmények iránt, ugyanakkor komoly aggályaik vannak az adatvédelemmel, az adatbiztonsággal és a felhasználói élményekkel kapcsolatban. A vezetők 95 százaléka nyilatkozta azt, hogy a következő három esztendőn belül használni akar valamilyen beszédasszisztenst a járművében, azonban a megoldásoknak jelentősen felhasználóbarátabbaknak kell lenniük, mert csak úgy tudnak jobban megfelelni az elvárásoknak.

A válaszolók 49 százaléka alkalmazott már eddig is számos funkció elérésére beszédasszisztenst az autójában. Ez az arány a következő három évben 73 százalékra nőhet. A megkérdezettek 77 százaléka zene lejátszására és navigációhoz használta a szoftvereket, ez az arány három esztendőn belül 85 százalékra növekedhet majd. A sofőrök 46 százaléka rendelte meg ilyen módon a szervizszolgáltatásokat a gépkocsijához és 45 százalékuk intézte így a rendeléseit. Ez a két arány 2022-ig 74, illetve 72 százalékra fog emelkedni.


A válaszolók 28 százaléka mondta azt, hogy nagyszerű tapasztalatokat szerzett a beszédasszisztensekkel, 59 százalékuk volt elégedett a megoldásokkal, de utóbbiak hangsúlyozták, hogy azért a felhasználói élményen javítaniuk kell a fejlesztőknek. 63 százalékuk azt szerette volna, hogy az otthonukban és a járművükben alkalmazott beszédasszisztenseket jobban össze lehessen kötni egymással, például a hőmérséklet-szabályozás területén. 61 százalékuk tartotta fontosnak, hogy javuljon a visszajelzések és a panaszok kezelése, 60 százalékuk pedig a mobilitási szolgáltatások megrendelésének területén szeretett volna látni előrelépést.

A felhasználók 48 százaléka azt hangsúlyozta, hogy nem szeretné rábízni a személyes adatait a beszédasszisztensekre. Ezt azzal indokolták, hogy a programok túlzottan tolakodók és túlzottan sok személyes információt kérnek. A beszédasszisztensekkel jó tapasztalatokat szerző személyek 73 százaléka ajánlaná e megoldásokat a barátainak és a családtagjainak, 65 százalékuk pedig jobban támaszkodna azokra, mint a hagyományos ügyfélszolgálatokra. A megkérdezettek 37 százaléka jelezte, hogy kész egyszeri vagy havi összeget fizetni egy gépkocsiba telepített vagy beágyazott beszédasszisztensért, 48 százalékuk pedig a jövőben hajlandó lenne erre. A 22 és 31 év közöttiek esetében 47 százalékos volt a fizetési hajlandóság, a 45 és 59 év közöttieknél 29, míg a 60 év felettieknél 18 százalékos.


Leginkább Indiában lehetne havi előfizetési díjat szedni

A gyártók menedzsereinek 72 százaléka vélte úgy, hogy e szoftverek hozzájárulhatnak a jobb üzleti stratégiákhoz és az ügyfelek megtartásához. A vállalatok 81 százaléka szerint a beszédasszisztensek megértik a fogyasztók igényeit, az utóbbiaknak csak 59 százaléka képviselte ezt az álláspontot.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • defiant9 #6
    Ezt nem te határozod meg ahogy sok mást sem, ha valakinek igénye van arra hogy meleg lakásba érkezzen akkor ez egy közel optimális módszer. Épphogy nem az üres lakást fűti naphosszat, csak a bent tartózkodás idejére biztosítja a szükséges hőfokot.
  • ostoros #5
    Van erre egy egyszerű megoldás... nem kell addig levenni a kabátot, amíg nincs elég meleg.... Környezetbarátabb. mint egy üres lakást fűteni...
  • defiant9 #4
    "szereti a fűtést egyetlen karmozdulattal, odapillantás nélkül feltekern"
    Az otthon és az autó asszisztens összekapcsolásban szerintem arra gondolnak hogy 'hazaszólsz' hogy indítsa el a fűtést mert 15 perc múlva érkezel.
  • NEXUS6 #3
    Szerintem az én 10 éves kocsimban is van valami kezdetleges hangvezérlés. Lassan 3 éve van meg, de még csak ki sem próbáltam.

    "A válaszolók 28 százaléka mondta azt, hogy nagyszerű tapasztalatokat szerzett a beszédasszisztensekkel, 59 százalékuk volt elégedett a megoldásokkal, de utóbbiak hangsúlyozták, hogy azért a felhasználói élményen javítaniuk kell a fejlesztőknek...."
    Akkor honnan is van az a címben szereplő 95%?????

    Ez olyan, mint egy önvezérlő autókkal kapcsolatos felmérés is lehet:
    Cég: Használna ön önvezérlő autót?
    Ügyfél: Igen.
    Cég: Használná-e Ön ezt az önvezérlő autót?
    Ügyfél: Ez egy önvezérlő autó?
    Cég: Igen, ez az.
    Ügyfél: Nem, ez nem az! Na húzzatok a [email protected]ába!
    XD
  • kvp #2
    Valoszinuleg igen. Az emberek tobbsege inkabb megadja egyszer az also es felso ertekeket es hvac rendszer ott tartja amire be van allitva. Nekem ez tipikusan 22-23 fok es akkor nyaron hutson, telen futson amig ennyi nem lesz, de nem fogom allandoan tekergetni.

    Mindezek melett a hangvezerles szerintem sem szukseges. Egy rendes HUD es a kormanyon egy kattinthato dpad boven eleg. A lenyeg, hogy a sebesseg, a terkep es az aktualis beallitasi menu latszodjon amikor egyenesen elore nez az utra a vezeto. Van mar par olyan auto ami ezt tudja es meg csak nem is annyira dragak. Ha mar hang, akkor max. visszajelzesi cellal, lasd hangos navigacio, tehat csak a szamitogep beszel, a vezeto max. gombokat nyomkod a kormanyon.
  • Schwarz #1
    Én valószínűleg annak a maradék 5%-nak az 1%-ába tartozom, aki szereti a fűtést egyetlen karmozdulattal, odapillantás nélkül feltekerni, ha akarja, mindenféle géppel vitatkozás és tapikijelzővel való kínlódás nélkül.