Gyurkity Péter
Évente félmillió autót gyártana a Tesla
Elon Musk már 2018-ra szeretné elérni az álomhatárt, miközben akkumulátorgyára még épül.
A Tesla nemrég mutatta be a Model 3 típust, amely igencsak kedvező fogadtatásra talált, hiszen alig egy hónap alatt 400 ezerre ugrott az előrendelések száma. Musk saját bejegyzésében a napokban ezt az opciót ajánlotta minden érdeklődőnek, bár ezt megtoldotta azzal, hogy 2020 helyett már két éven belül szeretnék elérni az évi félmilliós álomhatárt.
Az elemzők némileg kétkedve fogadták az agresszív elképzelést, szerintük ugyanis ez nagyon nehéz cél egy olyan vállalat számára, amely tavaly alig 50 ezer példányt tudott leszállítani. A Bloomberg azonban eközben hosszabb írást közölt a nevadai Reno mellett épülő Gigafactory akkumulátorgyárról, amely ezúttal számos képpel egészült ki, így mindenki szemügyre veheti az új létesítményt. Kiemelik, hogy az egymástól elkülönülő szekciókban épülő monstrum mindössze 14 százaléka készült eddig el, a belső tár esetében pedig még 90 százalék áll építés alatt, az 5 milliárd dollárba kerülő üzem azonban kulcsszerepet játszik majd a felgyorsított tervek valóra váltásában, ezért a késedelmet itt mindenképpen szeretnék elkerülni.
A Tesla elsődleges célja az akkumulátorok előállítási költségének 30 százalékkal történő csökkentése, ezért is döntöttek a Gigafactory felépítése mellett. A cellák gyártása legkorábban az év vége előtt indulhat meg, itt pedig minden fázist egyazon létesítményben végeznének el, ami nyilván órási mennyiségű nyersanyagot igényel - nem véletlenül esett a választás a helyszínre, Nevada állam ugyanis jelentős lítiumkészletekkel rendelkezik. Az otthonoknak szánt Powerwall és a még nagyobb, az üzleti szférának szállítandó Powerpack egységek összeszerelése már elindult, ezt követően pedig a Tesla 3 akkumulátorait is itt készítenék el, bár az alkalmazottak száma jelenleg mindössze 350 fő. A teljes terület száznál is több focipályának felel meg, itt azonban egyes épületek négy emeletből állnak majd, így a hasznos tér tovább bővül.
Az elektromos autók piaca még mindig robbanás előtt áll, hiszen az eladott példányok száma a tízezres sávban mozog, az öt számjegyű éves adatokhoz pedig az árak csökkenése, illetve a szükséges infrastruktúra kiépítése is elengedhetetlen lesz - nem beszélve az olajárról, amelynek csökkenése miatt sokan fordultak vissza a hagyományos meghajtású fejlesztésekhez.
A Tesla nemrég mutatta be a Model 3 típust, amely igencsak kedvező fogadtatásra talált, hiszen alig egy hónap alatt 400 ezerre ugrott az előrendelések száma. Musk saját bejegyzésében a napokban ezt az opciót ajánlotta minden érdeklődőnek, bár ezt megtoldotta azzal, hogy 2020 helyett már két éven belül szeretnék elérni az évi félmilliós álomhatárt.
Az elemzők némileg kétkedve fogadták az agresszív elképzelést, szerintük ugyanis ez nagyon nehéz cél egy olyan vállalat számára, amely tavaly alig 50 ezer példányt tudott leszállítani. A Bloomberg azonban eközben hosszabb írást közölt a nevadai Reno mellett épülő Gigafactory akkumulátorgyárról, amely ezúttal számos képpel egészült ki, így mindenki szemügyre veheti az új létesítményt. Kiemelik, hogy az egymástól elkülönülő szekciókban épülő monstrum mindössze 14 százaléka készült eddig el, a belső tár esetében pedig még 90 százalék áll építés alatt, az 5 milliárd dollárba kerülő üzem azonban kulcsszerepet játszik majd a felgyorsított tervek valóra váltásában, ezért a késedelmet itt mindenképpen szeretnék elkerülni.
A Tesla elsődleges célja az akkumulátorok előállítási költségének 30 százalékkal történő csökkentése, ezért is döntöttek a Gigafactory felépítése mellett. A cellák gyártása legkorábban az év vége előtt indulhat meg, itt pedig minden fázist egyazon létesítményben végeznének el, ami nyilván órási mennyiségű nyersanyagot igényel - nem véletlenül esett a választás a helyszínre, Nevada állam ugyanis jelentős lítiumkészletekkel rendelkezik. Az otthonoknak szánt Powerwall és a még nagyobb, az üzleti szférának szállítandó Powerpack egységek összeszerelése már elindult, ezt követően pedig a Tesla 3 akkumulátorait is itt készítenék el, bár az alkalmazottak száma jelenleg mindössze 350 fő. A teljes terület száznál is több focipályának felel meg, itt azonban egyes épületek négy emeletből állnak majd, így a hasznos tér tovább bővül.
Az elektromos autók piaca még mindig robbanás előtt áll, hiszen az eladott példányok száma a tízezres sávban mozog, az öt számjegyű éves adatokhoz pedig az árak csökkenése, illetve a szükséges infrastruktúra kiépítése is elengedhetetlen lesz - nem beszélve az olajárról, amelynek csökkenése miatt sokan fordultak vissza a hagyományos meghajtású fejlesztésekhez.